recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sletning af gamle mails?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sletning af gamle mails?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4695
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sletning af gamle mails?
    Sendt: 03-Juli-2024 kl. 10:55
Fik en besked om at tilkøbe plads i iCloud, da jeg har opbrugt den gratis 5 GB. Men hvorfor dog betale for at gemme noget jeg ikke bruger. Så hvordan sletter jeg gamle mails på én gang og beholder den seneste måned?
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7082
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2024 kl. 12:18
du kan gøre det i icloud,  men nok ikke nemt.
ellers koster 50gb 9.- pr måned  så er der til backup af iphone osv   
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2024 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

du kan gøre det i icloud,  men nok ikke nemt.
ellers koster 50gb 9.- pr måned  så er der til backup af iphone osv   
Jeg bruger ikke icloud til noget som helst. Jeg vidste ikke at alle mine mails fylder oppe i kluden. Det er umuligt at slå fra, der kommer en advarsel om at så ryger alle mine billeder. Men jeg vil selv bestemme hvor mine billeder skal være, og det er på harddisk.

Fint nok at det virker som backup på iPhone, men det er det eneste jeg skal bruge icloud til. Så mdl betaling kommer ikke på tale, det burde være incl til en så dyr tlf 
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2024 kl. 13:34
Hvis du på din telefon går ind i instillinger, trykker på dit navn øverst og så vælger iCloud, så kan du selv bestemme hvad iCloud skal brugs til og fjerne fx synkroniseringen med dine billeder (det er højest sandsynligt dem der fylder i icloud)
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 3353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2024 kl. 14:03
Jeg tjekket lige selv min iCloud:

Har 2 TB lagerplads pt.

Beskeder ca.10GBEmbarrassed
Sundhed 1.5GB

Resten er peanuts, lige på nær billederne og video optagelserne som er på mere end 1.000 GB pt.

Redigeret af Potter - 03-Juli-2024 kl. 14:04
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2017
Sted: Nordjylland
Point: 2202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2024 kl. 15:49
Mails fylder altså også, selv om det hele ligger online (i "skyen") Er der billeder sendt og modtaget, så fylder disse mails mere. Så, efter download af billeder, så slet bare mailen, hvori billederne ligger.

Kig også i Sendt post, om der kan ryddes op...

TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7082
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2024 kl. 17:02
Du skriver at du ikke bruger iCloud til noget.  Men dine billeder forsvinder.   .?

Så bruger du nettop iCloud.   

Slå det fra.  Og bare brug telefonen 
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2024 kl. 21:06

Du skriver at du ikke bruger iCloud til noget.  Men dine billeder forsvinder.   .?

Hvis icloud slåes fra, skal alle billederne downloades inden 1 md. Hvilke billeder, jeg har alle billeder på mine tre enheder. 

Der er angivet samlet forbrug af plads hvor billeder fylder mest, sikkerhedskopier næstmest, mail nærmest intet. Så hvorfor skiver de i bunden af min mail til venstre: 

“””Lagringspladsen er næsten fyldt”””
“””Tilføj, eller administrer”””
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-November-2020
Point: 287
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2024 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Hvis icloud slåes fra, skal alle billederne downloades inden 1 md. Hvilke billeder, jeg har alle billeder på mine tre enheder. 

Der er angivet samlet forbrug af plads hvor billeder fylder mest, sikkerhedskopier næstmest, mail nærmest intet. Så hvorfor skiver de i bunden af min mail til venstre: 

Hvis du slår kopiering af billeder til iCloud fra, vil dine nye billeder jo bare blive gemt på din iPhone og derfra kan du så gemme dine billeder på dine tre enheder.
Der er ingen krav om, at du henter billederne fra din iPhone til andre enheder inden for en bestemt tid, så det kan du gøre, når det passer dig.
Når du har gemt dine billeder på de tre andre enheder, kan du jo slette dem på din telefon, hvis det der kniber med plads.
Hvis de billeder, der ligger i iCloud er gemt på dine andre enheder kan du jo bare slette dem i iCloud og så kun bryge den til sikkerjedskopier af telefon og mails.
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Maj-2009
Point: 1087
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2024 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det er fordi slettede billeder forsvinder fra icloud efter 30 dage.
Hvis der er plads på den enhed der tog billede kan du i indstillinger vælge at billede skal gemmes på enheden
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6661
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2024 kl. 22:24
Det er kun hvis du har en xxx@icloud.com mail, at dine mails ligger i iCloud.
Mht. billeder, hvis du på fx iPhone har slået Optimer iPhone-lagring til, ligger der kun miniaturer på iPhone, mens originalerne er i iCloud. Det skal du lige have styr på.
Venlig hilsen
KB
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2024 kl. 23:23
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Det er kun hvis du har en xxx@icloud.com mail, at dine mails ligger i iCloud.
Mht. billeder, hvis du på fx iPhone har slået Optimer iPhone-lagring til, ligger der kun miniaturer på iPhone, mens originalerne er i iCloud. Det skal du lige have styr på.
Icloud ER slået fra i billeder. 

Og når jeg kigger på iPhone-lagringsplads er det apps der fylder ca 40%, fotos og beskeder fylder hver ca 20%, synkroniserede medier fylder ca 5%, mail og musik ca 1% hver.

Fjern ubrugte apps er slået til. Gennemse store bilag - nej det har jeg ikke. Slet gamle samtaler - slå til. Gennemse dine videoer - nej det har jeg ikke. Albummet “slettet for nylig” - tøm. iCloud - fotos - slå til.

Kan ikke se iCloud gemmer nogle billeder, så hvad ber de om? Hele tlf incl billeder ligger til gendannelse. Og der er brugt 51,6 GB af 64 GB. Ups jeg skal vist have ny tlf til næste år med flere GB i LOL

Redigeret af Munch - 03-Juli-2024 kl. 23:24
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu