|
|
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |
folp ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1191 |
![]() |
Hvorfor lige derfra, er det billigere end TC,eller bor du tættere på?
|
|
MVH Frank Pedersen
|
|
![]() |
|
tosa ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 887 |
![]() |
Jeg har også bestilt fra God Pris. Mine begrundelser er:
|
|
![]() |
|
Mike270183 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-September-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 321 |
![]() |
Jeg kunne få fjernsynet billigere igennem Godpris. Derudover fik jeg dem anfalet herfra forumet. God service - Jeg skrev en mail til dem, hvori jeg spurgte lidt frækt om de ikke kunne komme med et god tilbud på de ting jeg skulle købe. 20 min efter mailen var sendt fik jeg et svar, hvori der var et rigtig godt tilbud. Derefter mailede vi lidt frem og tilbage i løbet af samme dag, da jeg også lige havde nogle opklarende spørgsmål. Jeg kan kun anbefale dem til andre |
|
Panasonic TX-P55VT60
PS3 PS4 Denon AVR-X2300W Scandyna Podspeakers 5.1 setup |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() |
Ja, efterhånden er man heldig hvis man overhovedet får svar på sine mails. Rart at høre at der er nogen der kan finde ud af det.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
tosa ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 887 |
![]() |
Man kan også ringe til God Pris, hvis der er nogle ting man vil vide nærmere om. |
|
![]() |
|
Jordsvin ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 132 |
![]() |
Jeg bliver nødt til at spørge: Hvor stort er dit TV og hvor langt sidder du fra det? |
|
![]() |
|
RMB4Y ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 173 |
![]() |
Tak til flatpanels.dk ang. Er din skærm stor nok til 1080P http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull &id=1184685511&archive=&start_from =&
sjovt at få bekræftet at afstand ikke altid behøver at afhænge af skærmstørrelse selvfølgelig er 1080P det bedste hvad afstand angår men hvis man tager et alm. 720P 42" med 1024x720 ( normal ) bliver afstanden 3,1 meter og hvis man så tager et alm. 720P 50" med 1366x768 ( normal ) bliver afstanden 2,8 meter Alså man kan sidde tættere på et 50" end 42" Så ja man skal da altid vælge 50" hvis man er i tvivl
|
|
![]() |
|
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6290 |
![]() |
Hej Ja din konklusion er jeg altså lodret uenig i , du skriver at man kan sidde tættere på et 50" end et 42" Hmmm , hvis du sidder i en given afstand fra et 42" og ser et billede med de fejl/støj der nu er , og du så ser på et 50" fra samme afstand , ja så får du jo " forstørret" disse fejl , det kan ikke være anderledes.... MVH |
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|
![]() |
|
![]() |
Hmmm, nu er jeg ikke sikker, men det lyder som om du har misforstået noget af det der står. Nemlig, at du skal sidde tættere på, hvis du vil have noget ud af den bedre opløsning. Hvis du f.eks. sidder 4 meter væk fra dit TV, vil du ikke få noget ud af full HD (=1080p) medmindre TV'et er mindst 101". Det er altså maks tal. Så ved 720P 42" med 1024x720 må du sidde maksimalt 3,1 væk, og ved 720P 50" med 1366x768 må du sidde maksimalt 2,8 meter væk. Men hvis signalet er dårligere end 720p eller 1080p, kan det komme til at se grynet ud, hvis du sidder for tæt på skærmen eller hvis skærmen er for stor (eller en kombination af de to ting). Jeg sidder selv ca. 2,5-3 meter fra mit nye 42PV70, og der er rigtigt godt billede via selector, ikke noget at klage over mht. billede ved film/serier, eller andet af den slags. Men jeg har allerede lagt mærke til, at der kan forekomme "grynede" ting, når jeg f.eks. ser fodbold eller Tour De France (det ligner sådan noget damp, eller f.eks. når gennemsigtig gas kommer op fra en beholder bliver omridset af de omkringstående ting slørede). Det er som regel omridset omkring spillerne/rytterne. Er der nogen der ved, om jeg kan lave nogle billede indstillinger om, så det "grynede" bliver væk?? Det er ikke noget nyt med de der "grynede" detaljer. Jeg synes altid jeg har set det på fladskærme (både LCD og plasma, men især LCD. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Det er ikke noget nyt med de der "grynede" detaljer. Jeg synes altid jeg har set det på fladskærme (både LCD og plasma, men især LCD. [/QUOTE] Ja og som jeg husker det også på nyere CRT. Så skyd skylden på tv-signalet, der alt andet lige må være noget skod når det er mobilt på motorcykel. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |