recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skumle planer...?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSkumle planer...?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6364
Direkte link til dette indlæg Emne: Skumle planer...?
    Sendt: 14-April-2010 kl. 18:50
1. Sælg Full HD-projektor og 114" fastrammelærred (ISF-kalibreret sammen)
2. Køb 60" LG-fladskærm til de fleste film
3. Køb rullelærred til loftsmontering foran fladskærm til brug med min gode gamle Sanyo Z3 (også ISF) ved episke film (der er langt imellem, syns jeg)

Hot eller snot ide?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 18:55
Hvilken projektor har du?
Hvilket lærred har du?
Hvilken LG-skærm?
Hvilket rullelærred?

Udmiddelbart synes jeg idé'en er dårlig.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Hot eller snot ide?

Det kan du nok kun selv svare på..

Jeg har selv været på vognen med projektor, lærred og surround, men da jeg flyttede gad jeg ikke sætte det op igen og har nu bare alm. stereo og en 50" plasma..

Kæmpebillede, kæmpelyd og hele den der biograffornemmelse en projektorløsning giver ER fedt, ingen tvivl om det, men i slutningen brugte jeg det måske 3-4 gange om året når der for alvor skulle ses storfilm. Resten af tiden var det sådan et semi-crappy kompromis med glo noget tv over projektor i et rum der egentlig var for lyst. Det der med at mørklægge stuen totalt for at se Hammerslag holder bare ikke i længden, så man ender med at have for meget lys i rummet og et billede der lyder under det..

Jeg tror det har noget med alder at gøre. Som ung var det okay med en fuldblods hjemmebio, ekstremt til hverdagsbrug men optimalt til at glo film. Som "lidt mindre ung" er jeg nået til et punkt hvor komfort er vigtigere, og en fladskærm ER altså bare nemmere at leve med til hverdagsbrug end en projektor der kræver mørklægning. Den der med at skifte til fladskærm, men lige have sådan et lærred der KAN hives ned virker på mig mest som noget med at klynge sig til sin ungdom og ikke helt stå ved at man er blevet fed og magelig.. Wink
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Point: 6364
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 20:19
strandvasker: Sjovt nok har jeg selv tænkt på, om jeg er blevet for magelig og komfortabel med alderen Embarrassed
Min stue er mørklagt til projektor, så har jeg 37" fladskærm til hverdagsbrug i et andet rum

Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 20:39
Jeg ville IKKE af med min projektor ;-)
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 20:40
Jeg synes det virker meget godt for mig med tv og projektor i samme setup.

Der er splitter på hdmi kabel og alt kører igennem mediecenter både når jeg skal se tv eller projektor.
Så selv konen kan betjene det - bare tænd for projektor og sluk for tv, så er man kørende.

Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Man kan sagtens lave et setup der kan begge dele, det er der masser af fede eksempler på og dit setup er også rigtigt nydeligt. Hatten af for folk der rent faktisk får brugt begge muligheder, jeg ved bare at for mit eget vedkommende ville sådan et setup mere være et halvhjertet forsøg på at holde fast i noget jeg engang var end noget jeg reelt ville få brugt.. LOL

Hvor tit hiver I lærredet ned og ser storfilm?
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Man kan sagtens lave et setup der kan begge dele, det er der masser af fede eksempler på og dit setup er også rigtigt nydeligt. Hatten af for folk der rent faktisk får brugt begge muligheder, jeg ved bare at for mit eget vedkommende ville sådan et setup mere være et halvhjertet forsøg på at holde fast i noget jeg engang var end noget jeg reelt ville få brugt.. LOL

Jeg havde ikke troet det, men vi bruger nok projektor/tv i størrelsesforholdet 80/2.
VI ser masser af film på HD-kanalerne
og selv om det ikke er i BD-kvalitet, så er det væsentligt bedre end 50" tv.
Vi ser ALDRIG film på tv mereWink
Det kræver nok en rimelig god kvalitet på projektorsiden, men selv vores forholdsvis billige (14.000 kr.) leverer et formidabelt billede.Tongue
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
BowieCool Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Januar-2007
Point: 1134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2010 kl. 03:19
Man kan bare ikke gå fra full hd projektor til en Z3 (Jeg kunne ikke) !! Den bedste løsning vil nu altid være et dedikeret biorum, hvor man ikke har de problemer med mørklækning. Jeg har lovet mig selv, at jeg aldrig vil bo et sted, hvor jeg ikke har min biograf :-) 

Du kunne jo også beholde din full hd projektor, købe et rullelærred og så nøjes med et 50" tv.

Held og lykke med valget. Du må jo lige skrive, hvad du beslutter dig for.
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2010 kl. 07:33
jeg vil skifte fastrammelærredet ud med et rullelærred............helst tab-tension
jeg har selv en løsning hvor jeg bruger tvet til alm fjernsyn etc , og projektoren til film.
Kvaliteten på lærred og projektor prioritere jeg meget højere end tvet. Jeg vil aldrig kunne undvære mit projektor setup
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2010 kl. 08:49
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Vi ser vel en film eller 2 om ugen - men det er ikke noget jeg vil undvære Smile

Hvis man kan have begge dele uden at det skæmmer for meget, så ser jeg ingen grund til ikke at gøre det Big smile
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu