Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Ryan
Junior bruger
Oprettet: 21-November-2006
Status: Offline
Point: 35
|
Emne: Skift fra Canal Digital til Viasat? Sendt: 10-Maj-2010 kl. 21:22 |
Hej
Jeg er blevet ringet op af Viasat og blev fortalt, at Viasats HD-kanaler er af meget bedre kvalitet end Canal Digitals HD-kanaler. Jeg har pt. Canal Digital Family. Vil det være bedre at skifte til Viasat?
|
|
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10458
|
Sendt: 10-Maj-2010 kl. 21:30 |
Hvis de mener bedre billedkvalitet så passer det ikke. Canal Digitals kanaler har bedre billedkvalitet end Viasats kanaler, men det kunne jo være, at indholdet på Viasats kanaler er af en bedre kvalitet. Det kan kun du afgøre.
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
|
Ryan
Junior bruger
|
Sendt: 10-Maj-2010 kl. 21:46 |
fltk skrev:
Hvis de mener bedre billedkvalitet så passer det ikke. Canal Digitals kanaler har bedre billedkvalitet end Viasats kanaler, men det kunne jo være, at indholdet på Viasats kanaler er af en bedre kvalitet. Det kan kun du afgøre.
Flemming |
Det er billedkvaliteten Viasatsælgeren hævder er bedre end Canal Digitals. Han mener også deres HD-box er af bedre kvalitet. Tror nu jeg holder mig til Canal Digital, som jeg er godt tilfreds med.
|
|
ghost-the-man
Guld medlem
Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Point: 1647
|
Sendt: 10-Maj-2010 kl. 21:47 |
Det var dog noget af en agressiv markedsføring.Efter hvad jeg har hørt og læst,er viasat billedekvalitet ikke imponerende.
OT,kom til at tænke på om viasat har lov til at ringe til en,hvis man ikke har givet dem lov,er der ikke noget med,man skal give dem samtykke?
|
|
|
bruger udmeldt 5
--
Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
|
Sendt: 10-Maj-2010 kl. 21:55 |
ghost-the-man skrev:
Det var dog noget af en agressiv markedsføring.Efter hvad jeg har hørt og læst,er viasat billedekvalitet ikke imponerende.
OT,kom til at tænke på om viasat har lov til at ringe til en,hvis man ikke har givet dem lov,er der ikke noget med,man skal give dem samtykke? |
der er generelt cirka. 400-500Kbit forskel i bitstream størrelsen, det kan jeg bekræfte.
udover det så peger det mere imod datalovgivningen, hvorledes sælger egentlig er kommet til informationen om denne ejer af CD. da det jo er ulovligt at dele data mellem forskellige selskaber, så eneste grund kunne være ejer har haft via før CD, og opgivet det var til CD's fordel der blev skiftet.
hvs informationen var rent tilfældigt, så er det godt nok tidspild at ringe alle hustande op.
|
|
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10458
|
Sendt: 10-Maj-2010 kl. 22:11 |
Det er en klar overtrædelse af markedsføringsloven at ringe folk op på denne måde. Det er kun tilladt at sælge aviser og forsikringer på denne måde.
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
|
Ryan
Junior bruger
|
Sendt: 10-Maj-2010 kl. 22:14 |
Viasat har mit telefonnummer, idet jeg for ca. 5 år siden, havde både Viasat og Canal Digital.
|
|
Thorslund
Bruger
Oprettet: 08-September-2009
Sted: Denmark
Point: 122
|
ghost-the-man skrev:
Det var dog noget af en agressiv markedsføring.Efter hvad jeg har hørt og læst,er viasat billedekvalitet ikke imponerende. |
Gad vide om det kan være på kanten af (eller lidt over) markedsføringslovens bestemmelser om sammenlignende reklame? Ifølge den må man gerne sammenligne med konkurrentens produkter, hvis man er objektiv og sammenligner en konkret egenskab, der kan dokumenteres. Man kan vel ikke dokumentere en billedkvalitet alene ved bitrate?
|
|
bruger udmeldt 5
--
Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
|
fltk skrev:
Det er en klar overtrædelse af markedsføringsloven at ringe folk op på denne måde. Det er kun tilladt at sælge aviser og forsikringer på denne måde.
Flemming |
nej, ikke hvis informationen kommer fra den lokale telefon bog..
Det har været i nyhederne, og diverse tigger forbund for kristne tilslutninger sidder og ringer gud og enhver mand op som står i telefonbogen. Så det må altså nu være lovligt, når man bare dokumenterer at det hele er udfra tilfældigheder.
|
|
ghost-the-man
Guld medlem
|
Sendt: 10-Maj-2010 kl. 22:17 |
Ryan skrev:
Det er billedkvaliteten Viasatsælgeren hævder er bedre end Canal Digitals. Han mener også deres HD-box er af bedre kvalitet. Tror nu jeg holder mig til Canal Digital, som jeg er godt tilfreds med. |
Du kan jo prøve at lave en søgning på Google på Viasat HD boks,og for den sage skyld,er der hvis ikke nogle af udbyderne som kan se sig fri for fejl i deres bokse.
|
|
|
ghost-the-man
Guld medlem
|
Sendt: 10-Maj-2010 kl. 22:19 |
pendec skrev:
der er generelt cirka. 400-500Kbit forskel i bitstream størrelsen, det kan jeg bekræfte.
udover det så peger det mere imod datalovgivningen, hvorledes sælger egentlig er kommet til informationen om denne ejer af CD. da det jo er ulovligt at dele data mellem forskellige selskaber, så eneste grund kunne være ejer har haft via før CD, og opgivet det var til CD's fordel der blev skiftet.
hvs informationen var rent tilfældigt, så er det godt nok tidspild at ringe alle hustande op.
|
Har selv været Viasat kunde,godt nok en del år siden,må se om jeg bliver ringet op,det ville blive en sjov fornøjelse,altså hvis CD videregiver oplysninger til Viasat,det vil da være som at skyde sig selv i benet.
|
|
|
Thorslund
Bruger
Oprettet: 08-September-2009
Sted: Denmark
Point: 122
|
Sendt: 10-Maj-2010 kl. 22:22 |
pendec skrev:
nej, ikke hvis informationen kommer fra den lokale telefon bog..
Det har været i nyhederne, og diverse tigger forbund for kristne tilslutninger sidder og ringer gud og enhver mand op som står i telefonbogen. Så det må altså nu være lovligt, når man bare dokumenterer at det hele er udfra tilfældigheder.
|
Virksomheder må ikke ringe op til tilfældige mennesker og sælge uden at have fået lov. Det er en overtrædelse af dørsalgsloven.
|
|