|
Skræmme duer væk fra altan med stød - hvordan? |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | |
Enerneslo
Bruger Oprettet: 17-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 222 |
Funktioner
Tak(0)
|
At sætte 230V til gelænderet vil som NikolajDS ikke gøre noget som helst ved duerne, med mindre de rører noget med et andet potentiale samtidig. Du vil til gengæld kunne risikere at slå dig selv ihjel. Med 230V vil du kunne hænge fast. Det er derfor et stødhegn sender pulser, så man kan slippe igen, hvis man får taget fat om hegnet.
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19552 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ved 230 volt, vil hpfi relæet slå fra.
Min anbefaling vil være en tynd stålwire 2 cm over gelænderet. Virker det ikke nok, så ville jeg købe et elhegn og slutte det til, så der kan tændes og slukkes for det. Klaus
|
|
GreedyDK
Bruger Oprettet: 13-September-2011 Sted: Odense Status: Offline Point: 64 |
Funktioner
Tak(0)
|
I den lidt mere harmløse ende: https://www.vidaxl.dk/e/8718475978602/vidaxl-dyre-bekaempelsesmiddel-jet-spray-med-pir-sensor-morkegron?gclid=CjwKCAjwqLblBRBYEiwAV3pCJiAs0BQza2x6O8Jzlb8FMJ7zioPpWQIkMuuMQq1zficjayM-FaymqhoCDB8QAvD_BwE
Husk at slukke for den inden du går ud på terassen
|
|
rskadk
Bruger Oprettet: 08-Marts-2012 Status: Offline Point: 178 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kan vel ikke rigtig bruge et elhegn? Der skal vel et kabel ned i jorden for at det virker?
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19552 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan også lade gelænderet være jord.....
Klaus
|
|
Thomas46
Bruger Oprettet: 21-Februar-2018 Sted: Nørrebro Status: Offline Point: 63 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har en softgun pistol godt med smæk på 3 gange inde for få dage fik de en plastik kugle og de er ikke kommet igen
Redigeret af Thomas46 - 12-April-2019 kl. 12:41 |
|
Torben Rasmussen
Guld medlem Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har overvejet samme metode til de måger, som sidder og skider på vores røde tegltag. Det ligner lort (høhø) her i sommerhalvåret fordi de sidder deroppe og hygger sig. Jeg tænker også, at et par plastickugler i rumpen kunne vække associationer om, at det åbenbart gør ondt i r... når man sætter sig på dét tag
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
affer
Super bruger Oprettet: 24-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 356 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har en skrammeugle fra ebay til 60 kr på taget.. det holder fugle væk fra terassen.. måske det kan hjælpe på altanen også :-D strøm er ikke nemt for dig.. el hegn har du jo jord på jorden du skal røre ved.. og konstant spænding virker heller ikke.. se bare på elkabler i luften.. der kan fuglek jo også sidde :-D
|
|
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
|
|
Antop
Ny bruger Oprettet: 06-August-2017 Sted: Århus Status: Offline Point: 7 |
Funktioner
Tak(0)
|
Duepigge kan være effektive. Ellers findes der sådan en ultralydsskræmmer der udsender en ret irriterende lyd, hvis der kommer bevægelse. Apparatet er ikke særlig stort men ganske effektivt
|
|
rskadk
Funktioner
Tak(0)
|
Hvordan det?
|
|
katbird
Guld medlem Oprettet: 02-Oktober-2004 Sted: Fredensborg Status: Offline Point: 550 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er duer.. og så er der kakaduer som er ret intelligente.
Ser faktisk også ud til den synes det er sjovt,det den har gang i..
|
|
rskadk
Funktioner
Tak(0)
|
El hegn ville være ganske fint hvis man kunne få det til at virke 😊
|
|
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |