recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - skæve kanaler på PX70
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketskæve kanaler på PX70

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2007 kl. 11:24

Hej JørgenT

Det var spændende info , tak for det

MVH

TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2007 kl. 12:21

Det her hænger altsaa ikke sammen.

8 MHz båndbredde er altså bygget ind i tunerne, og vel også i Digitale tunere. Det er ikke en Egenskab ved VHF nettet eller frekvenserne. At jeg mener alt digitalt sendt via Master skal være over 900 MHz er en ganske anden historie.

Redigeret af moho - 10-Juli-2007 kl. 12:26
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4056
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2007 kl. 13:49
Hej moho,

Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Det her hænger altsaa ikke sammen.

8 MHz båndbredde er altså bygget ind i tunerne, og vel også i Digitale tunere. Det er ikke en Egenskab ved VHF nettet eller frekvenserne. At jeg mener alt digitalt sendt via Master skal være over 900 MHz er en ganske anden historie.

Ja, du kan vel godt vælge at bygge båndbredden "ind i tunerne", men mange eksterne DVB-T modtagere har valgfri båndbredde fra menuerne - måske netop for at understøtte forskellige lokale forhold (uafhængig af VHF/UHF).

F.eks. Digiality CX-302 fik valgfri båndbredde for alle kanaler med en firmware opdatering (netop grundet krav fra diverse antenneforeninger).

/Lars

Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2007 kl. 14:02

Trådens start står noget om 7 MHz båndbredde.

Jeg går stærkt ud fra båndbredden af det Digitale signal er med 8 MHz hele vejen. Det andet er blankt sindssygt. Oprindelig var Digitale tunere beregnet til kun dække 470 til 870 MHz og med 8 MHz bredde. At antenneforeninger så tror man blot kan skifte båndbredde fordi man går ned i området 45 til 470 MHz. Det er sygt.

Da jeg intet kender til en Digitaltuners opbygning eller båndbredde, har jeg problemer med tro på hvad som skrives.

Derimod ved jeg med 100% sikkerhed have hørt nævnt HDTV var velegnet til blive sendt over 300 MHZ det samme som i UHF båndet/S-kanlerne 21 til 44. For 10 år siden.

Antenneforeninger som skriver at en Digital modtager som anvendes i VHF båndet skal kunne skiftes til 7 MHz båndbredde, eller i det hele taget kunne skiftes. Dette kortsluttede min hjerne, igen igen. Også mht. Antenneforeningerne

Redigeret af moho - 10-Juli-2007 kl. 14:07
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu