recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SKYLINE.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSKYLINE.

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
evilguy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 389
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2011 kl. 10:02
Oprindeligt skrevet af CARS10 CARS10 skrev:

Hvor er det dejlig at se at ingen har noget at sige mht. SKYLINE. Så har de nok ikke mange kunder tilbage. Jeg tror under 14.000 i DK. Thumbs Down 
   carsten

Skyline - kan internet komme via skyen? (produkttest)

Skyline har problemer i de større byer såsom Århus, København og Odense, hvis man skal følge anmeldelserne på trustpilot, men i mange mindre byer (læs: under 10.000 indbyggere) kører Skyline for det meste rigtigt godt.
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2011 kl. 10:28
Når man diskuterer Skyline er det jo også meget relevant at se på hvilken type forbindelse man har, den bedste forbindelse får man med deres lille "parabol" der bliver monteret på ens mur og pegende mod den nærmeste mast, og tro mig deres teknikere gør faktisk en del ud af dette.
Eneste kendskab jeg har til skyline er primært med deres FDD-forbindelse hvor de blev brugt til 24/7 erhvervsbrug hvor vi på grund af vi kørte med noget svarende til UDP-protokel med det samme opdagede hvis bare en enkelt pakke blev tabt og det skete et par gange om dagen, det er dog blevet bedre siden da og vi fik et direkte nummer til blandt andet deres vagthavende i supporten fordi Skyline selv var meget interesserede i at komme mere ind på erhvervsområdet.
Til top
evilguy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2011 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Når man diskuterer Skyline er det jo også meget relevant at se på hvilken type forbindelse man har, den bedste forbindelse får man med deres lille "parabol" der bliver monteret på ens mur og pegende mod den nærmeste mast, og tro mig deres teknikere gør faktisk en del ud af dette.

Det er nemlig rigtig set. De fleste klager over skyline er fra forbrugere med en lille hvide boks installeret, hvis man skal tro Trustpilot anmeldelserne. FDD løsningen med parabol er der langt færre klager over. Bemærk at parabol løsningen og den lille hvide router-boks kører for forskellige frekvenser, hvilket også vil kunne forklare noget af forskellen i kapacitet, hvilket også er et klagepunkt.

Og så bliver jeg altså nød til at pointere at man skal passe på med at sammenligne æbler og pærer. Udover Skyline så er der ikke andre teleselskaber der tilbyder UBEGRÆNSET forbrug. Skyline kapper altså ikke forbindelsen efter 20 GB...
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2011 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:

Og så bliver jeg altså nød til at pointere at man skal passe på med at sammenligne æbler og pærer. Udover Skyline så er der ikke andre teleselskaber der tilbyder UBEGRÆNSET forbrug. Skyline kapper altså ikke forbindelsen efter 20 GB...

Oister har det faktisk indtil engang i oktoberWink de kapper heller aldrig forbindelsen, de drosler den bare så meget ned at den ikke kan bruges ret meget mere end til mail og simpel surfConfused
Til top
evilguy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2011 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:

Oister har det faktisk indtil engang i oktoberWink de kapper heller aldrig forbindelsen, de drosler den bare så meget ned at den ikke kan bruges ret meget mere end til mail og simpel surfConfused

Altså har de en begrænsning - når man nåer XX antal GB, så bliver din forbindelse ubrugelig. Skyline har måske problemer visse steder med kapaciteten, men de kapper altså ikke forbindelsen bare fordi man henter 125 GB i løbet af 14 dage...
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-August-2009
Point: 756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2011 kl. 13:05
Filmen er også ringe Smile
Til top
Jespersh Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-Maj-2011
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2011 kl. 14:00
Nogle der har gode erfaringer med Skyline uden for Jylland?
Til top
evilguy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2011 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af Jespersh Jespersh skrev:

Nogle der har gode erfaringer med Skyline uden for Jylland?

Jeg ved, at Odense og (stor)København ikke er steder, hvor man kan bruge Skyline til noget seriøst.

Skylines dækning kan ses her: http://www.skylineerhverv.dk/daekning/pdf/daekningskort_4m_4g.pdf
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4755
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2011 kl. 17:45

Hej.

Jeg har foreløbig installeret den indendørs boks med WiFi hos min søster på Frederiksberg.

Jeg har 2-3 gange talt med en tekniker. De var alle meget kompetente og ærlige om hvad vi kunne forvente. Teknisk Afdelings vagtordning har længere åbningstid end deres kundeservice.

På boksen vises signal styrken med op til 7 grønne streger. De ene tekniker oplyste, at alle de kunder han kendte med  fuld hastighed, havde i nærheden af 7 streger.

Jeg må give ham ret, men jeg kunne kun få alle 7 streger når jeg satte boksen udendørs, ude på den franske altan.

Men I kan her se hvor deres master er, Vælg Tjenestetyper:Alle, Teknologier:FWA,

Vælg Eksisterende positioner og måske de Planlagte:

http://www.mastedatabasen.dk/VisKort/PageMap.aspx

Jeg tror at deres WiMax system er meget mere afhændig af placeringen af enhederne samt af deres egen infrastruktur end de vil være ved.
At deres system kan være OK for nolge og absolut ikke for andre.
Men jeg kan så ikke forstå, at de ikke kommer i dialog med de kommende kunder og får afværget alle de nytteløse installationer.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 01-September-2011 kl. 18:20
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Point: 818
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2011 kl. 21:53
Det gør de ikke fordi de ved ikke hvad kunde service er. De vil gerne have pengene pr. md. selv om de ikke leverer varen. Selv om mit ikke har virket fra slutningen af juli, så har de da trukket for August md. på BS. LOL 
 Nå pyt, nu skal jeg bare have sendt dette rædsel af en box tilbage til Jylland.
     carsten
Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2011 kl. 21:42
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

På boksen vises signal styrken med op til 7 grønne streger. De ene tekniker oplyste, at alle de kunder han kendte med  fuld hastighed, havde i nærheden af 7 streger.

Hvad heder den boks? Så vidt jeg ved har den hvide boks kun 5 lamper til dækning og 2 lamper om der er strøm og ethernet 
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Point: 818
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2011 kl. 00:01
Den har fire dioder til at vise signal, og at "teknikeren" hos Skyline siger sådan, beviser bare hvor lidt de ved, de stakkels unge menesker.
 I dag har jeg fået to trussels breve om, at hvis jeg ikke sender boksen tilbage, bliver jeg bonget x antal kr. Kan man sende den tilbage i en papirspose, eller skal det være i æske. Dead
   carsten
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu