|
Skræmme duer væk fra altan med stød - hvordan? |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |
rskadk
Bruger Oprettet: 08-Marts-2012 Status: Offline Point: 178 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 10-April-2019 kl. 07:27 |
Hej,
Jeg har problem med duer der sætte sig på min altan (typisk sådan en metal stang). Har forsøgt med pigger osv til at holde dem væk, men det virker ikke. Så nu tager vi mere ekstreme metoder i brug (og alle dyreværns folk - spar mig for jeres kommentarer! 😊 )Hvordan får jeg bygget en anordning så jeg kan give dem stød når de sætter sig på metal gelænderet (der er umiddelbart ikke jord tilgængelig som man eks bruger i et elektrisk hegn). Har dog 220v tilgængelig - som jeg tænker kan være fint egnet 😊 Forestiller mig en anordning jeg selv kan aktivere når jeg ser duer derude - og ikke en konstant spænding (så jeg selv risikerer at få stød)
|
|
aerik
Guld medlem Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4262 |
Funktioner
Tak(0)
|
du trækker to skinner på hver side af jernstangen, lider.en ledning fast på hver og sætter den i stikkontakten.
Hjælpe dog kun midlertidigt, da de jo ikke sladrer til de andre duer. Og ikke en fornuftig løsning i praksis monter en rovfugl i stedet. Søg evt efter skræmmefugl
|
|
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6211 |
Funktioner
Tak(0)
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
rskadk
Funktioner
Tak(0)
|
Ja og så tænker du forbindelsen bliver slutter når fuglen sætter sig? (Såfremt strømmen er slået til og den skal vel røre begge ledninger for at det virker?) Slår hpfi relæet så fra når det sker?
Redigeret af rskadk - 10-April-2019 kl. 08:33 |
|
Deschain
Guld medlem Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 963 |
Funktioner
Tak(0)
|
Sæt en robot-plæneklipper til at køre rundt på din altan.
Virker åbenbart mod måger, så hvorfor ikke duer PS: Hvis du gerne vil have sat ild i et eller andet eller ødelagt din el-installation, så forsæt bare med 230V løsningen...
Redigeret af Deschain - 10-April-2019 kl. 09:00 |
|
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6211 |
Funktioner
Tak(0)
|
Deschain, det forudsætter jo da at man har f.eks. en kæmpe lagerbygning med fladt tag...
Den går nok ikke på en altan Men sjovt er det |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
rskadk
Funktioner
Tak(0)
|
Smart - men desværre ikke muligt 😊 Du er velkommen til at komme med forslag der ikke ødelægger min el installation så 😉 Helt afgørende ser jeg dog løsningen med stød på den ene eller anden måde - da den heller ikke ser grim ud som eks de pigge.. |
|
thxtex
Super bruger Oprettet: 02-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 322 |
Funktioner
Tak(0)
|
Basto
Guld medlem Oprettet: 20-December-2011 Sted: danmark Status: Offline Point: 533 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har endelig fundet en Fidus der virker og som ikke er dyrplageri.
Vi døjer med fugle der skider på gynger /legehus osv. Jeg bruger 2 cd skiver.. lim dem sammen og sæt en snor i . Reflektion fra solen / lyset bryder de sig. Ikke om og det virker hosmig. Sæt gerne flere op . Mvh Michael
|
|
slumbert
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mine venner havde tilsvarende problem og ringede endda til en dueekspert. Problemet med due er at når de først har slået sig ned, så bliver de ved at vende tilbage. Dvs. det er den eller de samme duer der generer digHans råd virkede dog ikke, men de fandt selv en løsning.
De fandt lydfiler/youtube videoer med rovdyrlude og afspillede lydene på altanen. Efter to dage kom duerne ikke mere tilbage.
|
|
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
|
NikolajDS
Super bruger Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 371 |
Funktioner
Tak(1)
|
Man sidder og kigger på datoen, når der er nogle der i ramme alvor taler om at sætte 230 volt til et jern gelænder....
Syg i hovedet må være den rette betegnelse i den her sammenhæng.. Troede da, at der ville komme et forslag om at sætte elhegn-strøm til, eller lignende, men 230 volt direkte til noget fritlagt metal (afbryder eller ej) er jo fuldstændig vanvittigt. (Og ja, hvad vil det egentlig hjælp.. I har vel set fugle på højspændingsledninger, ik? De får jo ikke stød, da de ikke er forbundet med jorden.. Og selv den magnetiske effekt rundt om strømkilden er tydeligvis heller ikke nok, når højspændingsledninger ikke skræmmer dem væk) Men jaja, den sidste modtager af The Darwin Adward er ikke født endnu. Redigeret af NikolajDS - 10-April-2019 kl. 10:23 |
|
katbird
Guld medlem Oprettet: 02-Oktober-2004 Sted: Fredensborg Status: Offline Point: 548 |
Funktioner
Tak(2)
|
Jeg vil foreslå du sætter 230volt til dig selv hver eneste gang en due formaster sig til bruge dit gelænder som hvileplads,sprællemandseffekten af dette vil skræmme duerne væk.
Redigeret af katbird - 10-April-2019 kl. 12:25 |
|
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |