recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - (Skod) Samsung
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket(Skod) Samsung

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Emne: (Skod) Samsung
    Sendt: 28-December-2010 kl. 15:32
Min svoger har et Samsung tv (model PS42A467P1WXXE ) hvor lyd og billede periodisk falder ud.
Udfaldet i billedet vare typisk op til 2 sekunder, mens lyden falder i helt op til 8 sekunder. Billedet pixilerer også jævnligt. Udfaldene kan forkomme op til 20 gange i løbet af en halv time.
Deres signal kommer fra et fællesantenne anlæg, og der har været folk ude og måle signalet helt frem til tv'et, og det er i orden. Antenne kablet til tv'et er et kvalitetskabel.

Skærmen er blevet udnersøgt af forhandleren, der dog ikke fandt nogen fejl. Han ville dog ikke citeres for det, men sagde at det ikke var første gang de havde set det på et Samsung tv.

Jeg kan ikke finde modellen på Samsungs hjemmeside.

Tilbage står min svoger og familie med et tv, der ikke fungere optimalt. Jeg så det i jule dagene, og det er total ulideligt at se på.

Nogle der kan komme med input?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2010 kl. 15:37
Retur til sælger og henholde til købeloven, at TV'et har en mangel og at sælger skal udbedre manglen. Kan han ikke det, må handlen jo annuleres.

Især hvis man er så sikker at man har fået målt antennesignalet.
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2010 kl. 15:39
Tak PerW.

Det skal for øvrigt nævnes at de havde et låne tv mens Sansungen'en til "rep" hos forhandleren, og dette havde ikke noget udfald overhovedet, ej heller deres gamle tv.
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2010 kl. 15:42
Er der alligevel ikke noget med signalet (kabel, stik, fordeler)?
Evt. elektrisk støj...
De fejl du anfører, tyder på noget med signalet, fordi det er den normale reaktion ved digital modtagelse, nu vi ikke har sne mere på skærmen, som de analoge dage...
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2010 kl. 15:47
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Er der alligevel ikke noget med signalet (kabel, stik, fordeler)?
Evt. elektrisk støj...
De fejl du anfører, tyder på noget med signalet, fordi det er den normale reaktion ved digital modtagelse, nu vi ikke har sne mere på skærmen, som de analoge dage...
Jeg tror ikke det er signalet, da det er blvet målt, og 2 andre tv ikke har problemet.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2010 kl. 16:02
Det kunne måske været TV´ets tuner . Hvad hvis i bruger en DVD recorder eller vhs som tuner?  ? Og hvad med dvd afspilning ? Meget mystisk at teknikeren ikke oplever fejlen - har i mulighed for at prøve TV´et hos naboen eller et andet sted  . . 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu