recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skuffet over LG 26LC2R
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSkuffet over LG 26LC2R

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2006 kl. 10:54
Jeg købte (i dyre domme) komponent- og lydkabler, satte til og så virkede det. De beskrevne problemer med mørke områder forsvandt så nu skal jeg "bare" hen og finde de rigtige farveindstillinger.

Der er stadig ting med komponentforbindelsen jeg skal tjekke.
Man kan tilsyneladende ikke zoome rundt i billedformater og størrelser når det kører over HDDoptager, man kan kun vælge mellem 4:3 og 16:9. Det er lidt surt når man har så mange 4:3 optagelser der godt kunne tåle at blive blæst lidt op.

Noget andet er at det er blevet klodset at skifte mellem TV og DVD;  man skal åbenbart ind  via knappen der styrer billedformater til en menu (der hurtigt forsvinder!) og spole helt op øverst til TV. Jeg kan ikke bare som før skifte med et tryk på Sonyens fjernbetjening.  Der må kunne findes en nemmere måde.

Redigeret af MortenBby - 01-November-2006 kl. 11:09

Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
Urte Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Oktober-2005
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2006 kl. 11:10
Jeg vil i løbet af de næste 14 dage kalibrere mit TV med Spyderweb TV, jeg skal nok skrive setup her inde
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2006 kl. 12:05
Oprindeligt skrevet af Urte Urte skrev:

Jeg vil i løbet af de næste 14 dage kalibrere mit TV med Spyderweb TV, jeg skal nok skrive setup her inde

Den ser spændende ud, jeg kunne da godt tænke mig at få et bud på indstillinger.

Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
erasmus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-Februar-2006
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2006 kl. 14:48

Godt at høre det virker nu!

Oprindeligt skrevet af MortenBby MortenBby skrev:

Der er stadig ting med komponentforbindelsen jeg skal tjekke.
Man kan tilsyneladende ikke zoome rundt i billedformater og størrelser når det kører over HDDoptager, man kan kun vælge mellem 4:3 og 16:9. Det er lidt surt når man har så mange 4:3 optagelser der godt kunne tåle at blive blæst lidt op.

Prøv at ændre Tv-type i din 710's indstillinger (opsætning => video => tv-type). Prøv først med 16:9

Noget andet er at det er blevet klodset at skifte mellem TV og DVD;  man skal åbenbart ind  via knappen der styrer billedformater til en menu (der hurtigt forsvinder!) og spole helt op øverst til TV. Jeg kan ikke bare som før skifte med et tryk på Sonyens fjernbetjening.  Der må kunne findes en nemmere måde.

Har du prøvet knappen øverst til venstre på fjernbetjeningen "TV"? Tror den bringer dig til TV-signalet med et enkelt tryk.

Fra manual:

INPUT: Returns to the TV viewing from any mode.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2006 kl. 16:00
Jeg har indstillet Sonyen til 16:9 visning, men jeg havde så travlt med at tjekke filmkvalitet at jeg ikke prøvede alle knapper.
Før kunne jeg bruge Sonyens fjernbetjeningen til at skifte med, men det virker ikke nu. Jeg skal også prøve at få den til at styre skærmen, det fremgår af manualen at den (måske) kan,

Morten

Til top
erasmus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-Februar-2006
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2006 kl. 18:11

Før kunne jeg bruge Sonyens fjernbetjeningen til at skifte med, men det virker ikke nu. Jeg skal også prøve at få den til at styre skærmen, det fremgår af manualen at den (måske) kan,

Er ikke helt sikker på hvad du mener.
Kunne du bruge sony'ens fjernbetjening til at skifte mellem kanalerne på tv'et før?

Eller bare skifte mellem tv(tuneren i tv'et) og dvd/HDD? Sådan, at når du slukkede sony'en, så skiftede tv'et selv tilbage tv-signalet?

Any-way, det er nok fordi du mistet kommunikations-linket mellem sony'en og tv'et. I scart ligger der et simpelt com.link, som fx kan tænde et tv, hvis man tænder for video/HDD, eller "fortælle" tv'et, at nu er signal på AV1, så skifter Tv'et selv til AV1 indgangen.

Du kan se det her: http://en.wikipedia.org/wiki/Scart mener det er ben 10,12,14 det drejer sig om.

Når du bruger component, så er det kun de rene billed signaler.

Prøve evt. at til slutte scart stikket igen. Tv'et vil sandsynligvis skifte til AV1 (med dårligt billede), så du skal selv skifte det over til Component igen. Men det kan være com.linket bibeholdes.

PS. har ingen ide om det virker ;)

Redigeret af erasmus - 01-November-2006 kl. 18:14
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2006 kl. 09:39
Jeg kunne skifte fra DVD til TV (gennem HDDoptagerens tuner) og her kunne jeg også skifte mellem kanalerne. Når jeg slukkede HDDoptagerens gik fjernsynet tilbage til alm. TV visning og her virkede HDDoptagerens fjernbetjening selvfølgelig ikke.

Jeg mener det har noget at gøre med at enheder tilsluttet gennem scart har præference i visning, derfor kunne det lade sig gøre.
Jeg har prøvet at skifte tilbage til scart og til component igen - det ændrer ikke noget, men jeg kan, som du foreslog trykke "TV" så skifter det fra DVD-til TV, men det er stadig, så vidt jeg kan se besværligt at komme tilbage til DVD:

Det kan nok ikke være anderledes når jeg bruger component. Og med dette kabel fik jeg faktisk en udemærket DVDvisning efter et hav af finjusteringer i går aftes - jeg er interesseret hvad URTE og hans SpyderTV kommer frem til.

Endelig er der det med lyden. Jeg kan og vil ikke indrette hele stuen til surround-biograf (naboer!) men vil bare have noget bedre end det nuværende.
Her tænkte jeg på min PC butik som har udemærkede små systemer; egentlig til PC men det burde vel også virke til TV?

Redigeret af MortenBby - 02-November-2006 kl. 09:50

Morten

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu