recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Windows Phone udstyr og apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skype og facebook på Nokia Lumia 900.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skype og facebook på Nokia Lumia 900.

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Skype og facebook på Nokia Lumia 900.
    Sendt: 01-Juni-2012 kl. 21:56
Hej.
 
Jeg fandt ud af at installere Skype på konens Lumia 900 og at logge ind i Skype. Ville så afprøve om det virkede ved at sende en chatbesked til mig. Men af en eller anden grund stod jeg som offline, selvom jeg faktisk var/er online. Og det gjorde de andre kontakter også.
 
Har det noget at gøre med mobil abonnementet? Taletid Lebara.
 
Men telefonen kan godt gå på Internettet - prøvede med hendes facebook. Så hvorfor skulle skype ikke virke?
 
Kan man iøvrigt få et "facebook ikon" (eller tile hedder det måske) ligesom skype ikonet, på mobilen??
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZkiiFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2012 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Kan man iøvrigt få et "facebook ikon" (eller tile hedder det måske) ligesom skype ikonet, på mobilen??

En tile på din forside kan du altid få. Jeg tror dog ikke ,du kan få FB som live tile?! Men for at få den på forsiden, så finder du den i din liste over apps, holder titlen nede og vælger "Pin to start" / "Fastgør til start" (ved ikke præcist, hvad det hedder på dansk, da min er engelsk). <- håber, det var dét, dit spm gik på
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2012 kl. 15:31
Det var ikke heeeeelt det jeg mente, da facebook slet ikke er i listen over ting der kan vælges. Er det et program man skal downloade ligesom med skype?? Hvordan man flytter rundt på de enkelte tiles, har jeg fundet ud af. Ret smart. Men hov - det er jo også en smartphone..... hehehehehehehe......
 
Min kone afprøvede forresten skype i morges (det er hendes telefon ikke min, men jeg tager mig af teknikken) - og hun ringede til Filippinerne - og det virkede fint! Om det så også vil virke med hendes Lebara taletidskort, hvis hun er væk fra hjemmets WiFi, ved jeg ikke.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2012 kl. 15:45
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

 
Min kone afprøvede forresten skype i morges (det er hendes telefon ikke min, men jeg tager mig af teknikken) - og hun ringede til Filippinerne - og det virkede fint! Om det så også vil virke med hendes Lebara taletidskort, hvis hun er væk fra hjemmets WiFi, ved jeg ikke.

Det kræver et dataabonnement hos Lebara, hvis Skype skal virke uden wifi. Så er det lige om Lebara blokerer for Skype.




Venlig hilsen
KB
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2012 kl. 16:03
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

  Min kone afprøvede forresten skype i morges (det er hendes telefon ikke min, men jeg tager mig af teknikken) - og hun ringede til Filippinerne - og det virkede fint! Om det så også vil virke med hendes Lebara taletidskort, hvis hun er væk fra hjemmets WiFi, ved jeg ikke.
 
Det kræver et dataabonnement hos Lebara, hvis Skype skal virke uden wifi. Så er det lige om Lebara blokerer for Skype.
 
Ok, det giver mening.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZkiiFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2012 kl. 20:09
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Det var ikke heeeeelt det jeg mente, da facebook slet ikke er i listen over ting der kan vælges. Er det et program man skal downloade ligesom med skype?? Hvordan man flytter rundt på de enkelte tiles, har jeg fundet ud af. Ret smart. Men hov - det er jo også en smartphone..... hehehehehehehe

Smartphone, jaaaaa!!!! We like!
Du har to valg: brug dem begge!
1. Sæt en konto op til Facebook. Det gør du på følgende måde: find Settings (indstillinger) --> email+accounts (antager, at det på dansk må hedde email+konti (ell lign)) --> Add an account --> Facebook. Følg derefter anvisninger til opsætning.
Denne del er pivsnedig, da den matcher (linker) dine eksisterende telefonkontakter med dine FB kontakter i People Hub (hedder den ikke Personer på dansk?). Så kan du på den enkelte se deres FB-status og seneste nyheder samt billeder helt uden en app. Derudover er der så også "What's new", hvor du får alle seneste nyheder fra dine FB-kontakter. (Bonus: konfigurerer du også en LinkedIn-konto på 'fonen, så kommer dette feed også ind her , det er faktisk pænt genialt ).
2. Hent FB app'en på Marketplace og brug den også.

Håber du kan bruge det til noget Specielt 1. punkt er det smarte ved WP7!
EDIT: Læs mere om People Hub her: http://www.microsoft.com/windowsphone/en-US/howto/wp7/people/people-hub.aspx
Og på dansk: http://www.microsoft.com/windowsphone/da-DK/howto/wp7/people/people-hub.aspx

Redigeret af ZkiiFreak - 02-Juni-2012 kl. 20:12
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2012 kl. 21:05
Ok - jeg tror måske nok at (1) er for avanceret til min kone - og jeg har ikke hverken facebook eller linkedln konto. Så det bliver nok (2) i hvert fald i første omgang. Men ellers ved jeg hvor jeg skal kigge, hvis (1) bliver interessant.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 17:08
Hej igen.
 
Det næste spørgsmål går så på at tilmelde hendes Lebara taletidskort til data. Der er to muligheder:
1) 0,99 kr/Mb
2) Tilmelde nummeret til mobilt bredbånd 49,- / måned med 1 GB.
 
Nu er det nok tvivlsomt hvor meget hun kommer til at bruge Skype og Facebook på mobilen - dvs. hvor meget hun kommer til at bruge data i det hele taget. Ud fra denne artikel kan man måske regne med at skype bruger ca. 1 Mb/minut og ud fra denne artikel bruger facebook måske 1 Mb også.
 
Dvs. hvis hun sidder i bussen og chatter og video-ringer på skype, lad os sige med video 5 minutter og tjekker hendes facebook, så bruger hun måske 6-7 Mb på sådan en tur. Lyder det rigtigt? Hvis hun gør det 20 dage om måneden, så bruger hun måske 140 Mb på en måned. Med minutpris giver det små 140,- om måneden og med "flatrate" 49,- Men det er jo langt fra sandsynligt at hun bruger det så meget hver dag - så måske skulle man starte med minutprisen og så se på hvad der egentligt bliver brugt??
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 17:47
Tag data-abonnementet. I kommer hurtigt over 50 MB - jeg bruger ca. 300 MB om måneden.

Det var på 3 måneder, så det ligger på 70-100 MB pr. md. 


Redigeret af Brixen - 05-Juni-2012 kl. 17:58
Venlig hilsen
KB
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 17:58
Ja - det tænker jeg måske også. Men det er tvivlsomt at min kone kommer til at bruge data ret meget - hun brugte det aldrig på sin iPhone. Men det kan selvfølgelig være, at når muligheden er der, så bliver det måske også brugt mere.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 17:59
På iPhone er der også begrænsning på hvor store apps man kan hente, når man kører på mobilt netværk. Netop for at holde forbruget nede.

Venlig hilsen
KB
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 18:25
Jo - men jeg mente lidt på den måde at hun ikke havde behov for at bruge data på sin iPhone (og derfor fik hun ikke data på sit mobilnummer). Men når hun nu har set, at det er muligt at bruge skype og facebook på Lumia'en kan det jo være at hun også vil have lyst til at bruge det.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu