|
Slette alt på en computer og gøre den ubrugelig. |
Besvar | Side <12345 7> |
Forfatter | ||
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7121 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
De fleste gratis wipe programmer er meget ringe sikkerhed for disken ikke kan læses igen.
|
||
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2240 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så er vi tilbage ved udgangspunktet: Der er kun ét at gøre: At smadre harddisken til ukendelighed. Og er det så nok?
Redigeret af mnielsen - 12-November-2023 kl. 14:52 |
||
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
||
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2240 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så undgår du vel bøvlet ved computerskiftet: Hold arbejde på arbejdscomputer og fritid på egen computer.
|
||
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
||
Jespus
Super bruger Oprettet: 16-Oktober-2015 Sted: Gelsted Status: Offline Point: 272 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Disk formatering.
|
||
LG oled, Nvidia Shield, Primare I22 dac, Rega CD, Bluesound Node, SA 2.1 ahorn
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19550 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Find et værktøj der overskriver disken tre gange med tilfældige data.
Slet så alt, formater disken og kør et operativsystem på den. Nu skal der alvorlige værktøjer til at genskabe data. Smid herefter computeren i elektronikaffald (hvis den er gammel helt ubrugelig), eller aflever den et sted, hvor de regurbisher gamle computere og sælger den for en slik. Så har du også gjort en god gerning ;-) Klaus
|
||
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7121 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Data er stadig på disk og kan genskabes nemt med rette software.
|
||
bubbleboy
Guld medlem Oprettet: 15-Juni-2013 Status: Offline Point: 787 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det afhænger af formateringsværktøjet. Microsoft lavede en ændring tilbage i Vista, hvor format som standard overskriver hele drevet, hvormed data ikke kan genskabes. Før Vista, eller "hurtig formatering", overskriver rigtig nok kun en lille del af drevet ("indholdsfortegnelsen") - og her kan data genskabes.
Redigeret af bubbleboy - 13-November-2023 kl. 06:31 |
||
Thorvald
Guld medlem Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7908 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu skal vi heller ikke komplicere det. Jeg var tilfreds med JørgenT's svar øverst på side 2, med links til "wipe" og "killdisk" programmer. Ja, man kunne måske godt klargøre computerne til refurbish programmer, men det har jeg ikke overskud til. Den ene computer (min kones), kunne man måske overveje at skifte den tilsyneladende aldrende harddisk ud med en SSD, efter at have klonet det nuværende system. Men der er også noget andet galt. Vi er nødt til at have et sæt høretelefoner sat til dens lydudgang, for at den ikke hyler. Så igen - det har nok ikke overskud til. Så det bliver nok en omgang wipe eller killdisk og så smide ud. Alternativt som nogen er inde på, åbne dem, tage HDD ud og dræbe dem fysisk og så smide ud.
|
||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
||
Thorvald
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg skal ikke have to computere. Det ville være alt for forvirrende. Jeg har mit eget firma og laver byggeprojekter osv. og tager mig i løbet af dagen også af diverse private gøremål. Plus når vi så rejser til Filippinerne, så ville jeg skulle have to computere med. Nej tak - meget simplere med én computer.
|
||
Thorvald. |
||
mnielsen
Funktioner
Tak(0)
|
|
"Kør bil, når du kører bil" kan ændres til: Hold ferie, når du holder ferie! Så er DÉN skid slået! Kun én computer med på ferien - den private.......
|
||
||
Thorvald
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg kan ikke holde 100% ferie i de 2+ måneder vi som regel er afsted, når vi kommer afsted. Jeg er nødt til at tjene penge hele tiden. Regninger skal jo stadig betales, plus diverse når man er afsted.
Desuden ville jeg nok også kede mig, hvis jeg ikke kunne arbejde i 2 måneder. Ok, jeg kunne måske have lyst til det, men det er lang tid at trække stikket, når man er selvstændig.
|
||
Thorvald. |
||
uffidon
Super bruger Oprettet: 22-Februar-2007 Status: Offline Point: 344 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg tager hard disken ud og kobler den eksternt til en anden PC og kører herefter Eraser på disken: https://eraser.heidi.ie/ Det kræver ikke penge eller vold og hard disken kan bruges igen.
|
||
Besvar | Side <12345 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |