|
Skærm hakker men kun ved Discovery HD - LØST! |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Sloppy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 60 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Juli-2013 kl. 21:31 |
Og det er fanma mærkeligt!!!
Min pc med digitalt tv-tuner kort er forbundet til min sony receiver via et HDMI-kabel og TV'et er forbundet til receivereren via et andet HDMI-kabel. På nogle få HD kanaler (Yousee) blandt andet Discovery HD hakker bildet randomly. Alle andre kanaler virker perfekt. Kobler jeg pc'en direkte til TV'et virker alt perfekt med alle kanaler. Har også prøvet at gå fra pc til TV via en HDMI-splitter og her opstår nødagtig samme problem med hakkerriet som når jeg går gennem reciveren. Hvorfor kan Discovery HD ikke lide at gå gennem min receiver/splitter? og hvorfor er det lige denne kanal (pluds de få andre) der har dette problem? Har også prøvet med en anden ekstern usb digital tv-tuner så problemdet ligger ikke ved tuneren. Hvad kan det være? Kan det være mit grafikkort? LØST:
Problemet er nu løst!
Løsning:
Inde i Sony-tv'et er der en menu "Motiv" denne kan stå til forskellige temaer "Film", "Natur", "Billede", "Musik" mv. samt "Auto" og den stod til "Auto". Jeg satte den så til noget andet end "Auto" og nu virker det hele :)
Redigeret af Sloppy - 31-Juli-2013 kl. 12:37 |
|
![]() |
|
bbrauner ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Oktober-2012 Status: Offline Point: 81 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kunne det evt. være kablet?
edit: longshot! Redigeret af bbrauner - 16-Juli-2013 kl. 13:32 |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
tja din comp skulle vel ikke være en lille smule underdimensioneret? - Disc HD kører 1080i, hvor DR1 HD tv2HD etc kører 720p. Desværre er der også nogle gange forskel i frekvensen og det kunne meget vel have betydning for visningen på skærmen.
|
|
![]() |
|
Sloppy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 60 |
LØST:
Problemet er nu løst!
Løsning:
Inde i Sony-tv'et er der en menu "Motiv" denne kan stå til forskellige temaer "Film", "Natur", "Billede", "Musik" mv. samt "Auto" og den stod til "Auto". Jeg satte den så til noget andet end "Auto" og nu virker det hele :)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |