recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skift til iPhone - spørgsmål.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skift til iPhone - spørgsmål.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Skift til iPhone - spørgsmål.
    Sendt: 13-Juli-2022 kl. 12:03
Da det højt elskede (og markedets mest intuitive mobil-OS) Windows Phone ikke lever længere, har jeg været en smut omkring Android. Det gider jeg ikke mere, da jeg synes en del af telefoner er skrald, og Google efterhånden snager i ALT (men det er en anden snak). Så er længere tids tilløb, er jeg endt med en iPhone - som har ligget uudpakket i 6 mdr. LOL

Nå, men når man kommer fra andre mobil-OS'er, så er der ofte nogle ting som undrer. Også i dette tilfælde.

1. Hvad gør i andre m.h.t. punktum og komma? Det er total uforståeligt at man skal skifte frem og tilbage mellem QWERTY og tegn, for at lave punktum og komma. Dead
2, Hvordan regulerer man den €"€#(€# alarm ringetone? Altså hvor højt den LARMER. Uanset hvor meget jeg har læst og rodet med indstillinger, er l*rtet højt ad h*lvede til. Dead Dead
3. Jeg er nogle gange udfordret på at skifte mellem pop-up vinduer og "hovedvinduet". Altså ikke mellem faneblade, men et decideret pop up vindue. Har endnu ikke grejet, hvordan jeg kommer retur. Geek
4. Hvordan importerer man sine kontakter fra Android, som nu ligger som en CSV-fil?

Nåh ja, og Apple "skift-nemt-til-iphone-fra-android-app" fungerede selvfølgelig heller ikke, så jeg skal selv opsætte skiftet. Dead


Redigeret af Flippo - 13-Juli-2022 kl. 12:04
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2022 kl. 12:38
Et par tips Smile

1. Dobbeltklik på mellemrum-tasten laver punktum+mellemrum efter sætningen. Du kan også holde 123-knappen nede og føre fingeren op på punktum eller komma, hvorefter iPhone automatisk går tilbage på QWERTY-tastaturen.

2. Indstillinger -> Lyd og haptisk

3. Er det når man åbner en hjemmeside inde i f.eks. en social media app? I så fald skal man trykke oppe i venstre hjørne for at komme tilbage.

4. Der kan jeg ikke hjælpe, men mon ikke der findes en app til det.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2022 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Et par tips Smile

1. Dobbeltklik på mellemrum-tasten laver punktum+mellemrum efter sætningen. Du kan også holde 123-knappen nede og føre fingeren op på punktum eller komma, hvorefter iPhone automatisk går tilbage på QWERTY-tastaturen.


Thumbs Up

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

2. Indstillinger -> Lyd og haptisk


Er prøvet, hjælper ikke en hat. Confused
Apple ændrede noget, for flere rev. siden, hvor det hele gik i lort, så lyd-knapperne virker "globalt". Så uanset hvor meget man skruer ned, inde i alarm-delen, så skrues der op igen, hvis man ændrer på den generelle (ringe)lyd.

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

3. Er det når man åbner en hjemmeside inde i f.eks. en social media app? I så fald skal man trykke oppe i venstre hjørne for at komme tilbage.


Jeg deltager indimellem på nogle spørgeundersøgelser. Her linkes der f.eks. til TV2's hjemmeside (som åbner som pop-up). Derfra kan jeg ikke komme retur til undersøgelsen.

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

4. Der kan jeg ikke hjælpe, men mon ikke der findes en app til det.


Umiddelbart har jeg ikke fundet en brugbar løsning.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2022 kl. 16:51
angående csv, så ville jeg indlæse den i dit cloud løsning.
Hvilken cloud til kontakter benytter du ?
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2022 kl. 17:01
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

angående csv, så ville jeg indlæse den i dit cloud løsning.
Hvilken cloud til kontakter benytter du ?

OneDrive.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2022 kl. 17:20
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

angående csv, så ville jeg indlæse den i dit cloud løsning.
Hvilken cloud til kontakter benytter du ?

OneDrive.
https://support.microsoft.com/da-dk/office/importér-kontakter-til-outlook-com-285a3b55-8d93-4ac8-93df-43fffd13b2f1?ui=da-dk&rs=da-dk&ad=dk
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2022 kl. 18:09
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

angående csv, så ville jeg indlæse den i dit cloud løsning.
Hvilken cloud til kontakter benytter du ?

OneDrive.
https://support.microsoft.com/da-dk/office/importér-kontakter-til-outlook-com-285a3b55-8d93-4ac8-93df-43fffd13b2f1?ui=da-dk&rs=da-dk&ad=dk

Jeg tror du har misforstået problemet. Smile
Jeg har eksporteret mine mobil-kontakter, fra min Android mobil. Kontakterne skal jeg have importeret/installeret på min iPhone.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2022 kl. 18:38
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

angående csv, så ville jeg indlæse den i dit cloud løsning.
Hvilken cloud til kontakter benytter du ?

OneDrive.
https://support.microsoft.com/da-dk/office/importér-kontakter-til-outlook-com-285a3b55-8d93-4ac8-93df-43fffd13b2f1?ui=da-dk&rs=da-dk&ad=dk

Jeg tror du har misforstået problemet. Smile
Jeg har eksporteret mine mobil-kontakter, fra min Android mobil. Kontakterne skal jeg have importeret/installeret på min iPhone.
Nej tror jeg ikke jeg har.

Rent faktisk tror jeg ikke du behøver bøvle med csv filer.
Du havde dem vel allerede i cloud på din gamle telefon.

Når du linker din iPhone til din cloud løsning, så burde de automatisk findes på telefonen.

At overføre via csv og simkort var noget man gjorde i gamle dage.

På din iPhone vælg:
Indstilling -> kontaker -> konti -> tilføj ny

Så er det bare at vælge din cloud løsning.


Redigeret af lahan - 13-Juli-2022 kl. 18:43
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2022 kl. 23:41
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Når du linker din iPhone til din cloud løsning, så burde de automatisk findes på telefonen.

At overføre via csv og simkort var noget man gjorde i gamle dage.

På din iPhone vælg:
Indstilling -> kontaker -> konti -> tilføj ny

Så er det bare at vælge din cloud løsning.

Kanon! Det hjalp en del- så tak for det! Thumbs Up
Mangler dog stadig nogle af kontakterne. Men nu er det selvfølgelig mere overskueligt, at taste de sidste manuelt. Big smile
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2022 kl. 09:16
Det "indbyggede" iPhone tastatur er mangelfuldt i forhold til dansk.

Installér app'en Swiftkey (sjovt nok fra Microsoft)
Det giver dig bl.a. mulighed for ordforslag - eller tekstforudsigelse, som det hedder på iPhone'sk.

iPhone understøtter nemlig ikke selv ordforslag på dansk.

Derudover lærer Swiftkey tastaturet dine yndlingsord - og vendinger.

Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2022 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af ClausBP ClausBP skrev:

Det "indbyggede" iPhone tastatur er mangelfuldt i forhold til dansk.

Installér app'en Swiftkey (sjovt nok fra Microsoft)
Det giver dig bl.a. mulighed for ordforslag - eller tekstforudsigelse, som det hedder på iPhone'sk.

iPhone understøtter nemlig ikke selv ordforslag på dansk.

Derudover lærer Swiftkey tastaturet dine yndlingsord - og vendinger.



Tak for dén! Thumbs Up
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu