recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Slanger - foreløbigt svar fra Panasonic
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSlanger - foreløbigt svar fra Panasonic

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Kane Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2007 kl. 21:41
Okay er der noget bestemt format eller andet, man skal kigge når man køber dvd film?
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2007 kl. 21:44
Næh eller dvs. jo. Der er nogle der påstår det er afhængig af om det er NF,
SF eller andre der har produceret den.

Det har jeg nu ikke set sammenhæng imellem. Og så er der dem der mener
at alle R2 film er noget hø...
Til top
enand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2006
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2007 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af J.F.L J.F.L skrev:

Oprindeligt skrevet af musicus musicus skrev:

Jo, men man kunne måske forestille sig, at panelerne stammer fra mange forskellige fabrikker, og at én eller flere af disse leverancer er 'fænomæn'-behæftet?

Det lyder som noget fordrukkent sludder.

Først lilla slanger, så grå plamager - hvad bliver det næste - lyserøde elefanter???

Lige nu kører der en tråd om et Philips LCD tv, hvor en ganske bestemt sending med et "alternativt" panel er svært fejlbehæftet. Så det behåver bestemt ikke at være noget sludder. Men i den tråd snakker man sagligt om det og prøver i fællesskab at kortlægge problemerne. Det er faktisk kun i Pana/Pio trådene man øjeblikkeligt skal forsvare sig og nærmest slås for at få lov til at snakke med de andre, der faktisk kender til de problemer, der bringes op. Det er dybt underligt.

Mvh.

Til top
Mollerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 566
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2007 kl. 22:51

Bare fordi det er orginale DVD'er betyder det ikke at de er ok, eks. danske onair laver super dårlige dvd'er.

De gange jeg har haft problemer er ved dårlig kvalitet og mørk billed og ved mørke billeder kan der være meget lidt data, jeg tror det er det der giver problemer.

Jeg har haft et 36" Grundig CRT til en vej. udsalgs pris på 40.000.- det hade nu også nogle små mærkligheder, så det er ikke nogle nyhed at der er fejl på TV

PS. jeg ses alt via HTPC, jeg ved ikke om det er bedre eller dårliger end at se det med en dvdafspiller.

Redigeret af Mollerup - 18-Januar-2007 kl. 22:55
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2007 kl. 11:28

Citeret efter hukommelsen, fra en Philips Service meddelelse. ca 1970.

"Hvis kunden har faaet øje paa problemet da var der mulghed for forsøge afhjælpe problemet. Det er noget der ikke helt kunne fjernes, noget med fejlen var betinget af konstruktionen; ogsaa dengang var man ikke meget for skulle udlevere en anden skærm". 

Havde ikke mulighed for foelge dette op.

Med hensyn til om man nu ogsaa ser det man ser af ting paa diverse skærme, dette har jeg forelagt Psykiatrisk Hospital i Risskov mere for lave sjov (skriftligt).     Sammenligning gaar paa personer vel er enige i hvad en Fladskærm viser hhv. et Roentgenbillede. Skærmen afgaar vel ogsaa ved doeden paa et tidspunkt.

Til top
ccc.lll Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-Juni-2004
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2007 kl. 23:55

Hejsa,

Har du hørt noget nyt fra Panasonic?

Ringende selv til Pana, de henviste mig til TC - de sagde jeg skulle skrive til deres Otto...............gæt hvad der skete, ikke en skid :-(

/Claus

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2007 kl. 00:53

MHT purple snakes.

Der har nu været en del tråde om fænomenet.Og det er helt fint,at nogle ildsjæle hver gang foreslår,at det kan være signal/kabel/kilde relateret .

Det er det IKKE. Og det kan IKKE justeres/kalibreres væk ! ! 

Til top
Mollerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 566
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2007 kl. 08:14
Hvis det ikke har noget med signalet at gøre, vil det så sige de også er der uden signal?
Til top
sbache Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Januar-2007
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2007 kl. 10:12
På avforums.com er der jo monstertråden om emnet hvor den nyeste udvikling tilsyneladende er noget med et eller andet D-board som skal/kan udskiftes så problemet vist nok mindskes (forsvinder helt?) betragteligt.

Det er ikke helt gennemskueligt hvordan og hvorledes da der jo naturligt nok er masser af spekulation og ønsketænkning i sådan en tråd. Men prøv og læs selv...der er nok til mange timer

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=394430

Redigeret af sbache - 25-Januar-2007 kl. 10:15
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2007 kl. 12:07

Om der ogsaa var problemer med CRT Tv tidligere, ja, men nu er Tv'ene det meget bedre saa naar signalerne er saa haardt komprimerede (som nogen skriver) saa skal det gaa galt. Og idag faar Leverandoererne problemer naar samme sender ringere end forventet.

Et CRT farve billede er et virkeligt skarpt sort/hvid hvor der  er anvendt en BRED farve pensel. Hvad Fladskaermene er idag ?    

Jeg ved konkret hvor Philips havde en Service vejledning angaaende noget bestemt "fejl" som nogen kunder ligesom "Fik oeje paa", tilbage i 70'erne.

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2007 kl. 16:31

Når jeg skriver,at det ikke har noget m signalet at gøre,skal det forstås sådan,at "purple snakes" forekommer: fra købe DVD´er af bedste kvalitet,forekommer via DVD afspiller til 10K(+ tilsvarende seriøse kabler),forekommer via Selector(digital signal), forekommer via analog antennesignal.

En bruger har i en anden tråd her i forumet tilkendegivet,at det forekommer på et ISF kalibreret TV - og at han kan ikke justere det væk.

Summasumarum - det er en fejl ! - og der findes ikke nogen hokus pokus løsning . 

HUSK - det er periodisk - og relativ sjældent (i mit tilfælde )!

Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu