recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skriv til Sony: Source direct på BDP-S550
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSkriv til Sony: Source direct på BDP-S550

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
AndyK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 324
Direkte link til dette indlæg Emne: Skriv til Sony: Source direct på BDP-S550
    Sendt: 12-December-2008 kl. 10:23

Hejsa

Nu med template, se nederst!

Jeg har købt mig en Sony BDP-S550 fordi jeg ikke kunne vente på en Oppo bluray. Jeg købte den primært fordi den kan outputte
576i ved DVD-afspilning, så den DVDO Edge, som jeg går og venter på som et barn på juleaften, har et optimalt grundlag at arbejde med. Desværre skal det vælges manuelt, hvilket jo ikke er særligt optimalt. Jeg synes dog ikke jeg kunne forsvare overfor mig selv at spendere ~3000 kr. mere på en Pioneer bare for at få source direct.

BDP-S550s forgænger havde jo source direct, og eftersom 550eren godt kan smide interlaced ud, skal der jo ikke mere end firmware til at rette denne "fejl".
Derfor vil jeg bede alle BDP-S550 ejere, der kunne tænke sig source direct på deres afspiller, samt andre der gerne vil støtte en god sag, om at skrive til Sony support og bede om at funktionen tilføjes i firmware. Jeg har allerede gjort det, og jeg fik at vide, at mit forslag helt klart ville blive sendt videre i systemet.

Skriv til Sony support på support@sony.dk og brug evt. nedenstående template, hvis I ikke finder den for lang og kringlet.

"Jeg [er en glad ejer af/overvejer stærkt at købe] en BDP-S550 bluray afspiller.
Jeg har dog lagt mærke til, at der desværre er fjernet en funktionalitet i forhold til BDP-S500. Den fjernede funktionalitet er muligheden for "source direct" afspilning. Jeg vil gerne opnå den bedst mulige billedkvalitet, og derfor er det nødvendigt for mig, at afspilleren eksempelvis udsender 576i fra DVD, 1080i fra en bluray koncertoptagelse og 1080p fra en bluray film, således at [min/mit] [AV-receiver/videoprocessor/TV] kan håndtere opskalering og de-interlacing. Da source direct som nævnt er fjernet fra BDP-S550 betyder det, at jeg hver eneste gang jeg skifter mellem bluray og DVD skal ind i setup menuen for at sikre, at afspilleren sender det oprindelige signal fra DVD/bluray disken ud på udgangen. Dette er selvfølgelig ikke optimalt.

Eftersom S550'eren godt kan indstilles til at udsende 576i manuelt, vil en indstilling til source direct afspilning kunne implementeres i firmware. Jeg vil derfor gerne opfordre jer til at implementere funktionaliteten i en kommende firmwareopdatering.
Jeg synes at S550'eren er et rigtigt godt produkt, men den mangler lige denne ene funktionalitet fra S500'eren for at være nær perfekt i mine øjne.

Med venlig hilsen"

På forhånd tak

Redigeret af AndyK - 12-December-2008 kl. 11:20
Til top
Callie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Februar-2005
Sted: Vestamager
Point: 563
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2008 kl. 10:27

Hvis du gerne vil have flere mennesker til at sende sådan en opfordring, så gør du det nemmere for dem og også mere sandsynligt, at dem der ikke har brug for det sender sådan en mail, ved at du opgiver mail adressen i din post samt en "formular" med tekst, så den bare kan copy-pastes og rettes lidt til.

God vind

Til top
AndyK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2008 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af Callie Callie skrev:

Hvis du gerne vil have flere mennesker til at sende sådan en opfordring, så gør du det nemmere for dem og også mere sandsynligt, at dem der ikke har brug for det sender sådan en mail, ved at du opgiver mail adressen i din post samt en "formular" med tekst, så den bare kan copy-pastes og rettes lidt til.

God vind

Hermed gjort

Til top
zeryus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-September-2006
Sted: StorKBH
Point: 555
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2008 kl. 15:42
Har en S550 og har nu sendt denne request til Sony også.
Til top
AndyK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2008 kl. 12:43
Takker! Håber andre vil følge dit eksempel
Til top
jens0804 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Januar-2006
Sted: Denmark
Point: 393
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2008 kl. 18:15
Hermed gjort, og denne kommentar for at holde tråden "opppe"
m.v.h Jens Christensen

Panasonic TH-42PV500E + TH-P37X10Y, Samsung SMT-H3126 , Sony BDP S550, Digiality CX-302T, Technics SA-DA 8
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2008 kl. 18:28
Hvorfor ikke købe en Pioneer 51fd til 4000,- eller 3500,- i sverige.
Ellers kan jeg kun sige at dvd ser godt ud med 576i ind i edge og op på 100 lærred.
SVP03
Til top
AndyK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2008 kl. 11:42

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Ellers kan jeg kun sige at dvd ser godt ud med 576i ind i edge og op på 100 lærred.

Tja... det kunne også godt være jeg skulle have købt den, men på det tidspunkt jeg købte min S550 var jeg ikke helt klar over om den ville få FW update så den kunne håndtere de tabsfrie lydformater - jeg havde kun hørt om at LX71 ville få en sådan update (har 51fd egentlig fået updaten endnu).

Til sidst vil jeg dog sige, at det trods alt er et mindre problem at min bluray mangler source direct i forhold til yousee's HD boks. Det er væsentligt mere irriterende, at man ikke automatisk får den bedst mulige kvalitet når man zapper mellem kanaler. Her ville source direct VIRKELIG være rart! Man kan dog have en vis forhåbning om at Sony vil implementere source direct eftersom det eksisterede på S500 (og vist nok også S300).

Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2008 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af AndyK AndyK skrev:

Tja... det kunne også godt være jeg skulle have købt den, men på det tidspunkt jeg købte min S550 var jeg ikke helt klar over om den ville få FW update så den kunne håndtere de tabsfrie lydformater - jeg havde kun hørt om at LX71 ville få en sådan update (har 51fd egentlig fået updaten endnu).

Til sidst vil jeg dog sige, at det trods alt er et mindre problem at min bluray mangler source direct i forhold til yousee's HD boks. Det er væsentligt mere irriterende, at man ikke automatisk får den bedst mulige kvalitet når man zapper mellem kanaler. Her ville source direct VIRKELIG være rart! Man kan dog have en vis forhåbning om at Sony vil implementere source direct eftersom det eksisterede på S500 (og vist nok også S300).

71 og 51 har samme fw. Har samme problem med min CG sagem 101 hd, det er bare 1080i ud. Men det ser stadig godt ud via Edge.
SVP03
Til top
AndyK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2008 kl. 13:23

Oprindeligt skrevet af AndyK AndyK skrev:

71 og 51 har samme fw. Har samme problem med min CG sagem 101 hd, det er bare 1080i ud. Men det ser stadig godt ud via Edge.

Nu kommer jeg vist lidt off-topic, men er det ikke et problem med 720p udsendelser? Der kan din edge jo ikke rekonstruere de oprindelige 50 progressive frames, og hvis den skal kunne rekonstruere 25 progresive frames kræver det, at interlacingen i din boks fungerer anderledes end jeg nogensinde tidligere har hørt (den skal droppe halvdelen af de oprindelige frames og så interlace de resterende).

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu