recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skifte fast til store bogstaver tastatur
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skifte fast til store bogstaver tastatur

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Skifte fast til store bogstaver tastatur
    Sendt: 11-Oktober-2022 kl. 22:12
Som skrevet ønskes store bogstaver på tastaturet på iPad. De små bogstaver er irriterende med deres dobbelt opgave. Har forsøgt at sætte slider til off og tilbage til on, dog uden virkning. Kan se at at jeg også skal ha slået stavekontrol fra, da den har det med at overtage ordets betydning. Så hvad gør jeg?

Generelt - tastatur - slider til store bogstaver
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2022 kl. 00:35
Du kan låse til store bogstaver ved at trykke to gange hurtigt efter hinanden på pilen til venstre i bunden.

Det kan jeg i hvertfald på min iPhone og iPad, men det er så med ældre udgaver af OS, men mon ikke dette også gælder med nyere versioner.

Du kan da prøve.

Slideren til store bogstaver er kun beregnet til, at der automatisk begyndes med et stort bogstav efter et punktum.

Jeg bruger generelt ikke stavekontrol, da det nemt kan skabe nogle pinlige situationer eller forvanske en tekst til det latterlige


Redigeret af Erik K - 12-Oktober-2022 kl. 00:53
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2022 kl. 09:56
Jeg ønsker ikke at SKRIVE med store bogstaver, men at have store bogstaver på tasterne. Også for at slippe for dobbeltfunktionen.

Hvor slår man stavekontrol fra?

Min iPad Air er også kun med iOS 12, og kan ikke opdateres. Igår gik min gen.7 iPad død i Candy Crush spillet, den er kun 2,5 år gammel. Så den næste blir en iPad Air igen.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2022 kl. 10:03
Fandt det selv. Indstillinger - Tilgængelighed - slå slider fra til små bogstaver.

Mangler at finde Stavekontrollen.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2022 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:


Mangler at finde Stavekontrollen.
Den fandt jeg så også i Indstillinger - Generelt - Tastatur - slider til off
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2022 kl. 16:18
OK - jeg misforstod, hvad du ville.

Men godt du fandt løsningerne Smile
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2022 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

OK - jeg misforstod, hvad du ville.

Men godt du fandt løsningerne Smile
Ja det kunne jeg se, har brugt dobbeltklik utallige gange. Men nu sidder jeg med min gamle iPad Air, fordi min nye iPad fra 2019 er gået død midt i et spil. Og så var det irriterende lige pludselig at skulle vænne sig til små bogstaver på tastaturet. For ny iPad har en større skærm end en gammel iPad Air.

Bare underligt at lægge indstilling af tastatur bogstaver i Tilgængelighed Confused
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2022 kl. 18:19
Ja, man bliver gang på gang overrasket over, hvor de forskellige indstillinger gemmes og det gælder både Windows, Android og Apple-OS.

De holder os godt beskæftiget - hvad mon vi fik tiden til at gå med før vi fik alt det elektronikWink
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2022 kl. 19:16
Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

Ja, man bliver gang på gang overrasket over, hvor de forskellige indstillinger gemmes og det gælder både Windows, Android og Apple-OS.

De holder os godt beskæftiget - hvad mon vi fik tiden til at gå med før vi fik alt det elektronikWink
Ja mon ikke! Men nu kom der andre boller på suppen, for min gamle iPad Air kan ikke følge med til Candy Crush spillene, så ludomanien er lagt på hylden LOL
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu