recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Slå ARC til på et Panasonic G20
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Slå ARC til på et Panasonic G20

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
bentol Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Slå ARC til på et Panasonic G20
    Sendt: 02-Februar-2013 kl. 20:25
Hej

Har en OPPO 105 hjemme for Demo; skulle prøve at sende lyd fra tvet til Oppoen via HDMI,
den modtager dog ingen lyd fra mit TV, HDMI stikket er sat til HDMI 2 som har ARC, OPPOen siger ingen lyd modtaget ( el. noget lignende :) den optiske udgang som jeg også normalt bruger på min AV9 funger fint på OPPOen.

Jeg kan dog ikke finde nogen steder i menuen på min Panasonic G20 skærm hvor jeg kan slå ARC til, som der står i Manualen til OPPOen man normalt skal.
Nogen der ved hvad vad man skal gøre?
Bent
Til top
theman7979 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Juli-2009
Point: 119
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér theman7979 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2013 kl. 21:37
Er nysgerrig - hvad vinder du ved at sende lyd til din oppo?
Til top
bentol Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2013 kl. 23:34
Det er jeg også :) for det første er det jo en meget nyere chips Sabra vs. wolfson i arcamen. for det andet kan Arcamen heller ikke decode HD lyd, så den kunne måske helt undværes, da OPPOen, efter sigende, har en habil vol. regulering, det fungerede i hver til fælde i butikken da jeg hørte den der.

Bent
Til top
theman7979 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Juli-2009
Point: 119
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér theman7979 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 00:31
Det giver mening, tak for lektionen.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 09:03
Har et G20 hdmi 1,4 ?
SVP03
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19864
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 09:14
Oprindeligt skrevet af bentol bentol skrev:

Nogen der ved hvad vad man skal gøre?

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=92297&title=hjlp-med-arc-audio-return-channel

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bentol Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 10:29
Tak for linket, ikke fordi jeg ikke havde søgt først; men kunne ikke finde noget.

Desværre skriver Pannaen når jeg trykker på Veira Link "funktionen ikke tilgængelig" selv om jeg har slået Viera link til i indstillinger?

G20 har ARC på HDMI 2 
Bent
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 11:25
Jamen har en blu-ray afspiller ARC? Det tror jeg ikke..
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 11:34

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det må man vist længere ud på landet med, det er der jo ingen grund til at den har, den skal jo kun sende lyd og billede til Reciver eller TV.
ARC på TVet er til for at der med kun et kabel (HDMI) kan sendes TV lyd til Reciver fra TVet, eller fra dertil tilsluttede enheder. Er det fra extene enheder, så vil det kun være muligt med 2.0 lyd samt NEO 6 eller DPL.II. (fra Reciveren).
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det må man vist længere ud på landet med, det er der jo ingen grund til at den har, den skal jo kun sende lyd og billede til Reciver eller TV.
ARC på TVet er til for at der med kun et kabel (HDMI) kan sendes TV lyd til Reciver fra TVet, eller fra dertil tilsluttede enheder. Er det fra extene enheder, så vil det kun være muligt med 2.0 lyd samt NEO 6 eller DPL.II. (fra Reciveren).
Præcis! Troede heller ikke mine øjne, da jeg læste tråden :-o
Til top
bentol Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 11:46
Altså den nye OPPO 105 har ARC, det er self undersøgt :)
Der står i manualen det er begrænset til 2 ch. via optisk og coax ind, troede jeg kunne få et 5.1 signal fra tv til OPPOen via HDMI?
For så er det jo lige det at man kan undvære en SS processor ik.

Redigeret af bentol - 03-Februar-2013 kl. 11:48
Bent
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19864
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 11:47
Det ville klæde et par forummedlemmer at læse denne:
http://download.oppodigital.com/BDP105/BDP-105_USER_MANUAL_English_v1.6.pdf

Klaus

Redigeret af KlausDM - 03-Februar-2013 kl. 12:35
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu