|
Skifte fra 50 plasma til 55 OLED |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg sidder med 2,30 meter til et 55".
Det virker ofte større end i biografen. Men skal man sidde med en afstand som kampus,så må man være lidt "fjernsynet" 😁 |
||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||
![]() |
||
bphhm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1144 |
|
Jeg overvejer selv at skifte mit 51" Samsung Plasma og det bliver til 65". Vi sidder vel 2.5-4 m fra skærmen.
|
||
![]() |
||
Silentbob ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 632 |
|
Skiftede i sommers fra en 42" til en 55". Sidder cirka 2,3 meter fra skærmen.
Den første dag virkede den voldsom stor. Den næste dag var den lige tilpas. På tredje dagen var jeg allerede klar til en 65". Med vores nuværende setup, er der dog ikke plads til et større TV. Så det forbliver ved drømmen. |
||
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
|
||
![]() |
||
mibu ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 93 |
|
Sidder ca 3 meter fra en 75". Det er bestemt ikke for stort. Tvært imod giver det en rigtig god biografoplevelse - og man ser en del detaljer i film som jeg i hvert fald ikke lagde mærke til på min 55".
|
||
/Michael
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Bent@ Det var lidt af en påstand at komme med. Vi har tidligere diskuteret "din teori" om at rykke tættere på og nøjes med en mindre skærm. Du fik IKKE ret i at det er en brugbar løsning!!! ![]() |
||
![]() |
||
JakobSkaarup ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 989 |
|
Sidder under 3 meter fra 110" i min bif og det fungerer super :)
|
||
![]() |
||
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2569 |
|
Sidder omkring 3-3,5 meter fra mit 120" i stuen og det er en god løsning. Motorlærred der rulles ned foran det lille 64" TV plasma når man skal se film. Øjnene skal godt nok vænnes til et så lille tv efter at have set film.
Hvis du på nogen måde, kan få overtalt til større TV, køb et 65" ingen tvivl om det. PS. Ellers køb og spørg bagefter.
|
||
![]() |
||
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
|
Det fungerer da fint i HTC Vive, selvom det kun er 5" skærme, skal du i Planetariet for og få en lignende oplevelse. Så afstand må have lidt og sige. Redigeret af armani-thomas - 05-December-2016 kl. 10:53 |
||
![]() |
||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4658 |
|
Man skal dog huske, at den væsentlige forskel i VR-briller er, at man kigger på den lille skærm igennem en fiskeøjelinse. Det flytter fokusområdet kunstigt, så skærmen opleves som omsluttende og længere væk end den egentlig er.
EDIT: Rettet slåfejl. Redigeret af Rasmus Larsen - 05-December-2016 kl. 12:52 |
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
![]() |
||
Longstars ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9 |
|
Jo større jo bedre. :)
|
||
Pioneer Krp-600A
Vogels 6455 RC Onkyo NR906 Tvix M-7000A 1TB * PS3 80Gb Focal Electra 1027 Be Focal Electra CC1000 Be Focal Electra SR1000 Be Velodyne SPL-1200R CSN-Teknik kabler Yousee boks |
||
![]() |
||
Chessr ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 124 |
|
Tak for alle jeres input :)
Jeg vil lige tygge på det et par dage :) Det er heller ikke strengt nødvendigt med et nyt tv nu :) |
||
![]() |
||
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
|
Men selv om man vælger et større TV, følger der desværre ikke flere pixel med på skærmen.
Og hvad betyder det så reelt for kvaliteten? Næppe meget, når man hele tiden ser UHD, men desværre er meget af den kanal TV som vi kigger på, desværre sendt i SD eller en dårlig HD. Så vil man opleve utydeligt TV, så skal man måske vælge stort. Og flytter man længere bort, må hver pixel alt andet lige blive mindre ,og TVet synes at stå bedre billedmæssig, fordi man bliver "fjernsynet". Til kampus: Fordi mange har samme mening behøver de ikke have ret. Jeg hævder stadig, at det er mere fordelagtigt at købe et mindre TV med en god billedkvalitet end af købe et 10 tommer større i ussel kvalitet, men for de samme penge. Og så rykke tættere på fx til mine 2,30 m med et 55"😀 Redigeret af bentpetersson - 05-December-2016 kl. 18:23 |
||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |