|
Slette alt på en computer og gøre den ubrugelig. |
Besvar ![]() |
Side <1234 7> |
Forfatter | |||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5301 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Ikke noget jeg har prøvet, men der findes da igennem årene forskelligt til formålet. ![]() Et eksempel: https://uk.pcmag.com/how-to/88534/how-to-wipe-your-hard-drive
Redigeret af JørgenT - 12-November-2023 kl. 09:31 |
|||
Mvh. JørgenT
|
|||
![]() |
|||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
||
Nej, det er ikke fordi det er "følsomt" på den måde. Men den ene af computerne er min og har været brugt til både arbejde og privat. Makulatorfunktion i AVG Free lyder interessant. "Dræbe" filerne - jeg synes jeg mindes at det hed et eller andet med Killdisk eller noget i den stil.
|
|||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|||
![]() |
|||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
||
Ja, der var noget jeg også kan huske - at wipe disken.
|
|||
Thorvald. |
|||
![]() |
|||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10476 |
||
Som andre også har foreslået: Pil dog den harddisk ud af computeren inden den smides væk. Det er langt det nemmeste i stedet for at bøvle med diverse softwareløsninger. Det kunne jo også være, at du kunne bruge harddisken til andre formål. Flemming
|
|||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|||
![]() |
|||
mnielsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2240 |
||
Ja - brug fltk's forslag.
Som ekstern harddisk. Efterhånden, som der skrives til disken, vil de slettede filer bliver mere og mere ubrugelige, eller sagt på en anden måde, mere besværlige at gendanne, da de vil blive overskrevet flere gange efterhånden som du gemmer noget andet på disken. Lettere O. T. Dette er nemlig en af "reglerne", hvis man kommer til at slette noget og fjerner det fra papirkurven, at man så ikke må bruge harddisken. Derfor anbefales det også, enten i forvejen at have installeret et gendannelsesprogram, eller at have det på en USB-pind som et program, der ikke behøves at blive installeret, men blot kan køres uden viidere fra USB-pinden.
Redigeret af mnielsen - 12-November-2023 kl. 11:44 |
|||
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
|||
![]() |
|||
||
Hej.
Principielt giver det mening, det I siger med at tage harddisken ud. Men jeg har ikke brug for at bruge den som ekstern HDD - Sådan nogen har jeg allerede, som jeg har købt på et tidspunkt. Desuden, hvis jeg så bare tager HDD'en ud, så er dataene jo stadig på den, selvom jeg så smider computer og HDD ud på to forskellige tidspunkter med en uge imellem. Så jeg vil hellere wipe dem. Jeg bor i en boligforening, og når jeg lægger sådan noget som en computer ned til elektronik affaldet, så kan man sagtens forestille sig at andre går en tur ned i affaldsskuret og ser om der er noget de kan bruge. Og hvis de kan bruge vores gamle computere, så for min skyld gerne. Men der skal så ikke være nogen brugbare data på dem. Skærmen er vist gået på den ene, så den kan ikke bruges uden en ekstern skærm og den anden - tja det var den hvor harddisken muligvis er ved at stå af. |
|||
Thorvald. |
|||
![]() |
|||
||
Den sætning forstod jeg slet ikke "må man ikke bruge harddisken"?? I øvrigt er det ret sjældent at jeg tømmer papirkurven (faktisk både den fysiske og den på computeren...
![]() |
|||
Thorvald. |
|||
![]() |
|||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10476 |
||
Så giv harddisken en tur med boremaskinen eller hammer og søm, inden du smider den ud. Flemming
|
|||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|||
![]() |
|||
mnielsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2240 |
||
Ikke, hvis du gerne vil have noget gendannet, du kom til at slette og fjerne fra papirkurven ved et uheld. Så skal filen gendannes FØR du går videre med at bruge computeren eller disken. Jo mere, der skrives, eller gemmes/slettes på disken, desto sværere bliver det at gendanne.
|
|||
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
|||
![]() |
|||
||
Den ene af diskene kan du jo stadig bruge som en ekstra, ekstra ekstern harddisk.
kører du aldrig diskoprydning? Men, der kan man selvfølgelig fjerne fluebenet ud for papirkurv... Redigeret af mnielsen - 12-November-2023 kl. 12:21 |
|||
|||
![]() |
|||
||
Aaah ok, jeg forstår hvad du mener nu, med "at man ikke må bruge harddisken". Men som jeg antyder, så har jeg aldrig haft det problem. Jeg sletter kun det der skal slettes.
|
|||
Thorvald. |
|||
![]() |
|||
||
Nej, det er ret sjældent.
|
|||
Thorvald. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |