recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skjule subwoofer i TV-møbel?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skjule subwoofer i TV-møbel?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 1036
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Skjule subwoofer i TV-møbel?
    Sendt: 15-Januar-2013 kl. 09:57
Er der nogen, som har erfaringer med at skjule subwooferen i et TV-møbel?

Min egen plan var at skære hul i bunden på skabet, så den fortsat kunne stå på gulvet og ikke vil få hele kontruktionen til at ryste. Så kunne jeg åbne lågen i skabet, når den skulle i brug. 

Er det noget klamp, eller kunne det fungere?

(Jeg har ikke mulighed for at skjule subwooferen bag en sofa, reol eller lignende.)

vh
Lars

Redigeret af longjohn2 - 15-Januar-2013 kl. 09:57
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2013 kl. 11:13
Hej Lars det kan du udmærket godt. se min bio tråd for inspiration.
Jeg har den stående direkte i møblet og har nogle afkoblingsfødder, så vibrationer i møblet forbliver et minimum.
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2009
Point: 1036
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2013 kl. 12:04
Tak for svaret - det glæder mig, at det kan lade sig gøre..

De der afkoblingsfødder, er de i fri handel (evt. et alternativ)? 

Kan se på din bio-tråd, at det vist) er en anden bruger som har lavet dem, men har lidt svært ved at finde dem andre steder.

vh
Lars 
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2013 kl. 12:16
Kenzo's løsning er forholdsvis dyr i og med de vist er håndlavede, men du kommer også langt ved at vælge en hård type skum og ligger under. Det gælder kort sagt om at øge modstanden for den mekaniske energi som subwooferen laver (den vibrerer).

Du kan evt. kigge efter afkoblingssko til vaskemaskiner. Lige så snart det hedder noget med audio er priserne 100x højere!
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2013 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Tak for svaret - det glæder mig, at det kan lade sig gøre..

De der afkoblingsfødder, er de i fri handel (evt. et alternativ)? 

Kan se på din bio-tråd, at det vist) er en anden bruger som har lavet dem, men har lidt svært ved at finde dem andre steder.

vh
Lars 
De er til salg forsat, det er brugeren Strecker, som selv laver dem. Jeg mener at de på daværende stod i 500 kr for et sæt til en subwoofer. Han har dog også mulighed for at lave dem i matsort, dog koster det en 50'r pr fod pga. processen bag.
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2013 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Kenzo's løsning er forholdsvis dyr i og med de vist er håndlavede, men du kommer også langt ved at vælge en hård type skum og ligger under. Det gælder kort sagt om at øge modstanden for den mekaniske energi som subwooferen laver (den vibrerer).

Du kan evt. kigge efter afkoblingssko til vaskemaskiner. Lige så snart det hedder noget med audio er priserne 100x højere!
Som Steve skriver kan du sagtens bruge skumgummi eller andre alternativer. 
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2013 kl. 13:29
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2013 kl. 16:47
Faldt lige over tråden og som Nagash skriver har jeg subwoofer i møbel. 2 stk faktisk og det spiller super. Det spiller super både til musik og film.
Så jeg kan godt anbefale en sub i møbel. Men har du mulighed for det ville jeg klart lave din låge om så den bliver med hul i og højtaler stof for, så lyden spiller igennem uden du skal åbne hver gang.
Mvh. Fausing
Edit : De er afkoblet med damping feet for at reducere rystelser. Hvilket virker rigtig godt. Det er ikke meget der er at mærke på møblet ved selv høje lydstyrker.

Redigeret af fausing - 18-Januar-2013 kl. 16:50
Min Hjemmebio
Hjemmebio - NAD T775HD - CM1 - CMC - CWM800 - ASW2500 + Buttkicker LFE
Stereo setup - NAD C372 - DALI 850
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Point: 1396
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2013 kl. 19:28
Jeg har anbragt min B&W ASW610 sub i et UNNU møbel (kan lige være der i højden) bag en en stoflåge.  Jeg vil ikke anbefale det - især ikke hvis møblet hænger på væggen som mit - hele møblet med indhold ryster meget når der er gang i subben og det lyder heller altid for godt. Hvis møblet står på gulvet vil det sikkert lyde bedre. Hvis jeg tager subben ud af møblet og stiller den på gulvet ved siden af lyder det meget bedre  - og med mere dybbas.
Den eneste grund til at min sub er placeret i møblet er fordi min kæreste ikke vil have at den står på gulvet Cry
Jeg har dog fået lov til at beholde mine B&W 604S2 fronter Big smile
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2013 kl. 20:05
Jeg har også haft min sub i et møbel. Da jeg købte en ny var der ikke plads mere. Det var noget af det bedste jeg har gjort (jeg prøvede efterfølgende med den gamle sub på ny placering uden for møblet og der var stor forbedring). Aldrig sub i møbel igen for mit vedkomne.

BS
Til top
MilleJorg Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-November-2013
Sted: Danmark
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MilleJorg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2013 kl. 12:51
Ville den ikke også kunne stå i sådan et TV bord her. Eller et møbel ala den. På den måde ville der også være åbent til den. Bare en tanke - har aldrig selv gjort sådan noget før. 
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2013 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Jeg har anbragt min B&W ASW610 sub i et UNNU møbel (kan lige være der i højden) bag en en stoflåge.  Jeg vil ikke anbefale det - især ikke hvis møblet hænger på væggen som mit - hele møblet med indhold ryster meget når der er gang i subben og det lyder heller altid for godt. Hvis møblet står på gulvet vil det sikkert lyde bedre. Hvis jeg tager subben ud af møblet og stiller den på gulvet ved siden af lyder det meget bedre  - og med mere dybbas.
Den eneste grund til at min sub er placeret i møblet er fordi min kæreste ikke vil have at den står på gulvet Cry
Jeg har dog fået lov til at beholde mine B&W 604S2 fronter Big smile
tak for info... Havde tænkt noget i samme dur... tror du/i det kan være bedre med en Velodyne SPL i800? grundet den er fysisk mindre?

Redigeret af Bravo - 27-November-2013 kl. 11:49
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu