Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
ghost-the-man
Guld medlem
Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
|
Sendt: 10-Maj-2010 kl. 22:42 |
Jeg vil lige unskylde til trådstarter,for tråden handlede ikke om datalovgivningen og dørsalgsloven med mere,men det var bare den måde jeg læste dit indlæg på,at viasat ringer og påstår at de er bedre,det er simpelthen for frækt.
|
|
|
PhDream
Guld medlem
Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Point: 737
|
Sendt: 10-Maj-2010 kl. 23:12 |
Har både Viasat og CD, men vil aldrig være Viasat kunde igen. Opsiger mit abonnement, så snart bindingsperioden udløber.
Tegnede et abonnement på Danmarkspakken + HD kanaler. Dette står også i kontrakten. Efter 3 mdr. slukker de for HD kanalerne. Fortæller mig, at HD kanalerne kun var på prøve. Dette står IKKE i kontrakten. Nu sender de opkrævninger til mig på 300 kr. + gebyrer for HD kanalerne, fordi jeg havde HD kanalerne i en måned ud over de første 3 mdr. Har sendt 5 mails, uden at få svar overhovedet. Når jeg ringer til dem, får jeg af deres uduelige kundeservice det samme at vide, konstant: at HD kanalerne er gratis i de første 3 mdr., og at man skal betale for dem derefter. En flok papegøjer, der kører på repeat! NEJ, ifølge kontrakten betaler jeg én pris for ALLE kanalerne, inkl. HD! Ingen merpris, igen prøveperiode! Nu sidder jeg tilbage med en dårlig smag i munden. Får ikke den vare, jeg betaler for. Udbyderen kender ikke til ordet kundeservice. Tror ikke de kender til noget som helst, da de ikke engang kan finde ud af at holde sig til deres egne kontrakter. Jeg har sgu ikke lavet kontrakten! Jeg tager sagen op med Forbrugerklagenævnet så snart jeg finder tid. Nogen må fortælle Viasat hvad en kontrakt betyder og hvordan man overholder den. Har også tænkt mig at holde op med at betale ovehovedet, for når de ikke holder sig til deres forpligtelser, så skal jeg heller ikke overholde mine. Så må vi tage den i retten. Kunne faktisk være interessant, for jeg har mit på det rene - en kontrakt, de siger, at jeg skal have de og de kanaler, som jeg så ikke har. Aldrig mere Viasat! Med CD kører det fint.
|
|
bruger udmeldt 5
--
Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
|
Sendt: 10-Maj-2010 kl. 23:27 |
ghost-the-man skrev:
det ville blive en sjov fornøjelse,altså hvis CD videregiver oplysninger til Viasat,det vil da være som at skyde sig selv i benet. |
|
|
Yesper82
Bruger
Oprettet: 23-Marts-2008
Point: 63
|
Sendt: 11-Maj-2010 kl. 00:40 |
Billedkvaliteten på CanalDigital er generelt bedre end Viasat, i hvert
fald på de alm SD kanaler. Og det skulle være mærkeligt om det ikke var
det samme på HD kanalerne. Jeg har dog ikke set Viasats HD kanaler.
PhDream skrev:
Har både Viasat og CD, men vil aldrig være Viasat kunde igen. Opsiger mit abonnement, så snart bindingsperioden udløber.
Tegnede et abonnement på Danmarkspakken + HD kanaler. Dette står også i kontrakten. Efter 3 mdr. slukker de for HD kanalerne. Fortæller mig, at HD kanalerne kun var på prøve. Dette står IKKE i kontrakten. Nu sender de opkrævninger til mig på 300 kr. + gebyrer for HD kanalerne, fordi jeg havde HD kanalerne i en måned ud over de første 3 mdr. Har sendt 5 mails, uden at få svar overhovedet. Når jeg ringer til dem, får jeg af deres uduelige kundeservice det samme at vide, konstant: at HD kanalerne er gratis i de første 3 mdr., og at man skal betale for dem derefter. En flok papegøjer, der kører på repeat! NEJ, ifølge kontrakten betaler jeg én pris for ALLE kanalerne, inkl. HD! Ingen merpris, igen prøveperiode! Nu sidder jeg tilbage med en dårlig smag i munden. Får ikke den vare, jeg betaler for. Udbyderen kender ikke til ordet kundeservice. Tror ikke de kender til noget som helst, da de ikke engang kan finde ud af at holde sig til deres egne kontrakter. Jeg har sgu ikke lavet kontrakten! Jeg tager sagen op med Forbrugerklagenævnet så snart jeg finder tid. Nogen må fortælle Viasat hvad en kontrakt betyder og hvordan man overholder den. Har også tænkt mig at holde op med at betale ovehovedet, for når de ikke holder sig til deres forpligtelser, så skal jeg heller ikke overholde mine. Så må vi tage den i retten. Kunne faktisk være interessant, for jeg har mit på det rene - en kontrakt, de siger, at jeg skal have de og de kanaler, som jeg så ikke har. Aldrig mere Viasat! Med CD kører det fint. |
Viasat tænker kun på at lokke penge ud af deres kunder, lige meget om de så skal bruge snyde kunderne. SØRG ALTID FOR AT FÅ ALT PÅ SKRIFT FRA VIASAT. Har derimod ALDRIG haft problemer CanalDigitals kundeservice. De er altid til at snakke med og man kan som regel få et godt tilbud.
Redigeret af Yesper82 - 11-Maj-2010 kl. 00:41
|
|
PhDream
Guld medlem
|
Sendt: 11-Maj-2010 kl. 01:36 |
Yesper82 skrev:
Viasat tænker kun på at lokke penge ud af deres kunder, lige meget om de så skal bruge snyde kunderne. SØRG ALTID FOR AT FÅ ALT PÅ SKRIFT FRA VIASAT. Har derimod ALDRIG haft problemer CanalDigitals kundeservice. De er altid til at snakke med og man kan som regel få et godt tilbud.
|
Det er også problemet. Jeg har den skriftlige kontrakt, men den vil de ikke forholde sig til, selv om det er deres egen kontrakt, som de har lavet. Det er så absurd. Når jeg skriver til dem, svarer de ikke. Hvad gør man så? De eneste muligheder, der er tilbage, er at klage til Forbrugerklagenævnet eller Kontant/Basta, eller at holde op med at betale og se hvad der sker. Men hvis jeg holder op med at betale, lukker de for de SD-kanalerne...
|
|
tommyaxen
Guld medlem
Oprettet: 28-December-2007
Point: 540
|
Sendt: 11-Maj-2010 kl. 14:21 |
ja jeg vidste da ihvertfald godt at hd var gratis kun i 3måneder det er velkendt, ret skal også være ret.....
jeg har selv både CD og Viasat og en vantage s7100 parabol box som kan ta begge kort....
|
|
ghost-the-man
Guld medlem
|
Sendt: 11-Maj-2010 kl. 15:19 |
PhDream skrev:
Aldrig mere Viasat! |
Det samme her,den gang jeg skulle opsige mit abonnement efter 3 år,fik jeg problemer,jeg kunne ikke få lov til at opsige mit abonnement fra månede til månede,men først op til den dato,hvor jeg havde tegnet kontrakten,det blev så 4 måneder,hvor jeg fik lov til at betale,selvom jeg ikke ønskede at være kunde hos dem mere.Efter den tid har jeg betragtet dem som nogen fusker,og jeg kommer "aldrig" til at ha noget med Viaskvat at gøre mere.
|
|
|
tommyaxen
Guld medlem
|
Sendt: 11-Maj-2010 kl. 15:22 |
nu er det ik fordi jeg skal forsvare Viasat MEN Viasat har 3måneders opsigelse og til udgangen af måneden...... sådan er det.
|
|
PhDream
Guld medlem
|
Sendt: 11-Maj-2010 kl. 16:17 |
tommyaxen skrev:
nu er det ik fordi jeg skal forsvare Viasat MEN Viasat har 3måneders opsigelse og til udgangen af måneden...... sådan er det.
|
Nu har du forsvaret Viasat i to indlæg.
Fair nok hvis du/din familie arbejder for Viasat eller I har aktier hos dem, men du skal ikke skrive, "nu er det ikke fordi jeg skal forsvare Viasat", når det er præcis det, du gør!
Og ja, det er bondefangeri, at man skal melde sin opsigelse tre (3!) mdr. i forvejen. Den eneste grund til at gøre det er, at trække flere penge ud af folk. Det normale er 1 måned, og hos nogle selskaber kan man gøre det fra dag til dag. Se, det er IKKE bondefangeri!
|
|
tommyaxen
Guld medlem
|
Sendt: 11-Maj-2010 kl. 16:37 |
vi er fuldstændig enige om at det er lortet at der er 3 måneders opsigelse det synes jeg da også er plat!! MEN det er nu engang deres vilkår så nytter det jo ikke noget at bagefter "brokke" sig over det og få det til at lyde som de ikke har behandlet dig "korrekt" det har de jo, deres vilkår er bare noget lort men så kan man jo bare lade være at ha abb. hos dem, jeg har både CD og Viasat af den eneste grund at ellers får jeg ikke total fodbold dækning med alle SAS Liga kampe chl. spansk fodbold osv. derfor er jeg "tvunget" til at ha begge, men det nytter ikke noget at flæbe over de 3måneders opsigelse for sådan var det da abb. blev oprettet det er bare det jeg mener, jeg synes da også selv det er dårlige vilkår men jeg er da bekendt med dem og de berøre mig ikke da jeg ikke skal opsige abb.
|
|
ghost-the-man
Guld medlem
|
Sendt: 11-Maj-2010 kl. 16:56 |
tommyaxen skrev:
|
Det er helt okay,nu er det ca.10 år siden,kan ikke huske betingelsen den gang,om det var det samme,men der var meget bølv med at komme ud af Viaskvat,men stadigvæk betalte jeg 1månede for meget,som jeg ikke havde nogen interesse i.
|
|
|