|
Slå overscan fra på Panasonic X10Y, på HDMI? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
JensJ200 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-September-2012 Status: Offline Point: 316 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-Juni-2014 kl. 21:08 |
Jeg har sat en computer til en gammel Panasonic X10Y. Problemet er at jeg ikke kan se hele billedet fordi overscan er slået til. Men hvordan slår jeg det fra? Hvis jeg er på TV kan jeg gå ind i menu > Indstillinger > Andre indstillinger > Overscan. Men når jeg er på HDMI 1, så er der ikke nogen overscan at se?
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
På min X10Y er det samme sted, og er fælles funktion. Dvs. hvis jeg slår det fra på HDMI 1 er det også slået fra på TV (DVB-C tuner), og omvendt. Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
JensJ200 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-September-2012 Status: Offline Point: 316 |
Jeg har slået overscan fra både ved DVB-T og DVB-C, men når jeg går over på HDMI er det ikke slået fra :(
|
|
![]() |
|
Jwin ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2008 Sted: København, DK Status: Offline Point: 769 |
Prøv at kigge på PC'ens indstillinger for skærmkortet. Der kan også ligge noget overscan der.
J |
|
![]() |
|
Det er en Macmini, som jeg har sat til TV'et, og jeg kan via funktionen "Underscan" få billedet til at passe, men det rigtige sted burde vel være at slå overscan fra på TV'et? ![]() |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
Hvilken firmware version er der i dit apparat? Mit har ver. 1209 Ud fra denne tråd: er det ikke nyeste, der findes en v. 1216. Og ud fra sidste indlæg har trådstarter fået en endnu nyere version? Men de er ikke til at finde som download på nettet, Panasonic holder på dem. ![]() Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Min sofware version er 1213-10000
Skal jeg have fat i en nyeste version?
|
|
![]() |
|
Jeg har sendt spørgsmål til bruger i tråd, måske der er hjælp at hente der. Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Jeg har netop opdateret mit X10y TV til software v. 1216, men kan stadig ikke slå overscan fra :( Jeg har derudover været i kontakt med Panasonic support i dag, men de kunne ikke hjælpe. Så hvis der er nogen der har gode ideer derude, så vil jeg MEGET gerne høre dem.
![]() |
|
![]() |
|
Ja, du mangler den linie med Overscan som jeg har på V.1209.
Så jeg prøvede at kigge på HDMI 2, som ikke var tilsluttet stik, her var der kun 2 linier i den menu, og uden Overscan. Flyttede kabel fra HDMI 1 til 2, og så kom Overscan og fire menu linier frem der. Men var også stadigvæk at finde på HDMI 1. Kabel tilbage til HDMI 1, og Overscan var stadigvæk mulig på HDMI 2. ![]() HDMI 3 har jeg intet kabel i, og her er der heller ikke Overscan option. Så det må dels have noget at gøre med det input signal TV fanger, og husker i et stykke tid. Men kan måske også være relateret til firmware versions forskelle???? Prøv at flytte kabel til HDMI 2, og tjek evt. forskel. EDIT: Prøv evt. samme med DVD eller Blu Ray afspiller til HDMI 1 og 2 hvis muligt. Mvh. JørgenT
Redigeret af JørgenT - 23-Juni-2014 kl. 22:15 |
|
![]() |
|
Har flyttet lidt rundt på HDMI stikkene, men desværre uden held :(
Ser ud til jeg må klare mit overscan problem med software til min Mac
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Det er vel lige meget til de film du skal se på maccen - alle film er jo bygget til at blive set med overscan.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |