recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skift fra pc til tv skærm via mce remote?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSkift fra pc til tv skærm via mce remote?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
echelon Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-Januar-2006
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Emne: Skift fra pc til tv skærm via mce remote?
    Sendt: 21-Marts-2006 kl. 18:19

Hejsa

Findes der en mulighed så jeg kan skifte mellem pc skærm og mit tv så jeg ikke skal rende fremtog tilbage hele tiden for at trykke ok på tv skærmen når man skifter over,, kan man ikke få mce remoten fra microsoft til at gøre det ?

Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2006 kl. 20:04

Hvorfor skifte mellem to skærme? Kan du ikke blot have din TV skærm som skærm 2 og med en passende opløsning?

Jeg kørte tidligere med både min LCD arbejdsskærm i opløsning 1280 x 1024 og mit CRT 4:3 TV i 720 x 576. MCE 2005 10 foot interface hopper automatisk over på din TV skærm, hvis den er tændt første gang det startes. Ellers kan man flytte viduet derover, maksimere og så husker den selv indstillingen. Eneste ulempe var, at hvis der sad en og arbejdede samtidig på PC'en, så blev TV billedet en anelse dårligere og fjernbetjeningen 'stjal' fokus ved brug.

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

PS. Derudover kan du kode MCE remote'ns TV tænd/sluk og volume op/ned knapper efter behov. Så måske kan du selv flikke noget sammen?

Til top
echelon Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2006 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af Badsted Badsted skrev:

Hvorfor skifte mellem to skærme? Kan du ikke blot have din TV skærm som skærm 2 og med en passende opløsning?

Jeg kørte tidligere med både min LCD arbejdsskærm i opløsning 1280 x 1024 og mit CRT 4:3 TV i 720 x 576. MCE 2005 10 foot interface hopper automatisk over på din TV skærm, hvis den er tændt første gang det startes. Ellers kan man flytte viduet derover, maksimere og så husker den selv indstillingen. Eneste ulempe var, at hvis der sad en og arbejdede samtidig på PC'en, så blev TV billedet en anelse dårligere og fjernbetjeningen 'stjal' fokus ved brug.

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

PS. Derudover kan du kode MCE remote'ns TV tænd/sluk og volume op/ned knapper efter behov. Så måske kan du selv flikke noget sammen?

Det er ikke muligt at vælge dual view i mce xp jeg kan kun se en skærm ad gangen derfor mit problem, det er ret skod at man ikke kan sætte remoten til det ,, er der ikke andre løsninger på det ..?

Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2006 kl. 20:16

Hvilket grafikkort har du?

MVH

Henrik Badsted

Til top
echelon Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2006 kl. 20:45

Mit grafik kort er et Integreret GeForce 6150

det her er min pc : http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=160374

Der står lidt flere detaljer hvis det skal bruges

Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2006 kl. 22:43

Sjovt nok, så har jeg samme bundkort  :

http://www.asus.com/products4.aspx?modelmenu=1&model=766 &l1=3&l2=15&l3=210

Jeg kan godt køre som beskrevet med både alm. skærm og TV og forskellige opløsninger på LCD skærmen og TV'et.

Det kan være, at du skal prøve med den nyeste grafikdriver?

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Til top
echelon Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2006 kl. 05:52

he he he cool

men jeg har de nyeste drivere installeret, jeg bruger vga stikket til min monitor og så et composite stik der er tilsluttet som ekstra stik på motherboard, det er sa mærkeligt,, hvordan er din opsætning ?

Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2006 kl. 09:43

Jeg er ikke sikker på at jeg kører med seneste driver, men det undersøger jeg når jeg kommer hjem.

Da der ikke er indbygget TV out stik direkte på bundkortet , så har jeg investeret i en TV out bracket, der sidder forbundet til de TV out pin's, der er lige ved siden af CPU soklen. På denne bracket, er der både composit og S-video, og da jeg har læst at S-video skulle give den bedste billedkvalitet, og da mit fjernsyn har en S-video indgang bruger jeg selvfølgelig denne.

For at få det til at virke, er det nødvendigt at begge skærme er tilsluttet og tændt ved boot af PC'en. Ellers vælges automatisk den tændte skærm, og så kan det være svært at få bundkortet til at acceptere, at der er en anden skærm.

For at aktivere Dual View, så mener jeg at jeg gik igennem en Guide, som automatisk lavede dual view med forskellige opløsninger på mine skærme, og den opdagede sågar også, at den ene skærm var et fjernsyn og satte opløsningen til 720 x 576.

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Til top
echelon Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2006 kl. 17:09

ok jeg har nøjagtig det samme, men den guide du snakker om har jeg ikke været igennem tror jeg nok . min gamle pc havde ingen problemer med at levere signalet i dual det skal siges at det er trådløs signal i composite ,men det skulle ikke have noget at sige , det virker jo også fint nok  når jeg beder den om at sende til tv  bare jeg kunne det i dual så jeg skal skynde mig at acceptere inden de 15 sek er gået så den skifter tilbage igen ... glæder mig til at høre hvilken driver du bruger

Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2006 kl. 23:11

Mine driveroplysninger

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

PS. Lige for tiden kører jeg kun med fjernsynet tilsluttet og MCE maskinen som dedikeret mediecenter.

Redigeret af Badsted - 22-Marts-2006 kl. 23:15
Til top
echelon Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2006 kl. 06:04

ok så vidt jeg kan finde frem til er din driver tli

Windows XP x64 Edition
  er det ikke winxp home du kører med eller er det det samme ?

Det er en driver fra septemper månedkan jeg se ,, er ved at hente den nu , håber den kan kører på systemet.

Til top
echelon Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2006 kl. 06:07

det ville den ikke der var ikke noget hardware jeg havde der passede :-(

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu