|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
foil ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-September-2007 Status: Offline Point: 2 |
![]() Sendt: 10-September-2007 kl. 23:29 |
Efter at HTCP'en længe har stået i skammekrogen brugt som fil-server
støvede jeg den af, installerede noget mere ram og Windows Media Player 11 (ville bruge UPnP funktionaliteten). Nu skulle den bruges! OMG - Billedkvaliteten på dvd får totalt baghjul af min 299,- afspiller fra Føtex. De-interlacingen STINKER og billedet hakker og river ved panoreringer. Der er tale om en 3200 AMD med on-board grafik, men det kan da ikke passe, at den ikke kan levere 100 procent flydende dvd afspilning - eller? Dertil kommer at live tv (analog Hauppauge) er ret uldent og "plastisk" i farvefladerne. (TDC - som ser "ok" ud direkte på fjerneren.) Processorbelastningen er cirka 50 procent. Endelig er dvd-rips - i DixX også plaget af rivninger. VMW-HD kører flydende... et par sekunder, så dropper den et par frames og så kører den igen. Jeg har prøvet forskellige mpeg2-codecs (via Checkup Utility), af og geninstalleret grafikdrivere, pillet og roddet. Endelig har jeg snart hevet i samtlige håndtag i ffdshow, afinstalleret/geninstalleret, for at få det til at køre, men lige lidt hjælper det. Jeg havde også en kort flirt med et ATI2400 kort, men det fungerede heller ikke. Computeren er sat til fjerneren via VGA, og jeg har prøvet alle (mulige) refresh rates mellem 50 og 75 Hz - uden nogen synlig forskel på rivningsproblematikken. Jeg er ked af min mobsede tone - men det er bare SÅ SINDSYGT frustrende og side med noget hardware der mindst 10 gange hurtigere end dengang jeg første gang satte computeren til fjernsynet via s-video, fordi et dvd-drev var billigere end en dvd afspiller - og bruge time ud og time ind - og stadig sidde med noget der ikke spiller. Findes der en - nogenlunde - sikker fremgangsmåde, der sikrer at det kommer til at køre. (Andet end at købe en Apple tv og en harddiskoptager ![]() |
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Jeg foreslår du begynder forfra, det vil sige installerer Windows om. Der er noget grundlæggende galt der viser sig ved afvikling af grafik. Det kan jo ske. Kan godt se du har forsøgt at reparere med nye drivere, men jeg tror der er noget der generelt i vejen.
Det er jo ikke almindeligt at der er den slags problemer, vel? Det er dig specifikt, der har problemet. Så enten kan det være fx være dit styresystem eller det kunne være et hardware problem. Men du siger ikke mange detaljer om det du har. Onboard grafik kan være mange ting. Et TV kort fra hauppauge kan igen være både det ene og det andet. |
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
Og hent ACE Codecs 6.03: http://www.codecs.dk/fil.php?filid=47
Den kan du konfigurere nøjagtigt, og du kan få BS-player og Media Player Classic med i samme omgang. Venligst Søren |
|
![]() |
|
foil ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-September-2007 Status: Offline Point: 2 |
![]() |
Tak for feed back.
Jeps - det er derfor jeg skriver ![]() I al min galde, kan jeg se der mangler lidt detaljer - TV-kortet er Hauppauge WinTV PVR150 og grafikken er ATI Express 200 og der er allokeret 128MB. Maskinen kører MCE2005. Min lægmands-analyse går i retning af; alt der har med video og grafik at gøre er som en syg hest der skal have en kugle for panden ![]() Er der en måde at udradere _alt_ hvad der ligger af drivere og codecs og starte på en frisk. (Udover at lave en komplet, ny installation af Windåze? den slags svarer lidt til at skifte motor, gearkasse, aksler og hjul på en bil fordi den er punkteret ![]() |
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Ja, men jeg forstod at du faktisk har prøvet at pletreparere. Og det så ud for mig, som du selv beskriver det, at der er noget generelt galt med grafikken. Så derfor tror jeg faktisk man i et sådant tilfælde må bide i det sure æble og installere windows om. Det er jo ikke lige det man har lyst til. Problemet er jo det med de programmer og spil man har. Det hele skal jo geninstalleres, og det tager jo tid. Kan godt forstå det ikke lige er så sjovt at starte på med en geninstallering.
Husk lige at gemme foretrukne til explorer, breve og email adr (export til andet drev) og den slags, det glemmer man tit. Hvis det er firefox kan man gemme den og få den tilbage som den var, ved at overskrive. Det letter jo lidt. Måske kunne du finde ud af at lave dig en ghost backup når det hele kører igen? Så er du tilbage på 5 minutter en anden gang. For mig lyder det ikke som et lille problem der kan løses ved små reparationer, men ellers skal man generelt altid fjerne gamle drivere helt før installering af nye. Ellers fjernes et problem ikke fx med et grafikkort eller et TV kort. Men siden problemet syntes at optræde flere steder og i forskellige sammenhæng, er løsningen nok ny windows. Det sker for alle af og til. Det kan være et program man har afinstalleret, der så har fjernet for meget. Surt nok! |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |