recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skjulte enheder, hvilken fjernbetjening?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSkjulte enheder, hvilken fjernbetjening?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Morten Rasmusse Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Emne: Skjulte enheder, hvilken fjernbetjening?
    Sendt: 04-Marts-2009 kl. 00:38

For at bevare husfreden er jeg været nødsaget til at putte min AV-reciever, bluray, xbox360 og Yousee-box ind i en skænk under fjernsynet. Jeg er dog ved at være træt af det hav af fjernbetjeninger som flyder på bordet, hvorfor jeg overvejede mig at anskaffe mig en universal fjernbetjening. Jeg kan dog konstatere, at dette er en mindre jungle at finde ud af.

Jeg vil derfor høre om der er nogen som har et forslag til et setup til en rimelig penge.

Jeg har kigget på Logitech Harmony 895. så vidt jeg kan se har den muligheden for at fungere med enhederne inde i skænken. Jeg synes dog ikke umiddelbart at den virker særlig brugervenlig i sit design eller køn. Hvad er folks erfaringer med denne fjernbetjening? Da konen også skal kunne bruge den skulle den gerne være brugbar for ikke kyndige personer.

Et andet alternativ som jeg kan se er Logitech Harmony 1100. Jeg synes dog, at det prismæssigt virker lige i overkanten at give omkring 2500 kr. for en fjernbetjening samt omkring 500 for en RF extender. Men er folks erfaring, at den er pengene værd?

Jeg har læst en del godt om Logitech Harmony One, som jeg også synes ser rimelig ud design mæssigt. Umiddelbart har den dog ikke tilbehøret til at kunne sende ind i skænken, hvilket er et krav. Er der et workaround til det og er det mere hensigtsmæssigt end Harmony 895?

Håber i kan være mig behjælpelige.

Med venlig hilsen

Morten Rasmussen

Tv: Sony KDL-40W4500
Reciever: Sony STR-DG820B
Dvd/blurayafspiller: Sony BDP-S350
Højtalere: Harman Kardon HKTS 11 BQ 5.1
Samsung Youseeboks
Til top
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-November-2004
Point: 484
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2009 kl. 06:33

Hej Morten.

Jeg har selv været igennem samme mølle dog "lidt" anderledes da jeg har gemt i en andet rum. Hvis det er en skænk med låge (og det tror jeg!!!) så skal du være opmærksom på hvilken slags låge det er. Nogle slags glas kan godt lade signalet gå igennem ellers er du nødt til at have en lille "modtager" til at sidde udenpå. Jeg har set nogle møbelforretninger sælger sådanne med skænke/skabe i dag men der er sikkert en ekspert herinde der ved en masse om det! Og tænk ikke mindst på varmen i det lukkede rum!

God fornøjelse.

;-) Jes

Til top
deepmagic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Marts-2008
Point: 483
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2009 kl. 09:20
Jeg har en Harmony 895 og den spiller max og kan sagtens virke hvis du gemme dine ting væk.
Samsung LE40M86BD
Samsung SMT-H3106
Pioneer VSX-LX51
Pioneer S-V50 7.1 Højttalersystem
PS3 40gb
Qnap TS-209 Pro II (2x 750GB)
Logitech Harmony 895
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2009 kl. 10:35

Skænken er med trælåger, så signalet kan ikke gå igennem. Jeg håber, at den er tilstrækkelig dyb til, at enhederne ikke bliver for varme. Det eneste som pt. virker lidt varm, er Youseeboksen. Den synes dog også at have et kraftigt standby forbrug.

Du skriver, at den "spiller max" Deepmagic. Men er den brugervenlig? Der er formenligt nået rod med opsætningen, men det skal jeg nok kunne klare, det er mere, at kæresten er i stand til at bruge den.

Samsung Youseeboks
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2009 kl. 10:45
Oprindeligt skrevet af Morten Rasmusse Morten Rasmusse skrev:

Du skriver, at den "spiller max" Deepmagic. Men er den brugervenlig? Der er formenligt nået rod med opsætningen, men det skal jeg nok kunne klare, det er mere, at kæresten er i stand til at bruge den.

Jeg vil mene brugervenligheden og funktionaliteten er den samme, for folk der har fået 5 minutters introduktion. Forskellen er æstetikken. Dér hvor 1000 og 1100 har en fordel, er for folk der slet ikke er vant til at bruge den, hvis det er programmeret ordentligt og logisk, vil de fleste groft sagt kunne gå direkte hen til en 1000/1100 og betjene systemet med det samme, stort set uden introduktion (mindre end med 895 i hvert fald). Men hvis en 895 først er programmeret så det virker, så vil jeg påstå at hvis man ikke kan bruge dét, så er man så teknikforskrækket at ingen løsning vil hjælpe...

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2009 kl. 09:49
Tak for det uddybende svar.
Samsung Youseeboks
Til top
Hooks Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Marts-2006
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2009 kl. 15:06
Jeg ved at CSO på et tidspunkt pushede nogle Phillips remotes, der virkede noget mere avancerede end Logitechs serier. Men de virkede også noget mere avancerede at programmere (man skulle vist sågar registreres hos Phillips for at få lov til at hente development kits?!).

Ved ikke om der stadig er gang i de serier, eller om Harmony bare har overhalet som billigere og nemmere?

Til top
Hooks Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Marts-2006
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2009 kl. 15:08
Det var dem her:
http://www.pronto.philips.com/

En meget avanceret linie, men vist overkill for de fleste. Kunne dog være noget at undersøge, hvis Harmony er for besværlige eller ikke kan dække installationen (grundet enheders placeringer, etc.).
Til top
shaman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-April-2006
Sted: København
Point: 319
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2009 kl. 16:42

Efter at have konfigureret aktiviteter på min Harmony 555, kan min bedre halvdel nu, udover at se TV,  også finde ud af at "Se DVD via anlæg", "Høre musik via WMC", og andre førhen (for hende) ellers besværlige/uopnåelige kombinationer af udstyr der skal arbejde sammen.

Så hvis vi altså taler om at udnytte udstyret ud over bare at se TV, er der masser af WAF/brugervenlighed med en aktivitetsbaseret uni-remote.

/Søren

Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 |
Til top
betho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 318
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2009 kl. 22:45
Phillips Pronto, mener jeg, først bliver interessant hvis man vil styre andre ting end sit tv, hifi mv. Pronto kan bl.a. styre lys i et helt hus (hvis man har det rette system installeret), gardiner osv osv. Den koster vist også omkring 10.000 i den dyre ende. OG en fagteknikker er en god idé at få ind over installationen.

Harmony serien er derimod ganske udmærket det de fleste mennesker. Kast du dig bare roligt over den. Om det er 895 eller 1000, mener jeg hovedsageligt er op til ens smag.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu