recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skifte internetudbyder.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skifte internetudbyder.

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2082
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Skifte internetudbyder.
    Sendt: 27-Marts-2013 kl. 18:27
Hej.

Jeg har pt Waoo som udbyder. Men da det stiger 21 kr. i måneden vil jeg afmelde det.

Har tænkt mig at få Stofa, da jeg også har den som tv udbyder.

Hvad er jeres erfaringer med Stofa?

Lige en sidste ting.

Er det svært mht. routeropsætning når jeg skal skifte udbyder.
Har en Asus NT56U.?

mvh
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 18:38

Som mange andre har skrevet, så er Stofa bredbånd helt stabilt, når du bestiller det, så får du en router/modem fra dem.
Der skal være Returvej i din Kabelinstallation, og Data udtag i vægdåsen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 18:44
Kan jeg ikke beholde den router jeg har?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 18:46

Hver udbyder bruger deres egen. Tilhører som ofte udbyderen og skal afleveres ved abonnement ophør.
Stofa bruger Kabel TV, det er derfor et Kabelmodem/Router du skal bruge.

Redigeret af Radiomanden - 27-Marts-2013 kl. 18:47
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 18:53
Takker.

Så tror jeg lige jeg overvejer skiftet en gang til.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 18:58

Routeren har et navn f.eks G6HAj67 det leder du efter, og når det kommer op i listen og du vælger tilslut, indtastes den adgangskode som er på den, og du er kørende.
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 19:16
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Hej.

Jeg har pt Waoo som udbyder. Men da det stiger 21 kr. i måneden vil jeg afmelde det.

Har tænkt mig at få Stofa, da jeg også har den som tv udbyder.

Hvad er jeres erfaringer med Stofa?

Lige en sidste ting.

Er det svært mht. routeropsætning når jeg skal skifte udbyder.
Har en Asus NT56U.?

mvh

21 kr. om måneden? Dead

Hvad er prisforskellen med den forbindelse du har hos Waoo nu og den tilsvarende hos Stofa? Jeg ville glædeligt betale 21 kr. mere om måneden for at få fiber. Selvom min Yousee forbindelse snildt kan køre 100 mbit, kører fiber bare så meget bedre.
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 19:17
Problemet er at jeg har en NAS server kørende.

Og aner ikke hvordan denne opsættes i Stofa's router.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Kan jeg ikke beholde den router jeg har?

Jo, selvfølgelig kan du det. Så sættes Stofas boks bare op som modem. Det gør man på "min side" på Stofa.dk.

Jeg har Stofa, og bruger min egen router.

Redigeret af Brixen - 27-Marts-2013 kl. 19:52
Venlig hilsen
KB
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 20:43
Du kan naturligvis have din efen router på alle internetforbindelser.

At du vil skifte fra fiber til coax forstår jeg dog ikke. Du må kunne spare en del :-) men du har jo fiberen inde så du har altid mulighed for at skifte tilbage.

BS
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2013 kl. 15:21
Lige nu har jeg en 15/15 der kommer til at koste 220 kr.

Hos Stofa kan jeg få en 20/4 til 189 kr.

Jeg har ikke noget at bruge oploadet til.

Ved godt at jeg ikke sparer meget. Men en prisstigning på 10 % er vildt overdrevet.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2013 kl. 21:25

Er du helt sikker på at du ikke har noget at bruge uploadet på?

Du skriver jo at du har en nas siddende på og en opsætning sf router. Når man henter fra nas fra internettet, så er det jo upload der benyttes og ikke download.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu