recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skærmopløsning i Windows 7
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skærmopløsning i Windows 7

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Hans Madsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Januar-2009
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans Madsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Skærmopløsning i Windows 7
    Sendt: 12-Februar-2012 kl. 08:18
Kan man ikke selv bestemme skærmopløsning i Windows 7?
Der er ligesom en ovre grænse for hvor højt man kan sætte den op svarende til spec. på selve skærmen, men jeg vil gerne kunne sætte den ydeligere op.
Mit konkrete eksempel er en Lonovo Thinkpad T61 som kører 1440 X 900 og i Windows 7 kan jeg ikke sætte den højere op. Men tidligere da jeg kørte XP på samme maskine kørte jeg 1680 X 1050 uden problemer. Hvordan kan jeg gøre det igen nu hvor jeg har opdateret maskinen til Windows 7?
Til top
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleed_blue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2012 kl. 08:58
Din skærm har en maksimal øvre grænse som der ikke kan overgås. Man kan jo ikke klemme flere pixels i den end den har.

Men når du tidligere har kørt en højere opløsning på den, så mangler du nok de korrekte drivers. Tjek grafikkort producentens hjemmeside, og benyt disse drivers i stedet for Windows egne.
Til top
Allanbp Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-November-2006
Sted: Holbæk
Point: 471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allanbp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2012 kl. 08:59
og hvis det ikke hjælper med at opdatere grafikkortets driver, så prøv og se om du bruger den korrekte driver til din skærm.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu