recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Slå Audyssey regulering fra af subwoofer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Slå Audyssey regulering fra af subwoofer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Slå Audyssey regulering fra af subwoofer
    Sendt: 04-Juli-2021 kl. 09:24
Jeg er ved at bygge en subwoofer med integreret miniDSP/Icepower module fordi jer gerne vil kunne indmåle og regulere subwooferens frekvensgang selv.

Men jeg vil også gerne lade min Denon X4300 med audyssey multeq xt32 styre niveau og delefrekvens til LCR højttalere etc.

Men hvordan sikrer jeg lige at Audyssey reguleringen ikke går ind og regulerer på den frekvensgang jeg sætter i MiniDSP'en?


Redigeret af bphhm - 04-Juli-2021 kl. 09:32
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2021 kl. 12:14
Du kunne køre Audyssey med subben slukket og sat til off, det burde virke.
Til top
Eeyore Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eeyore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2021 kl. 06:45
Hvis du kører Audyssey kalibrering uden subwoofers, mister du så ikke features som f.eks. Dynamic EQ? Den vil jeg i hvert fald nødigt undvære.

Audyssey anbefaler at du kører din eksterne DSP kalibrering først og derefter Audyssey.

"If you have a subwoofer with room EQ, then you should run that first in the subwoofer and then run MultEQ in the AVR.

If you have an external subwoofer processor (such as the SVS AS-EQ1 or the Audyssey Sub Equalizer) you should run the calibration in that processor first and then run MultEQ in your AVR."

Det er det jeg gør i mit setup, med 4 subs som er kalibreret først med MSO og derefter Audyssey. Audyssey laver stort set ingen målbar ændringer ud over crossover tilpasning.

Du kan prøve dig frem ved at køre ekstern kalibrering først, foretag en måling og derefter køre Audyssey og tage en ny måling så du kan sammenligne resultaterne. Prøv derefter at lave samme test men med Audyssey kalibrering først.
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2021 kl. 14:07
Og crossover bør man altid tjekke, for det er ikke altid Audyssey har styr på den del.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2021 kl. 18:33
Tak for input jeg vil prøve at justere sub'en først og dernæst via Audyssey. Det var også dette jeg gjorde med min Velodyne. 

Men i dette tilfælde med den nye sub vil jeg prøve at lave en "house curve" med stigende niveau fra ca. 100 Hz til omkring 20Hz og det vil være spildte kræfter hvis Audyssey reguleringen efterfølgende fjerne denne stigning Smile.

Men jeg skal rapportere hvordan det går når jeg kommer så langt.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu