recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Slette alt på en computer og gøre den ubrugelig.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Slette alt på en computer og gøre den ubrugelig.

Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 7121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2023 kl. 12:59
De fleste gratis wipe programmer er meget ringe sikkerhed for disken ikke kan læses igen.

Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2017
Sted: Nordjylland
Point: 2240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2023 kl. 14:49
Så er vi tilbage ved udgangspunktet: Der er kun ét at gøre: At smadre harddisken til ukendelighed. Og er det så nok?

Redigeret af mnielsen - 12-November-2023 kl. 14:52
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2023 kl. 15:43
Så undgår du vel bøvlet ved computerskiftet: Hold arbejde på arbejdscomputer og fritid på egen computer.
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Til top
Jespus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Point: 272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2023 kl. 23:31
Disk formatering.
LG oled, Nvidia Shield, Primare I22 dac, Rega CD, Bluesound Node, SA 2.1 ahorn
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19550
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2023 kl. 00:33
Find et værktøj der overskriver disken tre gange med tilfældige data.
Slet så alt, formater disken og kør et operativsystem på den.

Nu skal der alvorlige værktøjer til at genskabe data.
Smid herefter computeren i elektronikaffald (hvis den er gammel helt ubrugelig), eller aflever den et sted, hvor de regurbisher gamle computere og sælger den for en slik.

Så har du også gjort en god gerning ;-)

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2023 kl. 06:18
Oprindeligt skrevet af Jespus Jespus skrev:

Disk formatering.

Data er stadig på disk og kan genskabes nemt med rette software. 
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juni-2013
Point: 787
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2023 kl. 06:24
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Oprindeligt skrevet af Jespus Jespus skrev:

Disk formatering.

Data er stadig på disk og kan genskabes nemt med rette software. 

Det afhænger af formateringsværktøjet. Microsoft lavede en ændring tilbage i Vista, hvor format som standard overskriver hele drevet, hvormed data ikke kan genskabes.

Før Vista, eller "hurtig formatering", overskriver rigtig nok kun en lille del af drevet ("indholdsfortegnelsen") - og her kan data genskabes.

Redigeret af bubbleboy - 13-November-2023 kl. 06:31
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Point: 7908
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2023 kl. 06:28
Nu skal vi heller ikke komplicere det. Jeg var tilfreds med JørgenT's svar øverst på side 2, med links til "wipe" og "killdisk" programmer. Ja, man kunne måske godt klargøre computerne til refurbish programmer, men det har jeg ikke overskud til. Den ene computer (min kones), kunne man måske overveje at skifte den tilsyneladende aldrende harddisk ud med en SSD, efter at have klonet det nuværende system. Men der er også noget andet galt. Vi er nødt til at have et sæt høretelefoner sat til dens lydudgang, for at den ikke hyler. Så igen - det har nok ikke overskud til. Så det bliver nok en omgang wipe eller killdisk og så smide ud. Alternativt som nogen er inde på, åbne dem, tage HDD ud og dræbe dem fysisk og så smide ud.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2023 kl. 06:31
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Så undgår du vel bøvlet ved computerskiftet: Hold arbejde på arbejdscomputer og fritid på egen computer.

Jeg skal ikke have to computere. Det ville være alt for forvirrende. Jeg har mit eget firma og laver byggeprojekter osv. og tager mig i løbet af dagen også af diverse private gøremål. Plus når vi så rejser til Filippinerne, så ville jeg skulle have to computere med. Nej tak - meget simplere med én computer.  Smile

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2023 kl. 06:51
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Jeg skal ikke have to computere. Det ville være alt for forvirrende. Jeg har mit eget firma og laver byggeprojekter osv. og tager mig i løbet af dagen også af diverse private gøremål. Plus når vi så rejser til Filippinerne, så ville jeg skulle have to computere med. Nej tak - meget simplere med én computer.  Smile

"Kør bil, når du kører bil" kan ændres til:
Hold ferie, når du holder ferie! Så er DÉN skid slået! Kun én computer med på ferien - den private.......
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2023 kl. 07:03
 LOL  LOL  Jeg kan ikke holde 100% ferie i de 2+ måneder vi som regel er afsted, når vi kommer afsted. Jeg er nødt til at tjene penge hele tiden. Regninger skal jo stadig betales, plus diverse når man er afsted.

Desuden ville jeg nok også kede mig, hvis jeg ikke kunne arbejde i 2 måneder. Ok, jeg kunne måske have lyst til det, men det er lang tid at trække stikket, når man er selvstændig.

Thorvald.
Til top
uffidon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-Februar-2007
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér uffidon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2023 kl. 08:48
Jeg tager hard disken ud og kobler den eksternt til en anden PC og kører herefter Eraser på disken: https://eraser.heidi.ie/
Det kræver ikke penge eller vold og hard disken kan bruges igen.
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu