|
Skift htpc til smart tv |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
kharder ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 191 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-Juni-2014 kl. 12:05 |
Mit setup er pt...
Qnap TS-269L med Dvblink tv-server og hdhomerun. Mac mini med XBMC og Dvblink PVR. Ældre Sony lcd tv. Kabler i hele hytten. Mit setup fungerer stort set som det skal, men jeg syntes ikke xbmc er helt modent endnu. Derfor er jeg begyndt at overveje om et smart tv med dlna kan fungere lige så godt og jeg vil derfor gerne have svar på følgende spørgsmål... - Hvor stabilt fungerer dlna over de forskellige modeller (specielt gerne hvis nogen benytter Dvblink)? - Hvilke codec kan generelt benyttes (har læst om modeller der kan afspille .mkv)? - Er det muligt at spole og/eller pause en afspilning? - Hvor godt fungerer Netflix? - Vil EPG og hbbTV fungere over dlna når hdhomerun sender hele signalet videre? - Virker DR tv app til Samsung og LG, selvom DR ikke vil acceptere den? Dette er lige de første tanker jeg har mig og der kommer sikkert flere. Men på forhånd tak for hjælpen.
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg synes ikke det er helt klart endnu, hvad et smart-tv egentlig er..
Det er ligesom hvad der er af OS i dem... Samsung har deres eget OS, Webos hos LG og andre android, som jeg vil synes er det bedste bud på grund af den store flexibilitet med android... Alt i alt synes jeg ikke det er rigtigt modent... Selv har jeg pt. satset på windows 8 apps, via en NUC i forbindelse med TV-et. Den er så lille at den kan side bag TV-et og det er stadig en rigtig PC. Netflix, Tv2 play Dr nye app fungerer alle fuld tilfredsstillende som windows 8 app. Den kan styres med MCE-remote og/eller tastatur/mus. Anvender dog mest en logitech k400, som er et kombineret trådløst tastatur/mus og forstår nogle windows 8 gestus og med knapper til navigation og lyd. Fordelen er muligheden for indtastning af tekst som er blevet mere relevant til diverse apps, remoten er blevet for uflexibel.. Har stadig en TV-server med DVbviewer recording service kørende og klienter på NUC. |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
kharder ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 191 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har kigget lidt mere på de forskellige muligheder med smart tv. Jeg er enig med dig om, at det ikke er helt modent. Det virker meget tilfældigt om hvilke funktioner der er tilgængelige. Et eks. er interne undertekster i eks. mkv filer. Det er ikke helt logisk.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |