|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
cmax ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 367 |
![]() Sendt: 19-Marts-2009 kl. 12:20 |
Efter jeg har skiftet til Vista fra MCE2005, så får jeg ikke det nederste af billedet vist på tv – eks. - hvis jeg vil se TV2 News, så mangler det nederste at teksten/skæmbilledet - hvis jeg vil se Eurosport, så kan jeg ikke se scoren, som står nederst på skærmen - jeg kan blive ved Jeg har F/S Scaleo E mediecenter og F/S Myrica 27" tv. |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Slå overscan fra på dit TV. Send 1280x720@50hz.(Korriger evt for overscan settings i dit gfx korts kontrolpanel.)
MCE har desuden en ZOOM funktion(CTRL+SHIFT+Z). Ikke alle kanaler sender i 16:9 og nogen gør det kun noget af tiden.....Så du må løbende tilpasse med Zoom.(Det kan være en fordel at mappe "CTRL+SHIFT+Z" til en knap på sin fjernbetjening. Jeg har skrevet et program der kan huske sidste Zoomniveau for en kanal...Men det er nok lidt for avanceret til de fleste... |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
enand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2006 Status: Offline Point: 819 |
![]() |
Jeg tør godt - i hvert fald høre om det..? Mvh. |
|
![]() |
|
jonaspoulsen1 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 54 |
![]() |
![]() |
|
enand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2006 Status: Offline Point: 819 |
![]() |
All I need, thank you! Mvh. |
|
![]() |
|
cmax ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 367 |
![]() |
Hej Patriarken Du har nok ret i at det er lidt for ”langhåret” for mig – jeg tro jeg prøver ”CTRL+SHIFT+Z” og om jeg kan finde ud af at få lagt denne kommando ind på min Harmony fjernbetjening. Tusind tak for hjælpen. |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Tip: Hvis du har en harmony remote, og vælger en MCE remote (model 1039 såvidt jeg husker) så er der predefineret en Zoomkommando out-of-the-box i harmony'en... |
|
Mit Setup
|
![]() |
|
![]() |
Hej Desværre give disse komandoer de samme resultater som jeg haft ved at zomme med min Harmony- der er fire muligheder, og ingen af dem skaffer den nederst linie i teksten ved. eks. Venner på TV2. Så jeg har stadig problemer. |
|
![]() |
|
![]() |
Så er den gal med din opløsning: Send en ægte 1280x720@50hz aka 720p...Det skal dit fjernsyn kunne håndtere korrekt.....
|
|
Mit Setup
|
![]() |
|
![]() |
Og tjek hvad format dit fjernsyn står til (16:9?). Mvh. |
|
![]() |
|
![]() |
tak for jeres hjælp - men der står 720p i Vista-opsætningen, og tv'et 16/9 og tilslutningen er dvi, og jeg har også opsætningen til 1280x720 på pc'en dog ikke 50 hertz - men 60 hertz. Ved ikke om det kan være grafikortet, da der inde i skærmopsætninge ikke står at det er et Haupaug, men et eller andet Intel produkt - men det er vel Windows eget system.
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har ingen viden om dit grafikkort, men er du sikker på at Vistainstallationen ikke er rendt med dig? Jeg ville afgjort geninstallere driveren til kortet, indtil Vista genkender det som Haupaug ( eller hvad det er det hedder). Og så skal du altså sende i 50Hz til TV'et. Mvh. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |