recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skiftning af antennedåse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSkiftning af antennedåse

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Maky Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Emne: Skiftning af antennedåse
    Sendt: 22-December-2008 kl. 21:46

Jeg bor i en lejlighed i en etage ejendom og har et meget dårligt tv signal.
Mit tv signal leveres af Yousee.Jeg har fundet ud af at det er antenne dåsen som er synderen.
Hvis jeg tilslutter tv'et uden om antennedåsen så bliver mit billede krystal klart og jeg slipper for sne (hvid jul) på skærmen.
Spørgsmålet er om jeg selv må skifte antennedåsen, hvis det jeg gør påvirker ham som bor i lejligheden ovenpå?.
Jeg kan også se at der er mange forskellige typer dåser med forskellig dæmpning. Hvordan vælger jeg den rigtige?. (Min nuværende stikdåse er fra ruder konges tid og det kan måske være svært at identificere typen.)Her er nogle af de antennedåser som jeg har kig på http://www.telecenteret.dk/download/OdinFrejaDansk.pdf

Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2008 kl. 21:52
kontakt Yousee

Du må ikke pille ved stikket.. Det er højtsandligt grunden til dit dårlige signal at en anden har pillet ved sin dåse....

Hvis der går 2kabler ind i dåsen, skal du holde fingrene langt væk.... så er det i hvertfald sikkert du for en regning når de så kommer og vil finde ud af hvorfor din overboer har dårligt signal.

SÅdan et anlæg er nemlig helt præsis tilpasset til forskellige dåser... Hvis du kobler en dåse til, som giver dig mere signal, skærer du mere af det signal der går videre til de andre beboere.. Det kan selvfølgelig også være en fejl i dåsen/kortslutning...

Hvis der kun går 1kabel ind til dig, kan det ikke påvirke andre end dig selv, så her er det mere muligt at sige hvilket du skal bruge, selvom du dog stadig ikke på pille....

Men hvis du fejlmelder din installation, så går TDC jo på jagt efter synderen og så kan det være en eller flere af dine naboer for regninger for udbedring.

Men prøv at tage et billede af din dåse og installationen, og upload det hertil...

Redigeret af Bjarke - 22-December-2008 kl. 21:55
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2008 kl. 21:56

En sådan er pr. defination en monopoldåse, og dem må der IKKE pilles ved. Ganske som der heller ikke må pilles ved et Telefon udtag.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Maky Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2008 kl. 22:15

Jeg havde på fornemmelsen at jeg ikke måtte pille fordi anlægget højst sandsynlig er tilpasset en bestemt type dåse. Derfor vil jeg kontakte yousee. Min dåse ligner denne her http://www.triax.dk/Antennemateriel/Stikdaaser/StikdaaserTOU .aspx?productId={DC1424F1-ADEF-4E95-8BAD-EBC8540203A2}&T ab=0

Jeg har også bredbånd og en adaptor for at kunne tilslutte modem/tv/radio samtidig. Jeg vil tro at der også kan gå signal tabt via sådan en fyr og det vil være meget smarter, hvis man kunne tilslutte netværkskablet direkte i dåsen. Det kan jeg måske få lavet med det samme.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2008 kl. 22:24

Der kan fås en smartere dåse der ikke har Rygsækken på, men du skal jo stadig bruge samme kabel og F-Connector forbindelse til Modemmet.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Maky Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2008 kl. 22:45

Tak for hjælpen - det er dejligt at man hurtigt kan få vejledning.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu