recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skovbo's HTPC setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skovbo's HTPC setup

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
ShadowDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ShadowDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af Skovbo Skovbo skrev:

Og der kom svaret lige på den PM jeg lige har sendt til dig ;-)

Hvilken af dem skal man vælge:
http://www.quietpc.com/products/scythefans/mini-kaze-ultra

http://www.quietpc.com/products/40mmfans/mini-kaze

Kan se den første er 10 mm tykkere, så den er vel at foretrække?

Hvordan med http://www.gelidsolutions.com/products/index.php?lid=2&cid=12&id=61
Er den markant bedre end Intels egen ?

Lad os tage den her så folk også kan drage nytte af det

Jeg bestilte blot Mini Kaza, da det var samme mål - Jeg tror ikke du kan vælge ultra, da den så vil ramme bundkortet?(Er ikke lige helt sikker, men du kan åbne kabinettet og tjekke)

Gelid Slim silence er er bedre end Intel's, men det kan diskuteres om den er de 125-175 kr. ekstra værd i forhold til medfølgende stock køler på T versionerne - Det tror jeg primært er en smagssag, men for mit vedkommende syntes jeg det var pengene værd.

Redigeret af ShadowDK - 15-April-2012 kl. 17:19
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 22:38
Oprindeligt skrevet af Skovbo Skovbo skrev:

Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Jeg bruger at skifte mellem 2 strømstyringsplaner via scheduled tasks. Balanceret om natten = standby efter 10 min idle og performance om dagen = tændt hele tiden. Det vækker fint min HTPC fra standby når strømstyringsplanen skifter til dag. Alt lavet inde i windows intet i BIOS.

Kan man evt. få en How-To-Guide?
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73688&PID=1117649#1117649

BS
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2012 kl. 04:37
Oprindeligt skrevet af ShadowDK ShadowDK skrev:

Gelid Slim silence er er bedre end Intel's, men det kan diskuteres om den er de 125-175 kr. ekstra værd i forhold til medfølgende stock køler på T versionerne - Det tror jeg primært er en smagssag, men for mit vedkommende syntes jeg det var pengene værd.

Men køler den bedre end Intels egen? Jeg har nemlig en 2100T og bruger pt. dens medfølgende køler. Når jeg ser film siger den ikke en lyd og holder CPU'en ganske kold, men når den står i XBMC og "afventer" stiger temperaturen ganske betragtelig, og den begynder stille og roligt at larme mere og mere. Det skal dog siges at jeg bruger et Silverstone Milo 2, som har lige så lavt til loftet, som det kabinet I bruger.
Til top
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Januar-2010
Sted: Glamsbjerg
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2012 kl. 07:42
Mit problem er det samme. Efter 2 tiners film er kabinettet stort set ikke varm, men står den og henter scrapers, hører musik så kan den i enkelte tilfælde blive ret varm. Det skyldes når den ser film, bruger den ikke CPU kraft, men den indbyggede GPU :-)
Jeg overvejer at starte med at skifte den lille blæser der trækker luft ud, og ser hvor meget det kan gøre.
Til top
Jesper Keller Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-Januar-2012
Sted: Taastrup
Point: 326
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Keller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2012 kl. 07:59
Hej Skovbo! Super flot setup må jeg sige.
Må man have lov til at spørge om hvor meget mediecenteret har kostet at lave?

Udover dette - er du tilfreds med dit setup, kontra hvad det ville koste at købe en medieafspiller, som f.eks. Boxee eller anden afspiller.
Til top
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2012 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af Jesper Keller Jesper Keller skrev:

Hej Skovbo! Super flot setup må jeg sige.
Må man have lov til at spørge om hvor meget mediecenteret har kostet at lave?

Udover dette - er du tilfreds med dit setup, kontra hvad det ville koste at købe en medieafspiller, som f.eks. Boxee eller anden afspiller.
Mange tak.

Sådan rundt regnet omkring 3700,-

Intel i3 2120T - 867,-
Intel DH61AG - 822,-
Crucial M4 64GB SSD 647,-
2 x 4GB DDR3 Corsair SO-DIMM - 310,-
Viako ML55 Kabinet med strømforsyning og told 1100,-

Dertil skal det siges at strømforsyningen der fuglte med ikke passede og jeg skulle have en ny, hvis det ikke var fordi min far havde en gammel HP oplader liggende jeg kunne bruge.

Har tidligere haft en PCH-A110 som har kørt godt, med YAMJ og server til.
Den kostede 1500,- ca.
Det gamle medie center jeg havde købte jeg for ca. 2000,-
ASUS AT3-ION - 800,-
1 x 4 GB ram - 200,-
Fractal Design Array - 1000,-
Dertil alle mine 8 TB diske som sidder i.

Så der er ingen tvivl om det er en dyr løsning, som man kunne få væsentlig billigere hvis man fx. valgte en WD TV Live til 700,- Men det skulle være LÆKKERT og se FLOT ud.

Derfor er XBMC klart den bedste løsning for mig, og det skal bare virke 100%.
Og når det kommer til film er jeg lidt af en entusiast, hvor jeg gerne bruger mine penge penge på et LÆKKERT mediecenter, selvom jeg ikke har brug for at optage eller noget i den stil.
Min far har en WD TV Live som virker HELT fint, men ikke så lækker at bruge som XBMC efter min mening.

Til top
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2012 kl. 12:36
Problemet med sleep på serveren skyldtes en fejl i Windows 7 Enterprise, jeg installerede Windows 7 Ultimate og problemet blev løst.
Varmen er intet problem ved normal brug, men kan blive varm når den skal scanne efter mange film. Dvs da jeg lagde ny XBMC ind skulle den søge efter 700+ film, og så kommer CPU på arbejde og bliver 70 grader varm cirka.

Ellers kører det bare perfekt !
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu