recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skræm størrelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSkræm størrelse

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
bomndk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Marts-2006
Status: Offline
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2007 kl. 21:21

Grænsen for hvor stort et fjernsyn kan være, må vel være om det kan komme ind gennem døren 

Som Kampus blev jeg også lidt forskrækket da mit 50" kom hjem men nu vil jeg heller ikke undvære mit.

/Bo

Redigeret af bomndk - 06-Juli-2007 kl. 21:24
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2007 kl. 08:18
Ja, jeg er også begyndt at synes at mit 37" er for lille  
Fortryder jeg downgradet mit til et 37" i bestillingen, heheh.. Sidder lidt over 2 meter fra mit
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2007 kl. 09:46
God læsning om størrelse på skærme og hvornår man får glæde af hvad:
http://www.carltonbale.com/2006/11/1080p-does-matter/
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 30-November-2005
Point: 2048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2007 kl. 12:25
Jeg har 2 meter til en 40" og ved analogt signal er skærmen for stor (man kan tydeligt se støj i billedet), men ved Hi-Def kunne det godt have været 50" uden problemer.
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 1368
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2007 kl. 14:27
sidder ca 3 meter fra mit 50" og ville absolut ikke have et mindre.. ens øjne vænner sig hurtig til det..
Til top
Garfield Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Oktober-2004
Point: 182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2007 kl. 21:17

Oprindeligt skrevet af nitrotg nitrotg skrev:

sidder ca 3 meter fra mit 50" og ville absolut ikke have et mindre.. ens øjne vænner sig hurtig til det..

Hviken brillestyrke bruger du? Jeg synes ikke 50" TV er værd at kigge på med mindre du står 8-10m væk. Men til folk med synsbesvær eller til store lokalerer det vel fint!

Redigeret af Garfield - 07-Juli-2007 kl. 21:18
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2007
Point: 1368
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2007 kl. 22:05
Oprindeligt skrevet af Garfield Garfield skrev:

Oprindeligt skrevet af nitrotg nitrotg skrev:

Hviken brillestyrke bruger du? Jeg synes ikke 50" TV er værd at kigge på med mindre du står 8-10m væk. Men til folk med synsbesvær eller til store lokalerer det vel fint!

Det jo en smagssag.. så beholder du da bare dit 28" eller hvad du nu har..

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2007 kl. 22:16

Oprindeligt skrevet af Garfield Garfield skrev:

Tror da mere det er dig, der har for stærke briller. 50" kan benyttes fra omkring 3½ meter. Jeg har 42" fra den afstand og fortryder idag, at jeg ikke har købt en 50" (evt. projektor så det kunne blive endnu større ved film).

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
Garfield Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Oktober-2004
Point: 182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2007 kl. 22:21

Til orientering:

jeg bruger ikke briller og mit syn er super. Måske for godt i forhold til 50".  Oplevelse af billedekvalitet er jo også relativt. Så hvis andre  synes at 3 m til 50" er fint så OK med det. Jeg undrer mig bare. For mig at se, er det her  at "Kino-effekten"  har fået større prioritet end selve billedkvaliteten.
Min prioritering er bare modsat.

Redigeret af Garfield - 07-Juli-2007 kl. 22:25
Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2007 kl. 22:38
Oprindeligt skrevet af Mike270183 Mike270183 skrev:

Hey allesammen,

jeg skal ud og købe fladskræm her til d. 1  Har allerede bestemt mig for modellen, Panasonic PV70, men er nu kommet lidt i tvil mht til størrelsen, skal det være 37" eller 42"? Jeg havde egenligt bestemt for 42" modellen, men er nu blevet bange for at jeg kommer til at sidde for tæt på skræmen, så kvaliteten af billedet ikke bliver godt nok... Afstanden bliver ca. 2,5m., er det for kort afstand til en 42"?

Ja som der jo er givet udtryk for, er der jo mange meninger omkring dette..

Jeg kan så også komme med, hvad jeg bruger.

Jeg har et 37px70E, og ligenu sidder jeg 4meter fra det. Og her er det faktisk helt fint til afslappet tv kiggeri i 16/9. I den afstand står både analog og Digital tv perfekt...

Ser man noget HD marteriale kan jeg sagtens finde på at rykke hen foran skærmen så der kun er 0.8m og der et kanont billede.

Nu er faldet på de 37" fordi jeg ikke kan have det større inde i reolen.. Faktisk er der kun luft på 4cm rundt, selvom der beskrives der skal være 10cm. Men skulle den op på væggen e.l havde jeg nok også invisteret i den største skærm til menneske penge.

Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2007 kl. 12:17

Jeg tilføjer, lidt sent, at vi nu også har en applet til at udregne skærmstørrelse vs. siddeafstand på flatpanels.dk:
Er din skærm stor nok til 1080p?

Her kan du undersøge skærmstørrelser for både forskellige opløsninger og skærmformater på en interaktiv måde. Håber det kan hjælpe fremtidige købere...

Redigeret af Yakken - 18-Juli-2007 kl. 12:19
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Mike270183 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-September-2006
Sted: Aalborg
Point: 321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2007 kl. 15:44
Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

Jeg tilføjer, lidt sent, at vi nu også har en applet til at udregne skærmstørrelse vs. siddeafstand på flatpanels.dk:
Er din skærm stor nok til 1080p?

Her kan du undersøge skærmstørrelser for både forskellige opløsninger og skærmformater på en interaktiv måde. Håber det kan hjælpe fremtidige købere...

Tak for det meget nyttig link

Og tak til alle jer andre for jeres indput, endte med at vælge et Panasonic TH42PV70 fra godpris.dk

Panasonic TX-P55VT60
PS3
PS4
Denon AVR-X2300W
Scandyna Podspeakers 5.1 setup
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu