Hej
Som man har kunne læse i andre posts er jeg i gang med at opsætte min Medion Vista Mediacenter.
I den forbindelse har jeg efter utallige forsøg med af og re-installering af codecs/filters fundet ud af noget "sjovt". Stort se uanset hvad jeg har prøvet har det medført at mine film og serier har hakket i billedet ca. hvert 10 sekund. Prøvede både med ffdshow og CoreAVC og installerede i forsk. rækkefølge, prøvet kun med én så kun med den anden, med begge to osv.
NU har jeg så fundet en løsning på mine "hakke" problemer. Når jeg starter MediaCenter op, går jeg nd i Task Manager, finder programmet eshell.exe, højreklikker og der kan jeg så finde et sted hvor jeg kan vælge at slå processor 0 og processor 1 fra. Når jeg slår en af dem fra (underordnet hvilken) og går tilbage i MediaCenter så virker ALT perfekt. MKV filerne spiller bare, Dolby Digital og DTS kører som det skal und so weiter.
MEN kan man lave et eller andet smart i Vista sådan at når jeg starter MediCenter så vælger den altid kun at bruge en processor'?? Som det er nu, skal jeg først starte mediacenter, minimere, åbne task manager, fravælge den ene og maksimere Mediacenter igen. Super irreterende.
Håber I kan hjælpe.
MVH Claus