recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skifte Recorder løsning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skifte Recorder løsning?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
bingoking Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bingoking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2016 kl. 14:25
Jeg bruger MCEbuddy til transcoding , og synes resultatet ser fint ud, med undertekster osv.

Redigeret af bingoking - 13-Marts-2016 kl. 14:25
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2016 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af t33j4y t33j4y skrev:

Eneste anke er at .TS filerne fylder som bare pokker, men det må jeg jo så scripte mig ud af med handbrake og noget automatisk flytning af filer. Eller få noget mere plads.

Har selv være ¨der en gang, og brugt en masse tid på at komprimere, men er kommet frem til mere plads var løsningen. En 8 Tb som denne http://www.edbpriser.dk/harddisk/seagate-archive-hdd-st8000as0002-8-tb-id-9191539.aspx er til at overkomme.
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
t33j4y Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-November-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Point: 425
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér t33j4y Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2016 kl. 14:49
bingoking, er det den registrerede version eller den gratis?

MCenterFreak, jep, nogen gange er det måske nemmere bare at brute-force sig ud af det. Nu er det en NUC, så jeg får nok svært ved at jokke den der 3.5" ind i kabinettet :D men så må man jo finde en USB version! Har da vist en 1TB USB disk i en skuffe, så kunne jeg starte med den.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2016 kl. 15:00

MCenterFreak, jep, nogen gange er det måske nemmere bare at brute-force sig ud af det. Nu er det en NUC, så jeg får nok svært ved at jokke den der 3.5" ind i kabinettet :D men så må man jo finde en USB version! Har da vist en 1TB USB disk i en skuffe, så kunne jeg starte med den.
Har en TV server med diske i. Den er for længst fyldt op, så nu bruger jeg Sandbergs USB 3 HD dock: http://www.sandberg.it/da-dk/product/USB-3.0-Hard-Disk-Cloner
Virker helt problemfrit
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bingoking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2016 kl. 15:35
MCEbuddy er gratis. Du skal betale hvis du vil have adgang til beta udgaven som de påstår er bedre. IMO er der ingen forskel. Jeg havde lidt udfordringer med at få hardcodet undertekster, men det lykkedes til sidst.

handbrakeCLI har jeg også leget med og det virkede fint men var en smule krævende mht scripts.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bingoking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2016 kl. 15:38
For lige at kommentere på det med at købe diske, så er det smartere for mig at kunne smide gemte sager direkte på en tablet el. lignende til at tage med på ferie. Så slipper man for Netflix på Italiensk.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2016 kl. 16:32
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juli-2009
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2016 kl. 09:02
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Eneste anke er at .TS filerne fylder som bare pokker, men det må jeg jo så scripte mig ud af med handbrake og noget automatisk flytning af filer. Eller få noget mere plads.

Har selv være ¨der en gang, og brugt en masse tid på at komprimere, men er kommet frem til mere plads var løsningen. En 8 Tb som denne http://www.edbpriser.dk/harddisk/seagate-archive-hdd-st8000as0002-8-tb-id-9191539.aspx er til at overkomme.

De var da godt nok billige de archive diske. Jeg har en Seagate Nas disk, og overvejede en til. Mon ikke sådan en Seagate Archive kunne bruges til ikke kritiske tv optagelser. Så kan man nøjes med backup af børnenes favoritter og fars film ;-)
Til top
t33j4y Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-November-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Point: 425
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér t33j4y Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2016 kl. 18:19
Jeg er kommet frem til at for nuværende smider jeg en ekstern USB-disk på - så må jeg se det an om mængden af hvilende optagelser overstiger hastigheden de bliver set og slettet ved  :-)

Har smidt de 49EUR for TV Source hos DVB-Link - eneste udfordring jeg havde med det var at jeg måtte skrive min egen transponder-fil da jeg simpelthen ikke kunne få genkendt kanaler ellers.

Tak for indspark undervejs :-)
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu