recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Slå overscan fra på Panasonic X10Y, på HDMI?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Slå overscan fra på Panasonic X10Y, på HDMI?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
JensJ200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-September-2012
Status: Offline
Point: 316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Slå overscan fra på Panasonic X10Y, på HDMI?
    Sendt: 22-Juni-2014 kl. 21:08
Jeg har sat en computer til en gammel Panasonic X10Y. Problemet er at jeg ikke kan se hele billedet fordi overscan er slået til. Men hvordan slår jeg det fra? Hvis jeg er på TV kan jeg gå ind i menu > Indstillinger > Andre indstillinger > Overscan. Men når jeg er på HDMI 1, så er der ikke nogen overscan at se?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2014 kl. 21:32
Oprindeligt skrevet af JensJ200 JensJ200 skrev:

Jeg har sat en computer til en gammel Panasonic X10Y. Problemet er at jeg ikke kan se hele billedet fordi overscan er slået til. Men hvordan slår jeg det fra? Hvis jeg er på TV kan jeg gå ind i menu > Indstillinger > Andre indstillinger > Overscan. Men når jeg er på HDMI 1, så er der ikke nogen overscan at se?
På min X10Y er det samme sted, og er fælles funktion.
Dvs. hvis jeg slår det fra på HDMI 1 er det også slået fra på TV (DVB-C tuner), og omvendt.

Mvh. JørgenT
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2014 kl. 21:53
Jeg har slået overscan fra både ved DVB-T og DVB-C, men når jeg går over på HDMI er det ikke slået fra :(
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2014 kl. 22:21
Prøv at kigge på PC'ens indstillinger for skærmkortet. Der kan også ligge noget overscan der.

J
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2014 kl. 22:25
Det er en Macmini, som jeg har sat til TV'et, og jeg kan via funktionen "Underscan" få billedet til at passe, men det rigtige sted burde vel være at slå overscan fra på TV'et?

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2014 kl. 23:25

Jeg har slået overscan fra både ved DVB-T og DVB-C, men når jeg går over på HDMI er det ikke slået fra :(
Hvilken firmware version er der i dit apparat?
Mit har ver. 1209

Ud fra denne tråd:
er det ikke nyeste, der findes en v. 1216.
Og ud fra sidste indlæg har trådstarter fået en endnu nyere version?

Men de er ikke til at finde som download på nettet, Panasonic holder på dem.  Ouch

Mvh. JørgenT
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2014 kl. 07:11
Min sofware version er 1213-10000

Skal jeg have fat i en nyeste version?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2014 kl. 10:08

Min sofware version er 1213-10000

Skal jeg have fat i en nyeste version?
Jeg har sendt spørgsmål til bruger i 
tråd, måske der er hjælp at hente der.

Mvh. JørgenT
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2014 kl. 20:45
Jeg har netop opdateret mit X10y TV til software v. 1216, men kan stadig ikke slå overscan fra :( Jeg har derudover været i kontakt med Panasonic support i dag, men de kunne ikke hjælpe. Så hvis der er nogen der har gode ideer derude, så vil jeg MEGET gerne høre dem.

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2014 kl. 22:11
Ja, du mangler den linie med Overscan som jeg har på V.1209.
Så jeg prøvede at kigge på HDMI 2, som ikke var tilsluttet stik, her var der kun 2 linier i den menu, og uden Overscan.
Flyttede kabel fra HDMI 1 til 2, og så kom Overscan og fire menu linier frem der. Men var også stadigvæk at finde på HDMI 1.
Kabel tilbage til HDMI 1, og Overscan var stadigvæk mulig på HDMI 2.  Confused  
HDMI 3 har jeg intet kabel i, og her er der heller ikke Overscan option.

Så det må dels have noget at gøre med det input signal TV fanger, og husker i et stykke tid.
Men kan måske også være relateret til firmware versions forskelle????

Prøv at flytte kabel til HDMI 2, og tjek evt. forskel.

EDIT: Prøv evt. samme med DVD eller Blu Ray afspiller til HDMI 1 og 2 hvis muligt.

Mvh. JørgenT

Redigeret af JørgenT - 23-Juni-2014 kl. 22:15
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2014 kl. 17:16
Har flyttet lidt rundt på HDMI stikkene, men desværre uden held :(

Ser ud til jeg må klare mit overscan problem med software til min Mac
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2014 kl. 12:00
Det er vel lige meget til de film du skal se på maccen - alle film er jo bygget til at blive set med overscan.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu