recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skiftet til Floppydtv...ahhhh!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSkiftet til Floppydtv...ahhhh!

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2006 kl. 01:38
Hvis man har en selector er der jo i sandhedens interesse ikke noget i vejen med TDC og det er vel lidt mere usynligt at hente fra et antennestik end fra en parabol der jo ikke ligefrem pynter i landskabet og mange har jo et godt analog signal fra TDC som de er tilfredse med. Eller hva?

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2006 kl. 02:00

Det jeg mente er:

Hvad koster det pr. måned at hente banalt TV fra TDC kabel: 150 pr. måned for det du ksn hente gratis ud af den blå luft via DVB-T.

Dvs. 1.800 om året for ingenting

Så er der mellempakken hvor du får TV3 og charlie, samt Kanal 4+5 og CNN for næsten 3.000 om året

Med fuldpakken for omkring 3.800 får du derudover du Discovery, News, Viasat sport, Disney og Animal

Men vi er ikke engang begyndt at tale om Film kanaler endnu

Skal du have Kanal Plus kanalerne skal du lægge ca. 2.500 oveni, altså over 6.000 om året!

Jeg betaler for alt ovenstående (dog uden viasat lortet) kun 3.100 om året

Så kan jeg godt leve med en lille UHF antenne til DVB-T (kun for TV2's skyld) og en en lille parabol til 1 grad vest

Kan man leve med Family pakken så er det kun 2.400 om året

Jeg er ikke på nogen måde forlovet med Canal Digital, men jeg mener at TDC priserne er optrækkeri

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2006 kl. 06:03
Ja, ok ,det har du sikkert ret i, men det er ikke så simpelt med en parabol hvis man bor i lejlighed hvor TDC leverer signalet. Det gør mange jo og kan ikke bruge parabol.

Men jeg har faktisk personligt tænkt på det seriøst.

Redigeret af Ken_T - 25-December-2006 kl. 08:43
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2006 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Ken_T Ken_T skrev:

Selv om man skal have 2 TDC selector kort virker de med med fuldpakken og mindre, men de virker ikke begge med de ekstra pakker man har købt. De hører til et bestemt kort, sådan er det i det mindste med 2 selectorer.

Så er jeg ret sikker på, at TDC har lavet en fejl. Kortene skal virke præcis ens. Ellers er der jo eksempelvis ingen ide i at have flere selectorer rundt omkring i huset. Det er i bund og grund også det du betaler 199,- om året for.

Har man købt ekstra pakker der ikke er en del af fuldpakken - eks. canal+, tv1000, showtime eller lignende er de knyttet til det specifikke kort - ikke til selectoren, og kan derved kun ses med det specifikke kort uanset hvormange selectorer man har i huset.

Jeg har tidligere haft denne diskusion med TDC da jeg netop benytter 2 selectorer med en del ekstrapakker og gerne ville kunne se (og optage) det samme fra begge selectorer. Det kunne ikke lade sig gøre. Jeg har 2 kort og de ville ikke levere det ene som klonkort, så jeg har måttet dele mine ekstrapakker op på de 2 kort så en pakke er på det ene kort og en anden pakke på det andet kort.

Årsagen er risikoen for at jeg låner mit ene kort ud til naboen, men kun betaler et abonnement for ekstrapakkerne. Så vil man have det samme på alle selectorer/kort skal man betale både kortgebyr og abonnement for de ekstra pakker på begge kort.

Redigeret af spawn - 25-December-2006 kl. 14:59
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2006 kl. 17:10

#Ken_T

Det var også derfor jeg indledte med: "med mindre i ikke har en fysisk mulighed for en parabol"

Har man ikke mulighed for parabol, så er der jo ikke så mange muligheder bortset fra et fællesantenne anlæg, som ofte bliver lige så dyrt i drift som TDC kabel

Jeg selv bor i et villakvarter hvor næsten alle har mulighed for parabol, men alligevel er der utrolig mange der alligevel hælder penge ned i TDC's kasse

Redigeret af MCenterFreak - 25-December-2006 kl. 17:12
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2006 kl. 19:38
MCenterFreak:

Tror det er det med størrelsen af en parabol. Det spiller en rolle. Et antennestik ses næsten ikke.

Man kan have  TV, Internet og telefon i en antenneboks på væggen Det er jo den slags der trækker. Det sælger da en vare.

Og så har jeg ikke misforstået hvad du siger på noget tidspunkt, måske har jeg udtrykt mig som om, undskyld -

Redigeret af Ken_T - 25-December-2006 kl. 19:38
Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2004
Point: 562
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2006 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Jeg ved ikke om jeg er helt idiot, men jeg fatter ikke i putter så mange penge i røven på TDC, med mindre i ikke har en fysisk mulighed for en parabol

Med en parabol og en DVB-Antenne (for at se TV2) kan i se alt det i vil for meget færre penge, bortset fra betalingskanalerne fra Viasat og Canal Digital, som koster ekstra, men det gør de også hos TDC. Det er tilmed i samme digiale kvalitet, som det i modtager fra TDC. Eller er der noget jeg har overset?

Øhhh. jeg betaler 318 kr om måneden for den fulde pakke hos TDC. Herved får jeg alle de danske kanaler (dr1, tv2, tv3, 3+,kanal 4,kanal 5 m.m.). Så slipper jeg for en skærm på mit hus og dårlige nerver og signal i blæsevejr.
Skal jeg have det samme med parabol skal jeg have Viasat basis til 129 kr. pr md + kortafgift til 114 kr. og Canal Digital Local pakken til 0 kr. pr md. + kortafgift til 132,50 kr pr md. Det er de to billigste pakker og det bliver i alt 375 kr.

Så jeg skifte til TDC for at spare penge

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2006 kl. 21:28
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Jeg har tidligere haft denne diskusion med TDC da jeg netop benytter 2 selectorer med en del ekstrapakker og gerne ville kunne se (og optage) det samme fra begge selectorer. Det kunne ikke lade sig gøre. Jeg har 2 kort og de ville ikke levere det ene som klonkort, så jeg har måttet dele mine ekstrapakker op på de 2 kort så en pakke er på det ene kort og en anden pakke på det andet kort.

Årsagen er risikoen for at jeg låner mit ene kort ud til naboen, men kun betaler et abonnement for ekstrapakkerne. Så vil man have det samme på alle selectorer/kort skal man betale både kortgebyr og abonnement for de ekstra pakker på begge kort.

Hmm. Det er jeg bestemt ikke sikker på er korrekt. Du betaler for en levering af et signal og sgu ikke bare et kort. At TDC eller andre udbydere har et problem med evt. mulighed for udlån eller andet misbrug af kort, det er sådan set deres problem. At betale en afgift på 199,- om året for noget der ikke er der, det mener jeg bestemt ikke kan være helt lovligt.
Til gengæld er det korrekt, at man kan ikke bare klone disse kort. Krypteringen er temmelig vanskelig. Men det kan aldrig være forbrugerens problem, efter min mening.

Måske man skulle følge lidt op på det her. Jeg er ret sikker på, at noget er galt.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2006 kl. 01:23

#Ken_T

Du har overhovedet ikke udtrykt dig forkert på noget tidspunkt, og jeg håber ikke mit indlæg forstås som en kritik af dig eller dine synspunkter!

Jeg har stor respekt for dine indlæg!

#Hanien

Fuldpakken er ganske rigtig 318 om måneden hvilket giver 3816. Jeg skrev 3.800. Det er vel rimeligt tæt på?

Jeg skrev også at jeg var fuldstændig ligeglad med det Viasat (TV3, TV3+) viser,  og derfor skal jeg ikke betale kortafgift etc. til dem

Det med dårlige nerver og blæsvejr: Jeg har haft parabol siden man skulle søge staten om tilladelse (jeg fik den og har den endnu!) og har aldrig haft så meget som et enkelt udfald. Jeg har sågar opsat en 60 cm parabol på en campingplads i italien og set alle mine kanaler (det tog dog lidt tid at få den alignet, men var den først på plads, så var det kun nattens Ølhund der kunne bringe den ud af kurs)

Til top
droida38 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-Januar-2006
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2006 kl. 16:32
Jeg bruger FireDTV - altså ekstern boks med firewire. Som jeg i store træk er glad for.

mht undertekster så vises de hvis man bruger MyTheatre som "mediacenter"
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2006 kl. 05:46
MartinB:

Kunne du ikke lige besøge min side og lige checke det ud du har skrevet. Der var et link der ikke virkede, det er vist problemet med dybe links, det går ikke altid.

Du skal ned under TV kort og finde siden om FloppyDTV.

Jeg syntes der mangler noget om lydsiden og FloppyDTV. Jeg har prøvet at spørge separat, nu må jeg hvad det giver. Og hvordan er det med undertekster og DVD brænding, er de der stadig eller skal der gøres noget specielt?

http://home20.inet.tele.dk/wicb/

Til top
Mikey Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2005
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2007 kl. 14:01

Hej allesammen

Lidt sent på den, men håber I måske kan hjælpe . Jeg har nu floppyDTV i mit mediacenter men eftersom MCE fuckede det lidt op, så har jeg nu installeret en ren XP installation og MyTheatre. Så skanner jeg på alle de præinstallerede frekvenser med en symbolrate på 6875000 og den finder da også en masse kanaler, men den har på intet tidspunkt haft fat i Animalplanet. Gennem en selector kan man sagtens se Animalplanet. Har I nogle ideer til hvad der kan være galt? Tror måske at kanalen ligger på en frekvens der ikke er præinstalleret. Er der nogen i Holstebro området der har Floppy/FireDTV i deres maskine og kan se Animalplanet og hvilken frekvens ligger den på? Håber på lidt hjælp.

Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu