recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skifte Recorder løsning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skifte Recorder løsning?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
t33j4y Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-November-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 425
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér t33j4y Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Skifte Recorder løsning?
    Sendt: 14-Februar-2016 kl. 17:59
Hejsa.

Har brug for lidt input til en evt opdatering af recorder løsning.

Situationen i dag:
Primær: 
- Sandy Bridge NUC (8GB og 120GB SSD) med Win7 og WMC.
- Kører også Big Screen EPG der henter fra XMLTV.se og føder ind i WMC.
- HDHR-EU med 2 tunere
- Optagelser flyttes til unRaid server når de er over 2 døgn
- WMC'en ser så både lokal lager og server som bibliotek
- Anvendes udelukkende til optagelse fra TV samt afspilning af disse optagelser - al anden medieafspilning foregår via Apple TV 4 med Plex (unRaid kører Plex server)

Sekundær:
- Celeron NUC (4GB og 60GB SSD) med Win7 og WMC til afspilning af optagelser i andet værelse - ikke sat op til at kunne optage. Ser kun optagelser på unRaid.

**

Da jeg står for at skulle forny licens på Big Screen (USD20) har jeg overvejet om tiden måske er moden til at skifte til noget andet - eksempelvis DVBViewer (EUR20) som mange omtaler positivt. Alternativt måske ArgusTV som recording service og så afspille gennem "noget" på ATV? Måske kan man endda sætte optagelser op den vej også?

De vigtigste parametre er:

1. Set it and forget it. Det må ikke være en løsning man skal vande og fodre hele tiden for at undgå at den lægger sig ned på siden
2. Nemt at sætte optagelser op - fruen skal kunne gøre det, via on screen display og med fjernbetjening eller alternativt via nemt web interface (gerne et der virker på et IOS device da det er den primære måde der er web-adgang i huset)
3. Ikke baseret på Nrossens program til at hive EPG ind med (jeg synes Nrossen gør et fantastisk stykke arbejde som kommer mange til gode - jeg har desværre haft en række uheldige oplevelser med crashes - og re pkt. 1 vil jeg gerne kunne stole på løsningen)

Jeg har ikke noget imod at betale licenser - at det virker og virker godt er langt vigtigere end at spare et par hundrede kroner.

Er der nogen der har nogen forslag - og "fortsæt med det du har, der er ikke nogen grund til at skifte" er også et fint feedback at få :-)

Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2016 kl. 18:03
Ville i kunne være tilfreds med den EPG som leveres af jeres udbyder?
.....
Til top
t33j4y Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér t33j4y Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2016 kl. 00:27
Tjaeh, tjoeh.. er ikke helt sikker på at der er in-band EPG på alle kanalerne, så måske. Hvad har du i tankerne?
Til top
t33j4y Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér t33j4y Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2016 kl. 14:56

Notfast, havde du nogen tanker om en løsning eller? 
Til top
bingoking Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Point: 176
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bingoking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2016 kl. 23:28
Jeg havde selv lidt svært ved DVBViewers frontend, førKodi kom med PVR klienter. Efter det, kører det fint.

Vi klarer os her med 2 dages EPG via DVB-t, men også tidligere med hvad vi fik via Yousee.

I starten var der lidt fidlen rundt med at få det til at køre i Recording service, men nu kigger jeg sjældent mere på den mere end én gang om måneden.

Der er jo web-adgang til DVBviwers rec. service, men jeg foretrækker klart at bruge Kodi til det samme. Det kan man jo også på en mac, med mindre vi er ovre i Ipads og Iphones?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2016 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af bingoking bingoking skrev:

Jeg havde selv lidt svært ved DVBViewers frontend, førKodi kom med PVR klienter. Efter det, kører det fint.

Vi klarer os her med 2 dages EPG via DVB-t, men også tidligere med hvad vi fik via Yousee.
Kun 2 dage på DVB-T ? 
Jeg har da normalt 7 dages EPG på DVB-T og 5-6 dage på Yousee med DVBViewer Recording Service.

Mvh. JørgenT

Redigeret af JørgenT - 05-Marts-2016 kl. 09:13
Til top
bingoking Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Point: 176
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bingoking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2016 kl. 10:19
Jeg mener der er 7 dage. Det skyldes at Kodi kun indlæser 2 dage. Man kan forøge det i indstillingerne.
Til top
t33j4y Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér t33j4y Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2016 kl. 02:29
Oprindeligt skrevet af bingoking bingoking skrev:

I starten var der lidt fidlen rundt med at få det til at køre i Recording service, men nu kigger jeg sjældent mere på den mere end én gang om måneden.

Der er jo web-adgang til DVBviwers rec. service, men jeg foretrækker klart at bruge Kodi til det samme. Det kan man jo også på en mac, med mindre vi er ovre i Ipads og Iphones?

iPad, iPhone er nok det der mest lige er ved hånden når man lige skal have sat en optagelse i gang. I dag foregår det selvfølgelig ved at skifte til MCE på TV og så bruge fjernbetjeningen.

Men et web interface virker vel også på en iPad i Safari eller Chrome.

Jeg er egentlig godt dækket ind med Plex i dag, så jeg ville ikke anvende Kodi til være andet end en ny MCE. Man kan godt undre sig over at der ikke er blevet lavet ordentlig PVR support i Plex - som en channel, fx.

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2016 kl. 08:59
En Panasonic DMR-BCT950. Den kan alt det du efterspørger + optage 3 programmer ad gangen.

M.v.h.
Til top
t33j4y Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér t33j4y Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2016 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

En Panasonic DMR-BCT950. Den kan alt det du efterspørger + optage 3 programmer ad gangen.

M.v.h.

Hej Henrik,

tak for svar. Jeg har ikke kigget BCT-950 efter i sømmene, da jeg allerede ved prisen er blevet "kureret" :-)

Oveni har jeg allerede en glimrende BD/DVD afspiller (DBT-1713UD) og tre tunere tror jeg aldrig jeg har haft behov for.

Hvis der er et billigere alternativ uden BD/DVD afspiller (evt. noget der kan findes på brugtmarked til fair pris), er jeg såmænd ikke afvisende overfor ideen om en COTS stand-alone optager. Men lige nu har jeg HW og tuner til at drive en fornuftig selvbygget løsning, så det vil være forbundet med færrest omkostninger at bygge videre på denne.

Måske jeg bare skal forny min licens på Big Screen EPG og så komme videre med noget andet :-)

Er der iøvrigt nogen der har kendskab til dette kickstarter projekt fra Silicon Dust? https://www.kickstarter.com/projects/1275320038/hdhomerun-dvr-the-dvr-re-imagined/description
Det virker desværre lidt som om det ikke dur til HDHR-EU tuner modellerne.

Redigeret af t33j4y - 06-Marts-2016 kl. 15:06
Til top
t33j4y Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér t33j4y Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2016 kl. 23:32
Nå, efter at have grundet lidt over det i dag er jeg kommet frem til at jeg vil prøve mig frem med en kombination af Kodi med en PVR frontend til enten DVBLogics TVSource eller DVBViewer.

Jeg kan se at der er understøttelse for begge i bl.a den OpenELEC jeg forsøgsvis har smidt på min Celeron NUC og det kører glimrende. Hvis jeg så også får Kodi på den primære NUC er det fint. På længere sigt kommer det endda måske til ATV4 (kan se at nogen allerede kører dev versioner uden at jailbreake), og så kan jeg skære en NUC fra.

Så nu skal jeg bare finde ud af hvilken backend det skal være. Kan nogen udtale sig om kvaliteten af 

1. Kvaliteten af TVSource og DVBViewer som backend?
2. PVR frontend til hhv. TVSource og DVBViewer i Kodi?

Lige nu hælder jeg mest til TVSource da det på overfladen ser mest gennemarbejdet ud samt tilsyneladende er bygget med udvidelse for øje og knap så monolitisk som DVBViewer.
Til top
t33j4y Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér t33j4y Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2016 kl. 14:17
Efter en uge med Kodi + DBLink plugin samt DVBLink + HDHomeRun + XML feed fra xmltv.se er jeg meget overbevist om at det er det jeg lander på.

Eneste anke er at .TS filerne fylder som bare pokker, men det må jeg jo så scripte mig ud af med handbrake og noget automatisk flytning af filer. Eller få noget mere plads.

Nogen der har erfaring med om DVBLink vil kendes ved andre filer end .TS - bare så de kan blive liggende samme sted og evt bevare metadata oplysningerne?

Redigeret af t33j4y - 13-Marts-2016 kl. 14:17
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu