recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skærmindstilling på MacBook Pro
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skærmindstilling på MacBook Pro

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Skærmindstilling på MacBook Pro
    Sendt: 30-August-2012 kl. 13:17
Hvad betyder de forskellige Skærmbeskrivelser på min MacBook Pro egentlig, og hvad bruges de til?

LCD-farveskærm (valgt som standard)

Adobe RGB (1998)
Generel RGB-beskrivelse
HD 709-A
SD 170M-A
sRGB IEC61966-2.1

Jeg synes ikke rigtig de gør andet end at lave skærmen lysere og mere blå i farverne, så har de nogle formål, eller hvad bruger man dem til?
          
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2012 kl. 13:33
Det er forskellige farverum, og det kan have relevans for farveægtheden af billeder du senere skal have printet.

/ask
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2012 kl. 14:11
Så når jeg sætter en 24" Samsung skærm til min MacBook Pro via Mini Display-porten til HDMI og skærmen selv vælger "HD 709-A" så har det ikke noget at sige, og jeg skal selv bare sætte den til LCD-farveskærm?
          
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2012 kl. 19:01
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Så når jeg sætter en 24" Samsung skærm til min MacBook Pro via Mini Display-porten til HDMI og skærmen selv vælger "HD 709-A" så har det ikke noget at sige, og jeg skal selv bare sætte den til LCD-farveskærm?

"HD 709-A" er til HDTV. Hvis der følger en icc profil med til skærmen, han du bruge den, eller downloade den fra Samsung. Det er bedst hvis du får en D6500 profil, ellers er det for blåt.

Ellers er farveprofiler noget man bruger når man selv kalibrerer skærmen med fx Eye1.
Venlig hilsen
KB
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2012 kl. 19:38
Tak for svaret, Brixen, men det blev lige en anelse for teknisk!
Personligt så aner jeg ikke hvad Eye1 er, og en icc profil er og hvordan den installeres, men det kan jeg jo læse op på.

Tak!

Redigeret af ladiesman217 - 30-August-2012 kl. 19:38
          
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2012 kl. 19:56
Ha ha - ja, jeg er grafiker, og er derfor opflasket med icc profiler og pdf joboptions Smile

Hvis du ikke ved hvad det er, så vælge profil, hvor dine to skærme ligner hinanden.

Venlig hilsen
KB
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2012 kl. 20:03
Hvad hedder din Samsung skærm? så kan jeg måske finde en standard profil til den.

Venlig hilsen
KB
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2012 kl. 20:55
Hehe ja okay, som grafiker så kræver det nok en del viden og interesse for at få sine skærme til at vise bedste resultater

Min er en Samsung SyncMaster B2430HD
          
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2012 kl. 21:15
Sådan gør du:

med denne fil:

Måske skal den døbes om til .icc - den er pillet ud af Samsungs Windows driver :-)

EDIT: Den behøver ikke døbes om - er afprøvet.

Og den hedder "Samsung - Natural Color Pro 1.0 ICM" når du skal vælge den i skærmindstillinger.

Redigeret af Brixen - 30-August-2012 kl. 21:25
Venlig hilsen
KB
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2012 kl. 22:55
Wow, tusind tak, jeg vil lige prøve det af i morgen, så vender jeg lige tilbage
          
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2012 kl. 08:48
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Wow, tusind tak, jeg vil lige prøve det af i morgen, så vender jeg lige tilbage

Jeg kom lige i tanke om noget det mangler: Når du vælger profil, skal du sikkert trække Systemindstillinger til skærm over på den eksterne skærm, ellers er det den interne, du ændrer profil på.

Venlig hilsen
KB
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu