recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skræmme duer væk fra altan med stød - hvordan?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skræmme duer væk fra altan med stød - hvordan?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
rskadk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2012
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rskadk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Skræmme duer væk fra altan med stød - hvordan?
    Sendt: 10-April-2019 kl. 07:27
Hej,

Jeg har problem med duer der sætte sig på min altan (typisk sådan en metal stang). Har forsøgt med pigger osv til at holde dem væk, men det virker ikke.

Så nu tager vi mere ekstreme metoder i brug (og alle dyreværns folk - spar mig for jeres kommentarer! 😊 )Hvordan får jeg bygget en anordning så jeg kan give dem stød når de sætter sig på metal gelænderet  (der er umiddelbart ikke jord tilgængelig som man eks bruger i et elektrisk hegn). Har dog 220v tilgængelig - som jeg tænker kan være fint egnet 😊 

Forestiller mig en anordning jeg selv kan aktivere når jeg ser duer derude - og ikke en konstant spænding (så jeg selv risikerer at få stød)
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2019 kl. 07:37
du trækker to skinner på hver side af jernstangen, lider.en ledning fast på hver og sætter den i stikkontakten. 
Hjælpe dog kun midlertidigt, da de jo ikke sladrer til de andre duer. Og ikke en fornuftig løsning i praksis
 monter en rovfugl i stedet. Søg evt efter skræmmefugl 
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2019 kl. 07:56
Jeg har sat duepigge op
https://duepigge.dk/

Redigeret af jake51 - 10-April-2019 kl. 07:57
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
rskadk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2012
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rskadk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2019 kl. 08:31
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

du trækker to skinner på hver side af jernstangen, lider.en ledning fast på hver og sætter den i stikkontakten. 
Hjælpe dog kun midlertidigt, da de jo ikke sladrer til de andre duer. Og ikke en fornuftig løsning i praksis
 monter en rovfugl i stedet. Søg evt efter skræmmefugl 

Ja og så tænker du forbindelsen bliver slutter når fuglen sætter sig? (Såfremt strømmen er slået til og den skal vel røre begge ledninger for at det virker?) Slår hpfi relæet så fra når det sker?


Redigeret af rskadk - 10-April-2019 kl. 08:33
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2019 kl. 08:57
Sæt en robot-plæneklipper til at køre rundt på din altan.

Virker åbenbart mod måger, så hvorfor ikke duer Wink



PS: Hvis du gerne vil have sat ild i et eller andet eller ødelagt din el-installation, så forsæt bare med 230V løsningen... Confused


Redigeret af Deschain - 10-April-2019 kl. 09:00
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2019 kl. 09:03
Deschain, det forudsætter jo da at man har f.eks. en kæmpe lagerbygning med fladt tag...
Den går nok ikke på en altan
Men sjovt er det
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
rskadk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2012
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rskadk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2019 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Sæt en robot-plæneklipper til at køre rundt på din altan.

Virker åbenbart mod måger, så hvorfor ikke duer Wink



PS: Hvis du gerne vil have sat ild i et eller andet eller ødelagt din el-installation, så forsæt bare med 230V løsningen... Confused

Smart - men desværre ikke muligt 😊

Du er velkommen til at komme med forslag der ikke ødelægger min el installation så 😉 Helt afgørende ser jeg dog løsningen med stød på den ene eller anden måde - da den heller ikke ser grim ud som eks de pigge.. 

Til top
thxtex Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thxtex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2019 kl. 09:39
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2019 kl. 09:46
Jeg har endelig fundet en Fidus der virker og som ikke er dyrplageri.
Vi døjer med  fugle der skider på gynger /legehus osv. Jeg bruger 2 cd skiver.. lim dem sammen  og sæt en snor i .  Reflektion fra solen / lyset  bryder de sig. Ikke om og det virker hosmig. Sæt gerne flere op .
Mvh Michael 
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2019 kl. 10:08
Mine venner havde tilsvarende problem og ringede endda til en dueekspert. Problemet med due er at når de først har slået sig ned, så bliver de ved at vende tilbage. Dvs. det er den eller de samme duer der generer digHans råd virkede dog ikke, men de fandt selv en løsning.

De fandt lydfiler/youtube videoer med rovdyrlude og afspillede lydene på altanen. Efter to dage kom duerne ikke mere tilbage.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2019 kl. 10:23
Man sidder og kigger på datoen, når der er nogle der i ramme alvor taler om at sætte 230 volt til et jern gelænder....

Syg i hovedet må være den rette betegnelse i den her sammenhæng..

Troede da, at der ville komme et forslag om at sætte elhegn-strøm til, eller lignende, men 230 volt direkte til noget fritlagt metal (afbryder eller ej) er jo fuldstændig vanvittigt.
(Og ja, hvad vil det egentlig hjælp.. I har vel set fugle på højspændingsledninger, ik? De får jo ikke stød, da de ikke er forbundet med jorden.. Og selv den magnetiske effekt rundt om strømkilden er tydeligvis heller ikke nok, når højspændingsledninger ikke skræmmer dem væk)

Men jaja, den sidste modtager af The Darwin Adward er ikke født endnu.

Redigeret af NikolajDS - 10-April-2019 kl. 10:23
Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 548
Funktioner Funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér katbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2019 kl. 12:22
Jeg vil foreslå du sætter 230volt til dig selv hver eneste gang en due formaster sig til bruge dit gelænder som hvileplads,sprællemandseffekten af dette vil skræmme duerne væk.

Redigeret af katbird - 10-April-2019 kl. 12:25
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu