recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skærm-Helvede
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSkærm-Helvede

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2006 kl. 18:13

Filmen i går aftes (Blinkende Lygter) blev sendt i ægte 16:9, derudover er flere andre sendt i 16:9.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
GearUp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-December-2006
Sted: Denmark
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2006 kl. 18:50
Jeg har også et KV-32FQ75, og har lige købt en selector .....   Og til dato kan jeg ikke finde en fladkræm der overhovedet kan komme op på den billedkvalitet...i tv signal!!!!     Nogen retter mig nok, hvis der er noget jeg skal ud og kigge på...  Til Øboen..  Du slår fuld format fra, ..  du har en blå knap på din fjernbetjening og vælger bred..   er der sorte blælker foroven og forneden prøv smart eller zoom.. og korriger med piltasterne så du kan læse teksten.... 
Til top
Hanga Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 267
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2006 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Filmen i går aftes (Blinkende Lygter) blev sendt i ægte 16:9, derudover er flere andre sendt i 16:9.

Ægte 16:9, er det sådan at hele skærmen er "fyldt ud"? Altså sådan at der ikke er sorte kanter i top og bund? Sådan var det nemlig hos mig, og jeg synes ærlig talt det var lidt irriterende. Jeg savnede de sorte kanter i top og bund.

Redigeret af Hanga - 11-December-2006 kl. 21:04
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2006 kl. 21:11

Oprindeligt skrevet af Hanga Hanga skrev:

Ægte 16:9, er det sådan at hele skærmen er "fyldt ud"? Altså sådan at der ikke er sorte kanter i top og bund? Sådan var det nemlig hos mig, og jeg synes ærlig talt det var lidt irriterende. Jeg savnede de sorte kanter i top og bund.

LOL - det må være første gang jeg har hørt nogen klage over at billedet fylder hele skærmen og at de savner de sorte kanter i top og bund

Ægte 16:9 kan både fylde hele skærmen eller have sorte kanter i top og bund, det afhænger af filmens original format. Men ægte 16:9 vil altid fylde hele bredden af skærmen, uden at der er zoomet ind og uden at figurer ser forkerte ud (små og tykke) 

Er der sorte bjælker i siderne er det 4:3

Sådan meget kort og groft beskrevet.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2006 kl. 21:12

Det var da en væmmelig Joke at komme med.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Hanga Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 267
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2006 kl. 21:14

Det var da en væmmelig Joke at komme med.

Heh jeg synes bare det ser mere naturligt ud med bjælkerne... Måske fordi man er så vant til dem. Anyway, da jeg først havde vendet mig til det, tænkte jeg ikke mere over det.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2006 kl. 22:27
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Men ægte 16:9 vil altid fylde hele bredden af skærmen, uden at der er zoomet ind og uden at figurer ser forkerte ud (små og tykke).

Er der sorte bjælker i siderne er det 4:3

Lidt upræcis definition: når TV-Avisen viser pillarboxet materiale, er det stadig ægte 16:9.

Jeg vil hellere sige: ægte 16:9 er når billedet kan vises i det korrekte højde-bredde forhold (aspect ratio) på et widesreen/16:9 TV uden zoom eller stretch.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Jilted Ace Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Juli-2006
Point: 165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2006 kl. 22:31

Hey...

Vil også bare lige indskyde at jeg blev overordentlig glædeligt overasket igår da jeg så at de sendte blinkende lygter i ÆGTE 16:9... Så meget at jeg kaldte på kæresten og viste hende det - Hun delte ikke min begejstring!! "Ja det er sørema fint".... hehehe....

Håber de bliver ved med det!!

Best Regards. Sir Jilted Ace Himself
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2006 kl. 10:43

Ægte 16:9 vil stadig være Anamorfisk på et 4:3 CRT Tv. Derfor ryster tilhaengerne af HDTV i bukserne over hvor godt billedet nu er blevet med Selectorer og andre Modtagere.

Problemet opstaar et ganske andet sted. De som kun har 4:3 CRT Tv men med omskifter 4:3 til 16:9 vil opleve noget sjovt ved samme billede. NB det er TV'et som skal sætte bjælkerne ind__og ikke rpt ikke Selectoren. Selectoren sætter bjælkerne ind og linieantal kommer under noget. Hvis Tv'et sætter bjælkerne ind, da bliver billedet lavere men med alle de 576 linier. Om det spiller paa denne maade, ja, hvis man ikke skiftede ville billedet bestaa af høje og tynde mennesker.

Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2006 kl. 15:04

Der er en bestemt ting jeg ikke har prøvet.

Hvad sker der hvis man sætter en Sagem 81 og VGA udgang til en CRT Computermonitor og indstiller Sagem 81 til sende i 16:9 formatet. Og jeg så indstiller Højden på min Skærm. Altså linierne kommer tættere på hverandre. Personer vil fortælle mig jeg skal indstille Sagem 81 til outputte i 4:3 OG DET VIL JEG IKKE, og slet ikke ______

Hvordan det ser ud på en Fladskærm lader jeg lige vente noget tid.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu