recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sletning af trådløs netværkforbind.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sletning af trådløs netværkforbind.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sletning af trådløs netværkforbind.
    Sendt: 27-December-2014 kl. 14:38
Hej,

Jeg har efterhånden haft en del forskellige trådløse netværksforbindelser oprettet på min Windows 7 maskine, og når jeg går ind i mine Netværksforbindelser, så kan jeg se tre forskellige der ikke bliver brugt. De er grå og deaktiverede, men jeg kan ikke slette dem. "Trådløs netværksforbindelse 2, 3, 4". Højreklikker jeg på en af de grå forbindelser, så er "Slet" funktionen bare grå og jeg kan ikke klikke på det, og trykker jeg på "Delete" får jeg at vide af den markerede forbindelse ikke kan slettes.

En der kan fortælle mig hvad jeg kan gøre?
          
Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2007
Point: 1343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdrhan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2014 kl. 14:48
kig her
https://www.google.dk/#q=remove+unused+network+connections+windows+7

Redigeret af pdrhan - 27-December-2014 kl. 14:49
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2014 kl. 14:55
Jeg har skam søgt på google, og prøvet diverse ting, men måske ikke det rigtige endnu.

Hvilket hit skal jeg bruge ud fra det link du smider op?
          
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2014 kl. 15:59
Det er den grå forbindelse her jeg gerne vil have slettet, fordi jeg bruger ikke den USB-dongle længere som har lavet dette netværk. Men som I kan se så har jeg ikke mulighed for at vælge "Slet", og jeg kan heller ikke slette ved at trykke på "Delete" på mit tastatur.

En der kan hjælpe?

          
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2014 kl. 16:12
Fjern netkortet i enhedshåndteringen.

Mvh BS
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2014 kl. 16:12
OK, nu sidder jeg sgu og føler mig lidt dum. Jeg pillede den USB-dongle ud af USB porten, og så forsvandt det grå ikon "Neværksforbindelse 2" igen. Det kommer nok kun frem når selve USB-donglen sidder i maskinen, og så kan det jo derfor nok ikke slettes? Eller? For der er jo en "Slet" funktion, den er bare ikke til at klikke på.

Edit: Tak Bschmidt Smile - Jeg fjernede enheden og driversoftware og det forsvandt. ClapThumbs Up

Et andet spørgsmål:

Kan jeg omdøbe mine netværk uden at det har nogen betydning for andre enheder der er koblet på mit netværket? Mit primære netværk hedder jo bare "Trådløs netværksforbindelse", men hvis jeg omdøber det til noget andet, så betyder det ikke at andre ting hopper af og skal finde netværket igen? Det er kun på min computer at det netværk hedder noget andet?

Redigeret af ladiesman217 - 27-December-2014 kl. 16:18
          
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2014 kl. 00:56
Du kan sagtens omdøbe dit netværk.

Men hvis du mebytter nogle "sære" programmer kan det godt være at du skal ind i dem og vælge det nye navn på dit netværk.

Det er dog ikke sikkert at den husker navnet, hvis det er en enhed som du kan fjerne - f.eks. et USB netkort.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu