recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SKY "skælder mig ud"!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SKY "skælder mig ud"!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jahafa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Februar-2011
Sted: Farum, DK
Status: Offline
Point: 254
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jahafa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: SKY "skælder mig ud"!
    Sendt: 13-Juli-2012 kl. 07:41
Hej.

Jeg har et premium abonnement hos SKY Fm. Jeg modtager jævnligt "auto generede mails", som påpeger at "flere forbindelser" bruger min sky konto, og at dette ikke er tilladt.

Jeg bruger SKY fra min Sonos, og betjening sker via Sonos APP enten på min smartphone eller min tablet.
Jeg formoder at det er dette der gør at SKY's systemer "ser flere brugere af min konto"?

Jeg har hidtil slukket min router når jeg ikke er hjemme, samt om natten. Bidrager det til ovenstående problem?

Skal jeg:
ALTID have min router tændt?
Vælge at bruge enten min smartphone eller min tablet som fjernbetjening, og så ALDRIG skifte imellem disse?

JH
Til top
Barzog Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-April-2007
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Barzog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2012 kl. 08:17
Idet du slukker din router kan det være at du får tildelt en ny ip hver morgen, og det ser sky som om at du kobler op fra forskellige steder - eller at du er "forskellige brugere".

De burde jo checke på om der er flere forskellige ip adresser koblet på samtidig i stedet, men ja... Hvis du lader din router være tændt vil den "holde" ip'en - alternativt kan du måske købe dig til en fast ip hos din udbyder
Onkyo TX-NR808, Samsung M86-46, B&W 685, HTM61, Dune HD Smart, Ps3, osv.
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2012 kl. 14:21
JH, du kan jo evt. starte med at tjekke, om du får tildelt en ny offentlig ip, hver gang du starter routeren.

Nemmeste metode er nok at gå ind på www.myip.dk en gang i mellem og se, om adressen ændrer sig.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2012 kl. 19:46
At du evt. skulle få tildelt en anden ip er ikke dit problem... sådan virker internettet for de fleste.

Skyfm har et problem (hvis du altså ikke deler din konto med andre)

Redigeret af Notfast - 14-Juli-2012 kl. 21:04
.....
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2012 kl. 20:26
Tror jeg ville starte med, at sende en mail til SKY, du er næppe den første som har oplevet dette.
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2012 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

At du evt. skulle få tildelt en anden ip er ikke dit problem... sådan virker internettet for de fleste.

Ja, men hvis Sky af en eller anden grund tror, at deres kunder sidder på en fast ip, vil de måske tolke en skiftende ip som om, der er flere brugere. Der er jo ingen, der ved, om Sky har tænkt sig om, vel?
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2012 kl. 14:47
Det er de færresten som har en fast IP.

Desuden er der jo mange bolignet hvor mange surfer fra samme ip adresse. Det må være fordi du er logget ind på samme konto med flere forskellige enheder at de har et problem.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu