recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skygger ved brug af DVI-DVI ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSkygger ved brug af DVI-DVI ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
flemschu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 143
Direkte link til dette indlæg Emne: Skygger ved brug af DVI-DVI ?
    Sendt: 28-December-2006 kl. 15:49

Har i lang tid kørt med VGA-VGA-forbindelse, men har opgraderet grafikkortet og prøver nu med DVI. Det giver dog ikke den forventede forbedring i billedkvalitet. Der kommer en underlig (grøn) skygge  både i Windows og i DVBViewer, som jeg bruger som TV-applikation. Ligeledes er billedet noget grynet, hvor de i VGA-tilstanden var noget udsmøret.

Har prøvet alle knapper i Nvidia Control Panel, Purevideo-dekoderen og diverse opløsninger. Ingen ændringer, hvis jeg bruger Overlay, VMR 7 eller 9 og heller ingen hjælp at hente i andre dekodere (Cyberlink, intervideo m.fl.)

Er nok ved at tro, at der er tale om et hardwareproblem !!??

DVI-kabel er et SUPRA.

Er der nogen derude, som har haft lignende erfaringer ? eller kender en evt. fejlkilde, som jeg ikke lige har prøvet endnu.

På forhånd tak

Pioneer PDP-508XD
Marantz 6004
Gallo Adiva front, Gallo Nucleus Micro center og Surround, MPS-150 Gallo Sub.
NVidia Shield TV
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2006 kl. 16:31

Er opløsningen den samme?

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2006 kl. 14:51
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Er opløsningen den samme?

Opløsningen er 720p. Det kan jo ikke lade sig gøre ved VGA.

Har nu fået prøvet 576p og det ser rigtigt godt ud. Men hvorfor 720p ikke funker, aner jeg ikke. Er der nogen som ved mere om disse ting ?

Redigeret af flemschu - 29-December-2006 kl. 22:27
Pioneer PDP-508XD
Marantz 6004
NVidia Shield TV
Til top
btrader Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-August-2005
Point: 95
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2006 kl. 22:56
Oprindeligt skrevet af flemschu flemschu skrev:

Er der nogen derude, som har haft lignende erfaringer ? eller kender en evt. fejlkilde, som jeg ikke lige har prøvet endnu.

På forhånd tak

det er fordi, at du ikke opnår 1:1 pixelmapping på din digitale indgang på dit tv!!.du må ud at købe et lcd tv fra LG, og du får et perfekt knivskarpt billede !.sorry!

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2006 kl. 14:11

det er fordi, at du ikke opnår 1:1 pixelmapping på din digitale indgang på dit tv!!.du må ud at købe et lcd tv fra LG, og du får et perfekt knivskarpt billede !.sorry!

Ja, det er da sorry ass (sur røv) Altså billedet er da flot i 576p, men for lige at blive lidt klogere : Skyldes skyggerne i 720p, at jeg lader grafikkortet om skaleringsprocessen, mens i 576p foregår skaleringen på skærmens præmisser ? Og findes der skærme derude ala pc-skærme, altså uden tunere og højtalere, men bare den rå skærm i 32-42 tommer ?

Mvh

Flemming

Pioneer PDP-508XD
Marantz 6004
NVidia Shield TV
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2006 kl. 14:29

Ja, der findes såkaldte preseatations skærme, som bruges på kontorer, konferancer og anden PC brug, men hvor gode de er til TV brug.? Derudover er de sikkert ikke billigere end skærme med Tuner.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu