|
Skærm til mødelokale |
Besvar |
Forfatter | |
Jan4600
Ny bruger Oprettet: 28-Marts-2011 Sted: Køge Status: Offline Point: 14 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 26-Juni-2020 kl. 12:59 |
Jeg skal indrette et mødelokale med skærm til præsentationer, og har fået et tilbud på en samlet pakke med 65" pro skærm, Videomødeudstyr og lydbar. Prisen er på ca. 30.000 kr. for det hele.
Jeg kan se, at skærmen er den dyreste del, og skal jeg op på 75" koster det ca. 10.000 kr. mere. Kan man bruge et smart TV, og hvad kan evt. anbefales? Hvis andre har gode ideer til hele pakken, modtages de gerne.
|
|
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 3954 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nej smart tv kan ikke anbefales. Det er ikke skabt til statistik billede. Du skal gå efter et pro skærm.
|
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du skal tage mod tilbuddet. - Dog skal du være opmærksom på hvor stort mødelokalet er. hvis der er nogen der sidder meget mere end 4m væk, så er 65" faktisk for lidt til præsentationer.
Og tro mig. Lad nu de professionelle lave den slags i stedet for at kravle på et forum for amatører og tro du selv kan gøre det bedre ved at tro du lige kan få lidt gratis hjælp. afhængig af om du skal have videokonferencemuligheder med, så er det faktisk en ganske billig løsning. Især hvis de også sætter det op.
|
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 6971 |
Funktioner
Tak(0)
|
har lavet flere møde rum
Og 65” er helt ubrugeligt. Kun dem tæt på skærmen får noget ud af det . Der findes smartboard og projektor løsninger som bør bruges
|
|
JohnConnor
Guld medlem Oprettet: 10-Januar-2015 Status: Offline Point: 974 |
Funktioner
Tak(0)
|
Fedt citat fra 80’erne! Lyt til dem der er i branchen og få evt alternativer. Et smart TV vil være et mareridt for dine kollegaer med funktioner det kun gør dagligdagen mere besværlig. Samme med videokonference. Køber du forkert hardware er du hurtigt låst på muligheder. AV center, Comm2ig og AVC kan anbefales for at få input
|
|
Byteman2
Bruger Oprettet: 23-Oktober-2013 Status: Offline Point: 149 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis bare jeg kunne tælle til alle de gange der har været problemer med projektoren og hele det komplekse setup. Det kommer man ikke uden om til store mødelokaler, men alternativet er bedre til at andre mødelokaler.
|
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 6971 |
Funktioner
Tak(0)
|
et møderum til 2 personer er det ikke de gamle printer rum
men der er en 65'' nok helt ok |
|
Byteman2
Bruger Oprettet: 23-Oktober-2013 Status: Offline Point: 149 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jo, printerrum er snart historie :) Vi har faktisk et rum med 3 stole på arbejdet.Det er faktisk så lille at man ikke kan komme forbi hinanden :)
|
|
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Status: Offline Point: 1935 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvor jeg arbejder, er der printere OVERALT!! På kontoret er der én. På det ene værksted er der to. På hvert værkstedskontor er der skam OGSÅ en! Så kan man bare gå i gang med at udskrive!! Og i kantinen, er der en fladskærm på vist nok 75". Der er plads til omkring 30 personer i kantinen, som også ind imellem bliver brugt som mødelokale
Redigeret af mnielsen - 28-Juni-2020 kl. 06:41 |
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
møderum til mellem 1 og 4 kaldes i dag for "huddlerooms" - altså fokusrum, hvor man lige skal have mulighed for at arbejde enten solo, eller projektorienteret. og ja - hvis der kun er plads til maks 4, så er 65" fint, men størrelsen af skærmen er i virkeligheden dybt afhængig af hvor langt væk personen længst væk sidder fra skærmen. Mødereferater, tekster og andre ting kører fint på et 65" så længe man ikke sidder mere end maks 3m væk fra skærmen. (en alm hjemmeside i FHD/4K opløsning vil gøre det meget svært at læse 3m væk.
men i dag forsøger man jo netop at blive markant mere produktiv. så når hansie nævner smartboards er han såmænd ikke SÅ langt fra sandheden. Det giver jo nogle muligheder for at skrive på skærmen, og sende tingene ud til kollegerne bagefter i stedet for bare at sidde og tage notater. Så folk har faktisk mulighed for at være markant mere nærværende og interaktive. Men det kommer selvfølgelig an på hvad man skal lave i rummet. OG det kommer i høj grad også an på hvor henne man er som virksomhed (det er en rejse at indarbejde digitale arbejdgange og metoder, og nogle er knap nok startet endnu) MEN som jeg sagde tidligere. De rigtigt professionelle AV-firmaer (det er comm2ig så ikke) ved hvilke spørgsmål der skal stilles. Til gengæld er de også først lige begyndt at kigge på collab delen. De har tidligere slet ikke været med inde over samarbejdsløsninger (teams integrationer!) Så henvend dig til dem.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |