recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - skifte netudbyder - hvad så med mail
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

skifte netudbyder - hvad så med mail

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bla Blasen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bla Blasen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 12:01
Jeg bruger samme mail som jeg bruge for 10-12 år siden, selvom jeg har skifter internet udbyder flere gange.

Man skal jo bare ændre SMTP serveren i mailopsætning.

Jeg har ALTID kunne modtage mails på min bærbare, uanset hvilket net jeg var på.

Det der er træls, er at man skal ændre SMTP for at kunne sende.

Dette taler for at bruge web-mail istedet - synes bare det er nemmere (og pænere) med outlook - men det er jo en smagssag.

Fordelen ved web-mail, er at den kan nåes/bruges alle steder fra - men den kræver jo internet adgang for at kunne læse de modtagne mails
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 12:08

Som tidligere skrevet så opsætter man bare sin Webmail i sit foretrukne Mailprogram. Det virker uanset hvor man er, bare der er en forbindelse. Det gør en hver anden Mail adresse også.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10479
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af Bla Blasen Bla Blasen skrev:

Fordelen ved web-mail, er at den kan nåes/bruges alle steder fra - men den kræver jo internet adgang for at kunne læse de modtagne mails

Al læsning af modtagne mails kræver vel internetadgang??? Eller er der noget jeg har overset?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2814
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 16:39
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

[QUOTE=Bla Blasen]

Al læsning af modtagne mails kræver vel internetadgang??? Eller er der noget jeg har overset?

Flemming

Nej, man kan gemme en e-mail lokalt.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 16:50
men skal jo stadig hentes via net
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 18:29
Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Det er et problem med de mail adresser, når man skifter udbyder.

Derfor har jeg istedet købt mit eget domain ved one.com
Så er man selv "herre" over sin mail, ligemeget hvem der er en internet udbyder.

Til trådstarter : bennyfrom.dk domænet er ledigt. Koster ca en hund om året. Den har du så til evig tid, uanset hvilken ISP du nu skifter til.

J

Redigeret af Jwin - 11-April-2013 kl. 18:30
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu