recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skift fra YouSee til Waoo TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skift fra YouSee til Waoo TV

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
je79ayps Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér je79ayps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Skift fra YouSee til Waoo TV
    Sendt: 03-Juli-2013 kl. 10:32
Jeg har fået tilbud om Waoo fiber, så jeg overvejer nu om jeg skal skifte mit YouSee abonnement ud. Jeg ville gerne have Viasat kanaler så der kunne komme mere PL og CL bold på skærmen.

Er der evt nogle som har denne pakke hos Waoo?

Jeg vil ikke have en tv-boks hvis jeg kan blive fri, så kan man evt bare bruge DVB-C som ved YouSee?

Og hvordan er deres iPad app til at se TV på? Jeg kan se den ikke er blevet opdateret siden 2011, men den virker måske godt nok? Jeg er godt tilfreds med YouSee app'en.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2013 kl. 13:28

En Box slipper du ikke for, da det jo er fiber der fører signalerne, og de skal omsættes ti noget TVet kan bruge. Nogle steder hos Waoo er der mulighed for at få signalet ud som DVB-C, så TV og en Recorder kan bruge det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2013 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

En Box slipper du ikke for, da det jo er fiber der fører signalerne, og de skal omsættes ti noget TVet kan bruge. Nogle steder hos Waoo er der mulighed for at få signalet ud som DVB-C, så TV og en Recorder kan bruge det.

Altså, han slipper jo ikke for at få et "modem" (en fibermodtagerboks af en art) til at sidde, men min fra NRGi har Coax ud, så jeg bare har almindeligt coax til kabeltv i alle rum.

Det er op til det enkelte energiselskab hvilken boks de benytter - der er man nød til at kontakte sit energiselskab, og forhøre hvilken fiberboks de sætter op.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2013 kl. 15:11

Ja, det er sådan det skal forstås.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ronning Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-August-2008
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ronning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2013 kl. 23:05
Som zulfo og Radiomanden siger, så laver Waoo's boks kanalerne om til DVB-C så du kan tage dem med et almindeligt coax-kabel.

Det gælder dog ikke Viasats kanaler - dem skal du have en boks ved TV'et for at tage... Jeg har selv ringet og spurgt dem.

En grund til at jeg stadig har Yousee...

\Morten
Mvh

Morten Nielsen
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2013 kl. 08:49
Og så har de forskellige fiber udbydere typisk en noget dårligere kvalitet/bitrate på HD kanalerne .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
kronholm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Maj-2008
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kronholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2013 kl. 09:18
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Og så har de forskellige fiber udbydere typisk en noget dårligere kvalitet/bitrate på HD kanalerne .

.... som man kan læse om hvor?

- Jeg skal snart flytte i en lejlighed hvor der er fiber og der overvejer jeg også kraftigt at få tv fra waoo / bredbånd nord. Inde på bredbånd nord's hjemmeside kan man hvis man går ind under "forening" vælge pakker hvor viasat kanalerne er med, og hvor man ikke umiddelbart behøver at have en tv-boks.

Jeg har skrevet en mail til dem for at få det bekræftet. Jeg magter ikke tv-bokse. Dead
Til top
kronholm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Maj-2008
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kronholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2013 kl. 10:15
kan se de har lavet nogle målinger her. 

Godt nok ligger waoo lavt på DR1, men til gengæld er det den udbyder med højeste bit-rate på tv2-hd, og lige for mit vedkommende så ser jeg mere tv2 end dr1, så det er jo ikke så slemt. 

Men hvis waoo har variabel bitrate på DR1, og de måler på "aftenholdet/aftenshowet" som vel ikke kræver specielt høj bitrate, så er det nok ikke et helt retsvisende målinger de kommer med. Kunne være rart med målinger af f.eks. fodboldkampe.

Redigeret af kronholm - 13-Juli-2013 kl. 10:17
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu