recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Skrivebeskyttet" Harddisk i Popcorn Hour A200
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket"Skrivebeskyttet" Harddisk i Popcorn Hour A200

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
D4n9 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Juni-2010
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Emne: "Skrivebeskyttet" Harddisk i Popcorn Hour A200
    Sendt: 11-Juni-2010 kl. 14:24
Jeg har for nyligt købt en popcorn hour a200, og smidt en 2TB harddisk i. Har overført lidt film til den via netværket, men synes det tager en krig.. :/

Derfor ville jeg gerne overføre til den fra min PC via det medfølgende usb kabel.

Når jeg så prøver at overføre filerne, kommer den med fejl meddelelsen - "Disketten er skrivebeskyttet. Fjern skrivebeskyttelsen eller brug en anden diskette"

Der har været en ligenden tråd herinde, men den er blevet lukket, da brugeren selv fandt ud af problemet. Hvor han skriver: "Så tror jeg det lykkedes, det var noget med nogle rettigheder " Det hjalp dog ikke mig så meget, så derfor laver jeg min egen tråd, og håber på der er nogle der kan hjælpe!

Ps. min harddisk i PCH er formateret til EXT3
Til top
D4n9 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Juni-2010
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2010 kl. 21:46
Er der virkelige ingen der kan hjælpe? Synes snart jeg har prøvet alt.. :(
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2010 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af D4n9 D4n9 skrev:

Jeg har for nyligt købt en popcorn hour a200, og smidt en 2TB harddisk i. Har overført lidt film til den via netværket, men synes det tager en krig.. :/

Derfor ville jeg gerne overføre til den fra min PC via det medfølgende usb kabel.

Når jeg så prøver at overføre filerne, kommer den med fejl meddelelsen - "Disketten er skrivebeskyttet. Fjern skrivebeskyttelsen eller brug en anden diskette"

Der har været en ligenden tråd herinde, men den er blevet lukket, da brugeren selv fandt ud af problemet. Hvor han skriver: "Så tror jeg det lykkedes, det var noget med nogle rettigheder " Det hjalp dog ikke mig så meget, så derfor laver jeg min egen tråd, og håber på der er nogle der kan hjælpe!

Ps. min harddisk i PCH er formateret til EXT3


Hvilket OS bruger du på din PC? Windoze har understøttelse af ext3, medmindre du installerer en særskilt driver.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
D4n9 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Juni-2010
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2010 kl. 22:56
Jeg bruger Windows 7.. 
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2010 kl. 23:06
Oprindeligt skrevet af D4n9 D4n9 skrev:

Jeg bruger Windows 7.. 


Du skal bruge en ext3 driver som denne (jeg er ikke klar over om den virker på Win7, men det er samme OS kerne som Vista så mon ikke...).
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
D4n9 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Juni-2010
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2010 kl. 23:25
Hmm.. Har prøvet at hente den, men den skriver at den ikke kan køre på min platform.. :(
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2010 kl. 23:34
Oprindeligt skrevet af D4n9 D4n9 skrev:

Hmm.. Har prøvet at hente den, men den skriver at den ikke kan køre på min platform.. :(


Her er en anden, men der står heller ikke noget om Windows 7....

Hvis det er en engangsforestilling kan du overveje at boote fra en Ubuntu live CD. Derefter burde du kunne mounte din NTFS interne harddisk samt en USB harddisk med ext3 og kopiere filer mellem de to. Der kan være noget file permissions issues, så det skader ikke at vide lidt om *nix.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2010 kl. 23:38
Der er også denne tråd på NMT forumet for Windoze 7 folket...
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
D4n9 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Juni-2010
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2010 kl. 23:42
Den har jeg installeret, men når jeg kopier en fil og prøver at sætte den ind på drevet skriver den at Disken er skrivebeskyttet :(
Til top
D4n9 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Juni-2010
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2010 kl. 23:46
ok tak.. Prøver at læse tråden igennem.. :)
Til top
D4n9 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Juni-2010
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2010 kl. 15:53
Mit problem er stadig ikke blevet løst.. :/ Er der nogle nye øjne der har et bud på hvad der kan gøres for at jeg kan få lov at overføre mellem min PC og PCH med usb?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu