|
Skift til stereo setup?? |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Schulz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 845 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-Januar-2013 kl. 10:00 |
|
Jeg er ved at afvikle eller omprioritere mit surround setup. Jeg er lidt presset på økonomien og ønsker at prøve noget nyt og skal have et nyt tv. Jeg overvejer at købe et surround sæt fra KEF der hedder T205. Her får jeg ens LCR og matchende surround højttalere. Alternativet til det ville være et sæt brugte gulvhøjttalere ala DLS R55. Jeg tænker der vil være væsentlig bedre lyd i sådan et sæt, til gengæld giver jeg afkald på surround.
Hvad tænker i, for og imod?? |
||
![]() |
||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg er på ren stereo og savner ikke noget. Jeg havde surround på et tidspunkt, men synes det gav så lidt at jeg ikke gad sætte det op efter jeg flyttede, så siden da har jeg klaret mig med stereo.
Helt generelt har jeg stadig til gode at høre et privat surround setup der imponerer mig. Man ser en film og 98% af tiden kommer lyden forfra som den plejer og indimellem når det regner hører man en smule vand der plaser bagude. I biffen er surround cool nok, man bliver ligesom kapslet ind i lyden, men i privatsetups er det lyd forfra og så en enkelt soundeffekt bagfra i ny og næ for lige at minde om at der også er højttalere deromme. Jeg skal selvfølgelig ikke udelukke at enkelte privatpersoner har fået det til at virke, jeg har bare ikke oplevet det endnu hos de venner og bekendte der ellers har brugt masser af krudt på udstyr. |
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
|
Jeg tænker lidt på, at med det udstyr som du har (uden præcis jeg ved hvad du har ud i Velodyne og Integra, så vil du tabe rigtigt mange penge ved salg. Byg videre på det du har, udvid - ændre, når pengene er til det.
Jeg lytter selv rigtigt meget til stereo, og har ofte tænkt de tanker som du kommer med her. Men min Integra kan faktisk godt levere noget rigtigt fornutigt stereo - og noget rigtigt fornuftigt surround.
Min musiklytning (både stereo og BD koncerter), er faktisk årsagen til, at jeg har nogle nye højtalere inbound - hvad det så end bliver for nogen.
Koldt vand i blodet min ven
![]() |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
|
så er der noget galt hvis du ikke oplever et 3 dimensionelt lydbillede , hvor hullet imellem front og baghøjtalere også bør blive fyldt ud med lyd. Ukorrekt pladsering af surround kanaler , eller højtalere som ikke timbre matcher ordentlig. Men ordentlig bio lyd er meget andet end surroundkanaler |
||
![]() |
||
sani ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2007 Status: Offline Point: 1023 |
|
Her du solgt dine Elac og velodyne ?
jeg kan ike ser mining at sælger elac 243 og velodyne ultra 12 og mister en del af pengene på de kvatitets produkter du har,, og så går ud og købe kef T205 som koster næsten mere and hvad du kan få for dine nuverende ting , når du skriver at Øconomi er prasset ... Men du skifter til noget der er dårligere og som ikke kan samelines med din elac/velodyne kombo ... men du skriver også at du ønsker at prøver noget nyt, og hvad der angå så er der hel OK at skifte , for lyst til prøver noget kan ikke altid forklares med rationel tankegang,, der er trods alt vores hoby der her og den koster
|
||
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
|
||
![]() |
||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
|
![]() |
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
![]() |
||
Schulz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 845 |
|
Det er så småt solgt det hele. Nu skal jeg bare sælge mit tv og købe et nyt og så ved jeg ikke helt hvad der skal ske på højttaler fronten. Men uanset hvad så ville jeg gerne skifte udstyr. Jeg er bare lidt i vildrede om hvad jeg skal. Jeg har luret lidt på Jamo D500, men så bliver det ikke lige med det samme af økonomiske grunde. Jeg bruger mit udstyr sådan her tv/film/musik - 75/20/5 sådan ca., så jeg er i princippet ikke ude efter et stereo setup for at at nyde stereo, det er bare en mulighed (evt. midlertidig) til jeg får råd til et ordenligt surround setup med ens LCR og dipole eller tripole surroundkanaler. Så det er sådan en midlertidig løsning, men dog alligevel 1-2 år og dermed skal det ikke være helt skod. Jeg hælder lidt til det KEF T205 uden subben, KT Radio vil gerne give en god pris på det uden subben (der finder jeg selv en hen ad vejen), så er der surround og det skulle ikke være helt håbløst. Men omvendt som jeg siger, så er jeg godt klar over jeg vil få bedre lyd med et par fornuftige stereohøjttalere i samme prisklasse (især ved et brugt køb). Ved et brugtkøb her vil jeg ikke have det store tab over et år eller 2. Men omvendt så er det KEF set heller ikke dyrere end at tabet her vil bliver minimalt, så det bør ikke være bekymringen. Ind til videre så er mine WS1235 ikke solgt, så dem kan jeg tage om som stereo højttalere og så se tiden an og tænke lidt videre. Pludselig så får jeg vel en åbenbaring hehe. Mellemtiden kan jo bruges på at lytte til lidt forskelligt. |
||
![]() |
||
sani ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2007 Status: Offline Point: 1023 |
|
umildbar synes jeg at du skal give dig rigtig rigtig dog tid ang køb af nye dimser.. da du selv er i tvivl...
og så skal du holde øje med den brugte marked og så er der pludslig tilbud fra nogen som vil prøver noget nyt og sælger sit udstyr til rigtig god billig pris... da lysten tl at prøve noget nyt er støre and økonomiske fornuft ![]() da din prioritering af stereo musik ikke er støre and de 5 % så burde du glemme alt om stereo opstiling
|
||
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
|
||
![]() |
||
|
Du har ret. Det var såmænd heller ikke for stereo setuppets skyld, jeg beholder min Integra (tror jeg nok hehe) og så var ideen med et par brugte gulvhøjttalere mere bare en midlertidig løsning, hvor der trods alt er fin lyd... Men ja det er nok bedre at kigge efter noget jeg virkelig er interesseret i. |
||
![]() |
||
JaAndersen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-November-2009 Status: Offline Point: 805 |
|
Hej
Fik du købt de KEF T205? Er nemlig selv lige ved at købe et sæt, så del gerne ud af erfaringer - godt/skidt?
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |