|
slet |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så kan ingen jo blive dømt for piratkopiering, da alle jo kan sige at de har haft skiverne, men efterfølgende solgt dem.
Det må folk længere ud på landet med, hvis man sælger sin skive, så sælger man også sin backup. Hvad forhindre så folk i at sælge deres sikkerhedskopier som de mener de "lovligt" har kopieret. Den næste køber så en "lovlig" sikkerhedskopi med kvittering, så kan han også kopiere og sælge videre. |
|
![]() |
|
Rolf Lemmike ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Maj-2007 Status: Offline Point: 1066 |
Det er der intet der forhindrer dem i.
Men jeg kan ikke forstå folks skepsis, når jeg nu skriver, hvordan det rent faktisk forholder sig. Skriv spørgsmålet til APG, og glem "Jamen, jeg er sikker på" og "Det kan ikke være rigtigt".
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Der er heller ikke nogen som forhindre folk i at sælge kokain, indtil politiet dukker op. Det er derfor vi siger stop og gør opmærksom på at mandens kopier ikke længere er gyldige når han har solgt sine originaler. Hvis antipiratgruppen dukker op ved hans gadedør, så konfiskere de alle "backup" skiverne når original skiven ikke kan fremvises. Jeg skriver hverken "Jamen, jeg er sikker på" eller "Det kan ikke være rigtigt" Jeg skriver at det skal stoppes, da tråden vildleder folk til at tro at det er lovligt at lave en backup af en original, som man efterfølgende sælger uden at med sælge backup delen.
|
|
![]() |
|
Hi Fi Dwarf ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Juli-2005 Sted: Danmark Status: Offline Point: 445 |
Citat fra tidligere tråd på recordere
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=95485&PN=1&title=cd-mp3-rip-regler Citat: JesperLund Der er ikke nogen paragraffer i ophavsretsloven som kan fortolkes derhen at din kopi bliver ulovlig hvis du sælger originalen. Citat: Allan Olesen Tværtimod er det modsatte beskrevet i bemærkningerne til loven. Her står det, at man har ret til at beholde kopien, selv om man videresælger originalen, eller den går til grunde eller bliver stjålet. Der er det forbehold, at det ikke gælder ved indkøb med henblik på videresalg eller ved systematisk videreoverdragelse (hvad det så end er). Den relevante tekst, hentet her på https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=89243 Det er efter bestemmelsen ikke et krav, at man fortsat ejer det originaleksemplar, som har dannet grundlag for kopien. Det er derfor tilladt at bevare en lovlig kopi, efter at originaleksemplaret er blevet videresolgt eller på anden måde overdraget. I tilfælde, hvor et eksemplar af fx en musik-cd eller en dvd-film købes m.h.p. på returnering eller videresalg, eller hvor der sker en systematiseret videreoverdragelse, vil forholdet dog ud fra almindelige omgåelsesbetragtninger være omfattet af forbuddet. Det er tilladt at anvende en sikkerhedskopi eller en anden lovlig kopi, selv om originaleksemplaret er gået til grunde eller er blevet stjålet. Redigeret af Hi Fi Dwarf - 31-Marts-2013 kl. 22:41 |
|
![]() |
|
Du må tage en sikkerhedskopi og sælge originalen. Herefter kan du sidde og kigge på din sikkerhedskopi så tosset du vil, for du må IKKE høre den, sælge den videre eller distribuere den på anden måde. Det er tilladt at anvende en sikkerhedskopi hvis originaleksemplaret er gået tabt eller blevet stjålet. Desuden er det som trådstarter er i gang med systematisk og derfor må sælger ikke benytte sin sikkerhedskopi. Han køber et værk og sælger det på recordere efter ripning/sikkerhedskopiering. Man må gå ud fra at han vil blive ved med dette ud fra skrivemåden. Det kan lede andre brugere til at tro at det er en fuldt ud lovlig fremgangsmåde at skaffe sig originalmateriale på.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |