recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skygger på Samsung LE 40m71B
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSkygger på Samsung LE 40m71B

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nesdam Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Emne: Skygger på Samsung LE 40m71B
    Sendt: 11-Februar-2007 kl. 21:23

Jeg har observeret forringet billedkvalitet ved brug af min Samsung LE 40 M71B fladskærm og Samsung anlægget HT-P1200.

DVD afspilning fra HT-P1200 gennem HDMI tilslutning i både anlæg og fladskærm giver en anelse grovkornede billeder og lidt skygger.

Ved afspilning fra min tilsluttede DVD-afspiller/optager fra Sony med SCART tilslutning er billedet bedre.

Jeg troede at HDMI tilslutning var det bedste. Er der noget i opsætningen af anlæg eller skærm jeg skal være opmærksom på eller ændre.

Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2590
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2007 kl. 21:48

Hvilken opløsning har du valgt på afspilleren? Prøv evt at sætte denne ned og lad tvet klare skaleringen!! Alternativt juster lidt på kontasten! Der har være lidt debat om 100 hz teknologien...prøv at slå den fra...

Har selv tilsluttet en Samsung afspiller med Hdmi til mit Tv og det ser sq godt ud!!

Redigeret af Pede8000 - 11-Februar-2007 kl. 21:54
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
nesdam Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2007 kl. 22:03
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Hvilken opløsning har du valgt på afspilleren? Prøv evt at sætte denne ned og lad tvet klare skaleringen!! Alternativt juster lidt på kontasten! Der har være lidt debat om 100 hz teknologien...prøv at slå den fra...

Har selv tilsluttet en Samsung afspiller med Hdmi til mit Tv og det ser sq godt ud!!

Kører med fabriksindstillingen. I flg manual skulle TV og anlæg finde den optimale skærmindstilling.

Har prøvet at dæmpe kontrasten .

Jeg kigger lige lidt på det med skærmopløsningen og melder tilbage.

Til top
nesdam Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2007 kl. 22:19
Oprindeligt skrevet af nesdam nesdam skrev:

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Kører med fabriksindstillingen. I flg manual skulle TV og anlæg finde den optimale skærmindstilling.

Har prøvet at dæmpe kontrasten .

Jeg kigger lige lidt på det med skærmopløsningen og melder tilbage.

Kan du forklare fremgangsmåden lidt tydeligere.

Jeg har prøvet at trykke på SD/HD knappen i STOP stilling men der kommer ikke noget frem. Der bliver sort skærm et øjeblik og så springer den tilbage til startbilledet. Er ikke helt stiv i alt det med opløsning og skalering.

Troede jeg var på sikker grund med et HDMI stik!!??

Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2590
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2007 kl. 22:42
Det er lidt svært...jeg kender ikke dit set-up... Har dog kontaktet Samsung Danmark på tlf engang og fik forklaret på dejligt Svensk af en sød telefondame at HT-P1200 upscaler... Måske er der ikke mulighed for manuelt at skifte mellem fx 576p/ 720p / 1080i som på min.. Jeg opnår bedste resultat, og det er rigtigt flot, med 576p ud og så lade tvet klare resten.. Du burde med et rent digitalt signal få et bedre resultat.. Måske står det for skarpt på din skærm, derfor vil jeg mene at du måske skulle se på indstillingerne (fabriks -indstillingerne er ikke alle gode fra Samsung, syns jeg). Prøv, at søge tråde om indstillinger af M-modellerne her i forum...jeg ved de er der!!!!

Redigeret af Pede8000 - 11-Februar-2007 kl. 22:42
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu